årets Overaskelse: Usher Cd-7! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Ser den slik ut CD-7 Synes utseende ikke helt når opp til CD-1.
    Du skulle sett dem ved siden av hverandre...

Får dere forresten åpnet linkene mine nå?

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Etter alt jeg kan skjønne vil jeg bli plaget med reklame hvis jeg registrerer meg her..
    Det kan hende, men du MÅ ikke registere deg. Trykk bare på "Bla gjennom", ikke skriv in epost,velg Optimize without resizing og trykk Host it. Da oppgir du ingen info og fortsatt får lasta opp bildet.

Men du får velge selv.

EDIT: Bruk denne siden du Image Hosting & Photo Sharing at Upload Geek mye enklere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Takk!

Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Det kan hende, men du MÅ ikke registere deg. Trykk bare på "Bla gjennom", ikke skriv in epost,velg Optimize without resizing og trykk Host it. Da oppgir du ingen info og fortsatt får lasta opp bildet.

Men du får velge selv.

EDIT: Bruk denne siden du Image Hosting & Photo Sharing at Upload Geek mye enklere :-D
    Takk for tipsene!

Er det noen som ikke får opp linkene mine nå?

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke opp verken lenker eller bilder dessverre.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden har ligger brakk en stund benytter jeg anledningen til å ta den opp igjen.

I dag var jeg å hørte på Usher CD-7 hos en forhandler i Drammen. Jeg hørte også på Usher CD-1 og litt på Arcam CD-192. Må si meg enig med trådstarter at Cd-7 utvilsomt er en meget god cd-spiller! Den har dyp, stram bass og klar og ren diskant. Designet var det heller ikke mye å si på - minimalistisk og rent. Prisen på 9000kr inkludert skikkelig nettkabel er det heller ikke noe å si på.

Alikevel var der det CD-1 som ble med meg hjem. Hvorfor? Jo, for meg hadde cd-1 en mer avslappet spillestil og et noe fyldigere lydbilde da bassen i denne ikke er like stram som i CD-7. Akkurat den klangsignaturen passer meg og min musikksmak bedre enn den noe mer "hi-fi korrekte" CD-7 og det ble jo til syvende og sist utslagsgivende.

I tillegg var det par andre ting som jeg synes var bedre med CD-1 enn CD-7: først og fremst likte jeg fjernkontrollen på cd-1 best. Begge spillerne kommer med skikkelig aluminiumsfjernkontroller, men jeg følte at knappene på cd-1 sin var mer behagelige og den var ikke like tung som den som fulgte med CD-7. Mitt andre lille ankepunkt mot CD-7 må være plateskuffen. Den var nydelig og slank, men selve "trauet" var litt "grunnt" og dermed var det lett å legge cd'en feil i skuffen. Kanskje ingen big deal men alikevel noe irriterende. CD-7 var også mer kilen på hvordan cd'en bla lagt i skuffen enn hva cd-1 var.

Når alt kommer til alt så er nok objektivt sett CD-7 en bedre cd-spiller enn CD-1 og vil nok for de aller fleste være den spilleren de tar med seg hjem i en direkte sammenligning. Men siden min musikksmak kun begrenser seg til metall av det litt mer brutale slaget var det CD-1 sin spillestill som tiltalte meg mest.

Hvordan låt det så når jeg kom hjem? Helt fabelaktig!!! Usher spilleren formelig smadrer min Primare D20 på alle parametre!!! Først og fremst er bassen flere klasser bedre enn hva jeg opplevde med Primare (som jeg har eid i åtte år!) og lydbildet er behagelig, varmt og fyldig som bare det. Fulltreffer vil jeg si!!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Så min anbefaling er: Ikke kjøp ny CD-spiller i denne prisklassen før du har hørt denne.
    Da hører jeg på deg og låner et eksemplar med hjem i morgen. Kanskje jeg ikke trenger ny dac allikevel.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke erfaringer gjorde du deg da Audiomur? Spent på å høre andres oppfatninger av denne spilleren.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dessverre liten tid til å teste i helgen, men det lille jeg fikk hørt ga et inntrykk om at det er en veldig god spiller til prisen. Min Doxa 014 dac blir allikevel ikke byttet ut til fordel for CD-7. Det har vel mest med at jeg i utganspunktet er ute etter ny dac, og at jeg heller ikke greier å leve med en cdspiller som ikke lystrer fjernkontrollen umiddelbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Etter en stund....

Hei!

Etter å ha hatt denne spilleren en stund, må jeg fortsatt si meg meget fornøyd. Litt enig i at den kan bli litt skarp på noen typer musikk, men dette kan løses ved et trykk på "filter"-knappen på fjernkontrollen. Denne veksler mellom "sharp" og "slow (mykere)" lyd. Fjernkontrollen ER veldig tung. personlig liker jeg dette godt. Min fjernkontrol lystrer også med en gang - selv fra 8,5 meters avstand (avstand fra anlegg til salong).

Nyter akkurat nå det vidundelig luftige lydbildet fra Norah Jones.....

mvh

Tomu

:-D

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Er det fler som har gjort seg noen erfaringer rundt denne spilleren?

Er muligens på utkikk etter en cdspiller som er litt "freskere" i lyden en Bluenote´n jeg har nå...

BTW tomu, vi liker bilder (hint hint)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver igjen...

.........................

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk å hørte på den i dag. Meget god spiller til en fin pris
    Spilleren virker veldig solid bygget, med en solid fjernkontroll. Eneste som er litt synd, er at det ikke er balanserte utganger, det fører jo fort til at endel må kjøpe inn ny kabler...

Jeg opplevde en lyd som var veldig "leken" og litt frempå, stort sett i hele spekteret. Den gjorde en spesielt god jobb i bass og mellomtone område.
    Skal få den hjem til test så fort jeg får tid, det blir nok artig!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler som har fått prøvet denne spilleren?

Jeg får en til test i morgen, det skal bli artig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i gang med hjemme testing av spilleren!

Kan lese mer her : http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post863282

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hvilken butikk i Drammen har denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drammen

Hei!

De selger den visst hos JFS: JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

"Oisann!

Ja dette var et friskt tilskudd til stammen!

Pros :
    Rett ut av boksen og etter bare et par testlåter merker jeg meg en spiller som er langt mer frempå en Bluenote´en.
    Den spiller med en langt mer fremtredende snert
    Trommeskinnet er blitt stramma opp og symbalene har fått en aldri så liten ekstra dimensjon av detaljer.
    Lyden henger mer i lufta, perspektiv?
    Øvre mellomtone og nedre diskant er vel det som forløpig stikker seg mest positivt ut
    Må ikke spille på full guff for å få rockefot, selv om det alltid hjelper

Cons :
    Mulig litt tilbaketrukken i nedre mellomtone, men det kan være økt detaljering i diskanten som gjør at det virker sånn

Foløpig virker dette for meg som et røverkjøp til prisen av 9000.- ink. Rapport kabelen. Spillern er nok det folk vil kalle en nøytral og detaljert spiller. For meg som har en noe "bløt" elektronikk og høytalere passer denne i hvertfall som hånd i hanske. Det jeg også ser som svært positivt er at denne er utstyrt med et CD drev og ikke et DVD drev. CD drev har en langt bedre statestikk på feil, samt at den er uhyrlig rask til å loade cd´er

Dette er kun første inntrykk! Jeg tar store forbehold om inntrykks forandringer utover testperioden!"

Hei! Artig å se at du har hatt så like opplevelser som meg:-D . Jeg hadde også en rør-cd-spiller som var litt bløt, og som ikke kom helt "ut". Noe av det første som slo meg når jeg lyttet til denne spilleren var også at den spiller meget godt på lavt volum. Enig med deg at det er bedre å guffe på, men denne muligheten begrenser seg for mange. Dessuten er det behagelig å bruke den til bakgrunnsmusikk når vi har besøk av venner.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt Usher CD-7 og tror det er veldig høy value for money i denne spilleren. At den er pen å se til er jo også kjekt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere?

Usher cd-7 er kommet for å bli, ingen tvil!
    Makan til lyd fra en cdspiller i denne prisklassen er jaggu helt utrolig....

Leken, detaljert og rytmisk er stikkord som dukker opp..

Om det er flere som har gjort seg erfaringer med denne spilleren, hadde det vært artig å høre om det...

Enig med GIzO her. Hadde vært gøy med flere erfaringer. Hva med deg Ludolf?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med GIzO her. Hadde vært gøy med flere erfaringer. Hva med deg Ludolf?:-D[/QUOTE]

Ingen erfaringer ennå?:-|

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •