årets Overaskelse: Usher Cd-7! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Enig med GIzO her. Hadde vært gøy med flere erfaringer. Hva med deg Ludolf?:-D
    Ingen erfaringer ennå?:-|
    Påskeferie har sin skyld i dette. Nå har jeg ikke så mye å sammenligne mot, men kan prøve meg senere i uka på en sammenligning mot Beresford DAC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ludolf
    Påskeferie har sin skyld i dette. Nå har jeg ikke så mye å sammenligne mot, men kan prøve meg senere i uka på en sammenligning mot Beresford DAC'en.
    Flott!

Gleder meg til dette!

Har forøvrig liten erfaring med seperate DAC`er selv. Dette blir spennende.

mvh

tomu

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet hvordan CD-7 presterer i forhold til Shanling CD-T100se ?

Jeg kunne tenkt meg en cdspiller som evner å tegne opp et stort og luftig 3D lydbilde. Holografi og dynamikk er de viktigste punktene. Spilleren må ha evne til å engasjere selv på lavt volum.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg kunne tenkt meg en cdspiller som evner å tegne opp et stort og luftig 3D lydbilde. Holografi og dynamikk er de viktigste punktene. Spilleren må ha evne til å engasjere selv på lavt volum.
    Her beskrev du akkurat cd-7
    Jeg bytta selv ut en cdspiller til hele 18 000.- til fordel for denne spilleren...ops:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått litt kvalitetstid med Usher CD-7 i det siste :smile:
    Nå har jeg ikke hatt dedikert CD-spiller på mange år, men er blitt veldig glad i den i løpet av de månedene jeg har hatt den. Detaljer kommer godt frem og lydbildet er stort og oversiktlig.

Jeg er ikke så flink til å sette ord på dette, men synes CD-spilleren klarer å matche resten av anlegget som er rimelig kresent på kilder.

Har akkurat fått meg Squeezebox som jeg sammenlighet med. Det var små forskjeller i Ushers favør. Likeså med Beresford DAC, riktignok marginalt. Usher vinner på klang og vokal.

Mine personlige meninger som får tas for det de er - subjektive.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester

Hei!

Noen som vet om denne er testet av noe tidsskrift?

Da jeg kjøpte sa selger at han skulle sende et eksemplar til Knut Vadtvedt, men så vidt jeg vet er det ikke trykket noen test ennå..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

... forøvrig takk for delte erfaringer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo fått lyttet endel mer til denne spilleren nå som jeg har hatt den en liten stund. Det som slår meg er evenen til å være så utrolig melodiøs og homogen samtidig. Testet så vidt mot en dyrere (nesten dobbelt så dyr faktisk) Yamaha spiller i helgen, Ushern var igjen mer naturlig i toppen samtidig som den hadde en sortere bakgrunn hvor igjen lyden med engang virker mer melodiøs og levende. Fantastisk!

I de A\B testen jeg har vært med på, har denne gjort rent bord med så stor margin mot dobbelt så dyre spillere at denne må testes av alle som i det hele tatt vurderer skifte av signalkilde!

Gleder meg til fler får testet denne spilleren å ytret sine erfaringer, for mine opplevelser i de oppsettene jeg har testet denne i er nesten for godt til og være sant

Spillere jeg har testet denne mot er :
    • Electrocompaniet Prelude
    • Yamaha S2000
    • Bluenote Koala Tube med Golden Dragon rør

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å høre at Usher står seg så bra mot vesentlig dyrere konkurrenter!

Jeg har selv lekt meg litt med bytte av strømkabler. Jeg bruker vanligvis den Usherkabelen som fulgte med. Prøvde med en Vincent strømkabel som skal være av veldig god kvalitet. Resultatet ble bedre bass men mindre detaljert i diskanten. Jeg bytter nok tilbake igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen som vet om denne er testet av noe tidsskrift?

Da jeg kjøpte sa selger at han skulle sende et eksemplar til Knut Vadtvedt, men så vidt jeg vet er det ikke trykket noen test ennå..

Da sendte jeg en mail til Usher-importøren og fikk følgende svar:

"Hei!

Beklager denne var ikke svart på.

Hyggelig at du er fornøyd med spilleren, og at du har delt din entusiasme med lesere på AV Forum.
    Det vil sannsynligvis komme en test i ett Norsk Fagblad i løpet av sommeren, men det har vi ingen kontroll på.

......
    "Skulle helst truffet andre enn menigheten. Men Dagens Næringsliv, Vi Menn VG osv er meget dyre å annonsere i. Probelmet for vår bransje er todelt. Ulike aktører prater negativt om andre produkter eller firmaer. Dette slår negativt ut for alle. Og det er hovedsaklig I pod, mobiler og flat tv som det blir brukt enorm markedsføring på.

Hvordan skal vi rekrutere nye hifi intresserte når vi gjør dette, og ikke fokserer på gleden ved skikkelig lyd og det å omgi oss med skikkelig lekker kvalitetshifi, istedet for pastikk?

Dette er hovedårsaken til at jeg startet opp messa i Horten, og målet er å få flere interessert, ikke konkuranse om best lyd for besservisserne på hififorum, he, he!"

Da får vi jo bare vente å se utover sommeren....

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig lyst til å legge til noe her.

Nå har jeg fått testet den litt hjemme. Lyden er nyydelig. Kona mi lurte på hva som hadde skjedd med Leonard Cohen: "Han høres bakfull og tørr i munnen ut".

Dessuten: Denne spilleren spiller ALT jeg har av skikkelig ripete plater uten å nøle.

Den reagerer også raskt fra jeg legger i cd-platen til det kommer lyd. Mener selgeren nevnte noe om at denne hadde et CD-Drivverk. (Den forrige spilleren (CD-1) hadde visstnok et dvd-drivverk). Dette har nok effekt. De fleste nye CD-spillere i dag har dvd-drivverk sa han.

Spilleren kommer uten balanserte utganger, men jeg vet ikke om jeg skal se på det som noe negativt når det spiller så godt. Beste jeg har hørt til nå, både i butikk og min egen stue!

mvh

Tom
    Hei, lurer litt på denne CD spilleren selv. Men når det snakkes om at den ikke har "Balansert utgang" hva betyr det ? Sikker et dumt spørsmål men siden jeg ikke vet så spør jeg ops: Er det viktig at en CD spiller har balansert utgang ?

mvh

Tor

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med balansert utgang menes det XLR plugger, dvs ikke vanlige phonoplugger..

Viktig eller ei...jeg kjører ikke balansert i det heletatt. Kommer helt anpå konstruksjonen den skal spille sammen med. Electrocompaniet og Primare er eksempler på konstruksjoner som kan få en gevinst med balansert kobling..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludolf
    Har fått litt kvalitetstid med Usher CD-7 i det siste :smile:
    Nå har jeg ikke hatt dedikert CD-spiller på mange år, men er blitt veldig glad i den i løpet av de månedene jeg har hatt den. Detaljer kommer godt frem og lydbildet er stort og oversiktlig.

Jeg er ikke så flink til å sette ord på dette, men synes CD-spilleren klarer å matche resten av anlegget som er rimelig kresent på kilder.

Har akkurat fått meg Squeezebox som jeg sammenlighet med. Det var små forskjeller i Ushers favør. Likeså med Beresford DAC, riktignok marginalt. Usher vinner på klang og vokal.

Mine personlige meninger som får tas for det de er - subjektive.

Jeg får inderlig håpe at Usher'n er bedre en både Squeezebox og Beresford, SB som analogt ikke er noe særlig, Beresford'n koster jo ikke mer en en god middag på resturant, og denne vs. min spiller så hørtes det spesielt på dac'ns litt "papp" lyd, og vokal\klang var heller ikke bedre - men en god dac for prisen.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Med balansert utgang menes det XLR plugger, dvs ikke vanlige phonoplugger..

Viktig eller ei...jeg kjører ikke balansert i det heletatt. Kommer helt anpå konstruksjonen den skal spille sammen med. Electrocompaniet og Primare er eksempler på konstruksjoner som kan få en gevinst med balansert kobling..

Takker for svar, lærte noe i dag og:-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Balanserte utganger har bare verdi hvis du også har balanserte innganger på forsterkeren. XLR skal gi bedre lyd enn vanlig RCA, men natt og dag forskjell er det neppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester!

Hei!

Noen som har sett noen tester på denne ennå?

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med mitt eksemplar.

mvh

tomu:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lengesiden det har vært noen aktivitet på denne tråden....

Er det noen av de engang så fornøyde cd-7 eierne som har byttet ut?
    Jeg er fortsatt strålende fornøyd med mitt eksemplar, og ingenting har fått meg til å bytte ut enda....

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte denne idag etter tips fra GIZO. Takk Takk

kommer til å poste erfaringer her etterhvert

Håper den har det jeg er ute etter!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    kjøpte denne idag etter tips fra GIZO. Takk Takk

kommer til å poste erfaringer her etterhvert

Håper den har det jeg er ute etter!
    Spennende!

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Jepp!

Så har spilleren fått testet seg her 1times tid, har varirert litt mellom den og min nåverende YBA spiller.

Første som slår meg er et enormt luftig lydbilde. Instrument er der dei skal vere, og vokalen slår deg midt i panna. Kjekke greier.

YBA er fortsatt kanskje kongen på å få mellomtone til å sjokkere, men i toppen går Usheren den ein godgang.....

Ja, nå skal eg ikkje skrive meir før eg har fått brukt litt tid saman med spelaren!

Uansett virke det som ein kjekk og god spelar, så spørs det kven som ryke ut, Usher eller YBA.....

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •