Dvd spiller, Thomson - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott at du er fornøyd, til denne prisen er spilleren kanon :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte samme spilleren på elkjøp tilbudet, har knapt brukt den så langt men nå er den plutselig helt død må vel bare prøve å finne kvitteringen..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgeir79
    Jeg kjøpte samme spilleren på elkjøp tilbudet, har knapt brukt den så langt men nå er den plutselig helt død må vel bare prøve å finne kvitteringen..
    Har du prøvd å dratt ut stikkontakten noen sekunder for så å prøve? Min fikk et lite innfall at den plutselig skulle låse seg helt, men da jeg nappa ut ledninga (og satt den i igjen selvfølgelig...) funka den etterpå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har prøvd med stikk-kontakten inn og ut flere ganger, og av/på knappen på selve dvd spilleren og på fjernkontrollen.. Men det er ikke antydning til liv i den, som om den er uten strøm. Ser ann litt til før jeg går til elkjøp med den, kanskje den plutselig bestemmer seg for å komme til liv igjen..

Veldig merkelig sak for den fungerte uten problem for noen uker siden og siden den gang har den bare vært pakket bort i påvente av at jeg fikk en hdmi kabel..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. med mindre det ikke er strøm i stikkontakten eller noe annet vesentlig, tror jeg neppe den kommer til liv av seg selv. Like greit å levere den tilbake først som sist, og idag har de vel langåpent de fleste steder

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DTH-271e

Har noen av dere merket et grønnskjær i kanter, ansiktsprofiler, o.l. akkurat som en slags skygge på denne spilleren? Spesielt når det er noe rødt i bildet samtidig? Har merket det på RGB-scart. Problemet er ikke på composite(men da er bildet kornete istedenfor....) Har ikke fått testet med en dyr scart enda, men scarten jeg bruker har virket bra før på annen dvd.
    Fenomenet er lett synlig på 300 på den røde logoen i dvd-menyen. Men det er også synlig på ansikter o.l.

PS: støyen en av dere nevnte i forbindelse med avspilling (en tikkelyd/hakkelyd?)merket jeg også, men byttet spilleren og problemet er borte. Men jeg merket at den var litt temperamentsfull vedr. dette hvis den sto litt skeivt eller hvis noe sto oppå den. (som dere har nevnt så føles det mer som om du holder i en tom konfekteske enn noe hjemmekinoutstyr når du løfter på den, så det er vel ikke så rart om konstruksjonen er litt temp.full..... )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(bilde)støy

Hmm.. når du sier det tror jeg kanskje jeg har reagert litt på slik bildestøy du nevner, spesielt i overganger mellom mørke og lyse farger. Det er uansett såpass lite at det ikke plager meg noe nevneverdig, jeg kjører forresten til PJ via HDMI.

Den duringen jeg snakket om opplever jeg kun på enkelte plater, og Elkjøp fant ikke noe feil med den; de mente det var platene mine. Ingen av platene som durer er spesielt hakkete, men mistenker at det kanskje kan være ubalanse i dem som forårsaker problemet.

Så en dvd-film igår og mot slutten kom dette problemet igjen. Pirket litt med skuffen, og det ble stilt. Tror spilleren er ganske følsom overfor platene og underlaget.

Men som du sier så er det jo ikke "million dollar" følelse over denne spilleren, så hva kan en forvente til 379 kr?

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, er bra for pengene. Nesten ingen hopping i lagskifte heller. (det var nesten det viktigste for meg) men den blir nok skiftet ut så snart blu-ray blir billigere.. måtte ha noe midlertidig da min gamle slet med å lese platene. Når jeg hadde hakkelyden på den første spilleren så kom det med én gang, så dunket jeg til spilleren og det forsvant til jeg skiftet plate. Har crt-tv så jeg får ikke testet hdmien enda, men inntil videre får jeg klare meg med composite. grønnskjæret plaget meg for mye på scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en tur ned til elkjøp siden den ikke virket lenger. Virket ikke som jeg var førstemann for de sa raskt jeg skulle få en ny men de hadde ikke tilsvarende inne.

Endte opp med en Advent DVD-spiller ADVDVD3326E som erstatning uten mellomlegg. Den virker litt mer solid i konstruksjonen og har også en kortinngang, men har vel ikke noe divx da det kun står mpeg4 på den.. Så jeg vet ikke hvor fornøyd jeg skal være foreløbig..

Men merkelig at thomson spilleren takket for seg så raskt, rakk vel ikke se mer enn 2 filmer på den.. hehe.. sikket bare noe feilproduksjon i noen få av de..

Ser ann litt til men blir kanskje en tur til ned for å høre om jeg kan betale et mellomlegg og få en toshiba spiller i stedet siden jeg har toshiba tv..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har tenkt å benytte deg av HDMI-utgangen er det vel nesten like greit med Advent'en (regner ikke med at den har HDMI).

Men fikk du ikke lånespiller? Det gjorde jeg da jeg hadde min inne, men måtte spørre om det selvfølgelig (Elkjøp er og blir Elkjøp.. :roll: )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo den har hdmi og er ellers lik på de fleste måtene.. har sett priser på den variere fra 900 til 450.. virker helt grei så langt.. usb tok ikke store disker på den heller, men 2gb minnepenn gikk fint.. uansett ikke veldig imponert over hastighet på å vise bilder så det blir vel pc sånt..

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xene
    neida, er bra for pengene. Nesten ingen hopping i lagskifte heller. (det var nesten det viktigste for meg) men den blir nok skiftet ut så snart blu-ray blir billigere.. måtte ha noe midlertidig da min gamle slet med å lese platene. Når jeg hadde hakkelyden på den første spilleren så kom det med én gang, så dunket jeg til spilleren og det forsvant til jeg skiftet plate. Har crt-tv så jeg får ikke testet hdmien enda, men inntil videre får jeg klare meg med composite. grønnskjæret plaget meg for mye på scart.
    Oppdatering: nå har jeg endelig fått rotet meg til å prøve med en Monster-scart, og da ble det veldig mye bedre mtp. grønnskjæret. Men jeg kan fremdeles se det i kantene på røde ting som har svart bakgrunn, men det er ikke så utpreget at det er veldig plagsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Da var det over og ut også for min spiller.

Den fant plutselig ut at den ikke ville spille dvd-plater i mer enn ca 2 minutter, for så å låse seg. Dette skjer hver eneste gang, uansett hvilken film. CD derimot funker som før.

Endte med at jeg dro på Elkjøp og fikk tilgodelapp, men de hadde selvfølgelig ikke den Advent'en som Torgeir79 nevnte.. :???:

Hva skal jeg kjøpe da? Billigste spiller med HDMI var en Phillips til 1295,- men som koster 595,- på pixmania.com.. :evil:
    PS3, eller kanskje en dvd-opptaker?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at Elkjøp skal gi deg ett tilsvarenes produkt da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det vet jeg ikke. Dette er 2. gangen jeg har den inne, forrige gang var fordi den støyet og vibrerte under avspilling av enkelte cd/dvd-plater (som forøvrig var helt ripefrie).

Jeg forstod det slik at jeg kunne få en likedan til samme pris (selv om den nå koster ca 800kr), men er jo skeptisk til å kjøpe en likedan..:-?

Spurte om det var mulig å få litt avslag på den nevnte Philips spilleren til 1295,- men det var ikke mer å gå på fikk jeg til svar :roll: Philips DVD SPILLER DVP5960 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok viktig at man får snakke med den som vanligvis har ansvaret for avdelingen. Jeg snakket først med en udugelig type som prøvde å selge meg den dårligste dvd spillern de hadde uten hdmi eller noe pga. at det var det eneste som var tilsvarende i pris til det originale tilbudet. Så prøvde han å selge meg adventen jeg til slutt fikk som erstatning men der måtte jeg da kjøpe den til normalpris og betale hele mellomlegget mellom tilbudsprisen på den jeg byttet inn.

Heldigvis fant jeg en annen fornuftig kar etter litt leting.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgeir79
    Er nok viktig at man får snakke med den som vanligvis har ansvaret for avdelingen. Jeg snakket først med en udugelig type som prøvde å selge meg den dårligste dvd spillern de hadde uten hdmi eller noe pga. at det var det eneste som var tilsvarende i pris til det originale tilbudet. Så prøvde han å selge meg adventen jeg til slutt fikk som erstatning men der måtte jeg da kjøpe den til normalpris og betale hele mellomlegget mellom tilbudsprisen på den jeg byttet inn.

Heldigvis fant jeg en annen fornuftig kar etter litt leting.
    Ja er noe i det. Men slik jeg kjenner den lokale Elkjøp-butikken hadde jeg ikke fått avslag uansett. Ble heller til at jeg dro på Expert og kjøpte en Pioneer-spiller som jeg er meget fornøyd med; en DV-400V

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advent DVD-spiller ADVDVD3326E kan det virkelig være rigtigt, at den ikke kan spille mp3 filer ??

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Thomson oppptaker, en DTH 8550E, med HDMI utg.
    Den var rett og slett plagsomt dårlig, og det er nok ikke den beste kvalitet man får i disse Thomson opptakerne, eller spillerene. De har stort innhold hva avlesing og utstyr gjelder, men har sett på nett at det er riktig så mange som får problemer med sine.
    Har hatt den på service, oppgradert software, tømt harddisk og nullstilt, uten at problemene forsvant.
    Til slutt dro jeg tilbake til Elkjøp, etter vel et år med tull, og sa den burde byttes mot et tilsvarende produkt siden problemene bare vokste.
    Selger og jeg letet gjennom alle opptakerne, og fant tilslutt en godt utstyrt LG RH188H opptaker med 160GB harddisk, oppskalering til 720p eller 1080i, evt 576i gjennom hdmi hvis jeg synes det blir bedre, samt lik på tilkobling.
    Dette var god service fra Elkjøp, og bildet på opptakeren er gnistrende godt i forhold til Thomson. Bedre enn Sagem HD boksen på alt bortsett fra HD sendinger. De skal gi et tilsvarende produkt, om det man i utgangs punktet har kjøpt, ikke strekker til som ment.

Newcomer Drake-Audio sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke DTH271E var noe jeg... min funka i en mnd før den takket for seg...
    så gikk tilbake til trofaste Pioneer DV-717.
    Yamaha/Pioneer/Jamo/Paradigm/Sonab/Tascam/LG/Sony

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •