Dekoder PS3 HD-lyd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harald25
    OK.
    Men to siste(kanskje) spørsmål.

Siden min reciever (1508 ) bare var en HDMI switch (riktig?), betyr det at jeg uansett hva slags spiller jeg kjøper IKKE kan kjøre HD-lyd på anlegget?
    Eller finnes det duppeditter som fikser dette uten at jeg trenger å kjøpe ny reciever.

Og ettersom jeg "bare" har 5.1 anlegg i billigklassen, ville jeg merket noen stor forskjell på HD-lyd og vanlig 5.1 surround? Eller må man ha 7.1 ++ for å utnytte dette?

Det det egentlig koker ned til for min del er om PS3 er et bra valg som Blue-Ray avspiller, eller om jeg bør velge noe annet.
    Har vært innom samm problemstilling selv. Kjøpte PS3 og hadde en receiver uten HDMI, som jeg da byttet ut. Hvis du vil beholde receiveren din, må du kjøpe en spiller som dekoder HD-lyden og sender disse ut analogt. Har ikke oversikt over hvilke som gjør dette, men sjekk de nye, f.eks fra Panasonic.

Alternativet er å kjøpe PS3 og bytte ut receiveren til en med HDMI-lydinngang, det behøver ikke koste all verden:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=16427

Vil tro du merker forskjell, her merket jeg det i hvertfall godt, uten at jeg har topp utstyr. 7.1 spiller ikke så stor rolle i så måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Alternativet er å kjøpe PS3 og bytte ut receiveren til en med HDMI-lydinngang, det behøver ikke koste all verden:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=16427

Vil tro du merker forskjell, her merket jeg det i hvertfall godt, uten at jeg har topp utstyr. 7.1 spiller ikke så stor rolle i så måte.
    Må nok skuffe deg angående modellen du har linket til her (RX-V461). Den dekoder ikke de nye HD lydformatene over HDMI. HDMI inngang/utgang på denne modellen fungerer bare som en HDMI switch for videosignaler. Audio som sendes over HDMI sendes direkte videre uten å bli behandlet. Du må opp til modellen over (og da økes prisen med 2000) for å få lyd-input via HDMI på Yamaha sine produkter (RX-V661). Og til og med med RX-V661 må du kjøre lyd-dekoding av HD-lyd (DD Plus) i PS3'en og kjøre disse som LPCM til receiver.

Uansett merke: Du må opp i ca 7000 for å få en receiver som håndterer flerkanals lyd over HDMI inngangen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Må nok skuffe deg angående modellen du har linket til her (RX-V461). Den dekoder ikke de nye HD lydformatene over HDMI. HDMI inngang/utgang på denne modellen fungerer bare som en HDMI switch for videosignaler. Audio som sendes over HDMI sendes direkte videre uten å bli behandlet. Du må opp til modellen over (og da økes prisen med 2000) for å få lyd-input via HDMI på Yamaha sine produkter (RX-V661). Og til og med med RX-V661 må du kjøre lyd-dekoding av HD-lyd (DD Plus) i PS3'en og kjøre disse som LPCM til receiver.

Uansett merke: Du må opp i ca 7000 for å få en receiver som håndterer flerkanals lyd over HDMI inngangen.
    Det er da vitterlig RX-V 661 jeg linket til...

Og det er ikke nevneverdig forskjell på om du dekoder i PS3 eller i receiver. PCM er også ofte et valg på filmene. Med PS3 kan du heller ikke sende ut HD som bitstream for dekoding i receiver, så det spiller ingen rolle. Det eneste HD-formatet PS3 foreløpig ikke dekoder er DTS HD Master Audio, men dette er forventet å komme.

Du må heller ikke opp i 7000,- for en receiver som er kompatibel med flerkanals PCM. Nevnte Yamaha er ett eksempel, Denon AVR 1908 til 5000,- er et annet.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink:
    Sitat Opprinnelig postet av harald25
    Gir denneen liten bump jeg.
    Trenger svar fort, for skal spleise på avspiller med min kjære bror.
    Slik jeg har forstått det, så er ikke PS3 noe optimalt valg om du skal ha HD lyden, for visst nok (trur de ble nevnt lenger opp) så klarer ikke den å dekode all HD lyden. Såvidt jeg vet får du ikke utnyttet DTS HD Master blandt annet. Jeg for min del har også PS3 på anlegget pr. idag, og får IKKE fram den rette HD lyden.
    Jeg lurer på og skaffe meg en Pioneer LX52 blue ray selv:wink:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    :wink:

Slik jeg har forstått det, så er ikke PS3 noe optimalt valg om du skal ha HD lyden, for visst nok (trur de ble nevnt lenger opp) så klarer ikke den å dekode all HD lyden. Såvidt jeg vet får du ikke utnyttet DTS HD Master blandt annet. Jeg for min del har også PS3 på anlegget pr. idag, og får IKKE fram den rette HD lyden.
    Jeg lurer på og skaffe meg en Pioneer LX52 blue ray selv:wink:
    Nå er denne tråden urgammel
    sist skrevet i 27th December 2007
    Så mye har endret seg

Gamle feite ps3 decoder alle hd lydcodec
    (firmware oppgraderinger kom med dette)
    ---du har vel oppdatert spilleren gjennom alle årene for det har kommet utrolig mange firmware versjoner
    Nye ps3 slim decoder alle hd lyd codec + den kan bitstreame alle over hdmi

PS3 har BD avspillingsmulighet for de som spiller
    Er man ikke ute etter spilling eller ønsker bedre avspiller en PS3 kjøper man ren BD spiller istedenfor

Pioneer LX52 -----vurder også nye BDP LX53 som kommer om kort tid da dette blir en nyere og forbedret ugave av LX52

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er denne tråden urgammel
    sist skrevet i 27th December 2007
    Så mye har endret seg

Gamle feite ps3 decoder alle hd lydcodec
    (firmware oppgraderinger kom med dette)
    ---du har vel oppdatert spilleren gjennom alle årene for det har kommet utrolig mange firmware versjoner
    Nye ps3 slim decoder alle hd lyd codec + den kan bitstreame alle over hdmi

PS3 har BD avspillingsmulighet for de som spiller
    Er man ikke ute etter spilling eller ønsker bedre avspiller en PS3 kjøper man ren BD spiller istedenfor

Pioneer LX52 -----vurder også nye BDP LX53 som kommer om kort tid da dette blir en nyere og forbedret ugave av LX52
    Ja, la merke til de etter jeg "svarte" att tråden er uurgammel

Men ja, jeg har jo den gode gamle feite PS3 da den har bedre komponenter og ser ærlig talt bedre ut
    men har ikke orket å oppgradere enda:???:

Men tenker nok ren Blue Ray avspiller for best mulig utnyttelse av Blue Ray filmer og HD formatene.
    LX53? interessant, da får jeg holde an litt å se nærmere når den kommer:grin: Takker for tipset:wink:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    LG anleget har kun en HDMI inngang. Jeg må kjøpe en konverter THELANS (TLS) - HDMI Cables, Audio Cables, Video Cables, Optical Fiber Cables, A/V Control Boxes

DVD receiver med coax inn eller hd mottaker med optisk ut hvis det finnes.

Sorry harrald25 hvis jeg hijacket tråden din litt, men var helt grønn på dette for noen dager siden, så jeg spurte om litt ot i forige post.
    Les bruksanvisninger......Der står det hvilke utganger som gir hva...klart og tydelig.
    Det finnes to typer utganger på bokser(tv tunere-kabel eller satelitt) som gi 5.1 surround lyd: Coax og optisk. Det finnes små bokser som kan konvertere optisk til coax og omvendt.
    Og der du kjøpte boksene dine kan også spørres....:-)
    Lykke til
    HDMI kan gi både lyd og bilde ut, men du må ha en boks som kan dekode lyden....i dag er det bare surroundreceivere som stort sett gjør det, men noen alt i ett anlegg har en optisk inngang som kan dekode
    Dolby Digital . Det er bare filmkanalene som gir surroundlyd=Dolby Digital pr i dag, pluss SVT1 og svensk TV4.(og Viasat Sport HD)
    HD lyd får du kun fra Blu-ray gjennom en surroundredeiver. Men det finnes et par receivere på markedet med Blu ray innebygget bl a. Marantz som dekoder alt...står mye om dette andre steder på nettet Lyd&Bilde+Hjemmekino
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •