"Overkill" med HD XE1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "Overkill" med HD XE1?

Her er historien: Jeg kjøpte meg en HD E1 i februar 2007, og var fornøyd med denne. Har lagt inn siste firmware, så alt er som det skal. Derimot for to uker siden ville jeg ha en spil er med 1080p siden jeg skal kjøpe meg Full HD etter hvert, og da "vil" jeg ikke ha 1080i på spilleren, samt at den ikke hadde HDMI versjon 1.3, eller analoge utganger med tanke på ukomprimerte lydformater. Så jeg solgte denne spilleren på QXL, fikk 1500 for den siden nye spillere er rimeligere nå enn da jeg kjøpte den. Jeg kjøpte da en Toshiba HD-EP10, som i etterkant viser seg å ha HDMI 1.2 og heller ikke analoge utganger. Jeg betalte ca 2500 for denne og fikk med 5 filmer på kjøpet. Nå ser det ut som jeg gjorde et dumt valg, og har bestemt meg for å kjøpe XE1 eller EP35. EP35 har HDMI 1.3, analoge utganger og Deep Colour Function. Denne har også 148Mhz/12 bit DAC. XE1 har omtrent samme spesifikasjoner, bortsett fra at den har en raskere DAC (297Mhz/12 bit) Hvor mye utgjør disse Mhz? er det verdt ca 3000 kroner mer, eller holder det med EP35?

Ser også at XE1 ikke er tilgjengelig på enkelte norske nettbutikker, vilket kanskje betyr at den er på vei ut? Uansett en av disse blir det, det heller mot EP35, men er litt usikker på DAC om det har så mye å si egentlig. Håper noen har fornuftige svar til meg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Her er historien: Jeg kjøpte meg en HD E1 i februar 2007, og var fornøyd med denne. Har lagt inn siste firmware, så alt er som det skal. Derimot for to uker siden ville jeg ha en spil er med 1080p siden jeg skal kjøpe meg Full HD etter hvert, og da "vil" jeg ikke ha 1080i på spilleren, samt at den ikke hadde HDMI versjon 1.3, eller analoge utganger med tanke på ukomprimerte lydformater. Så jeg solgte denne spilleren på QXL, fikk 1500 for den siden nye spillere er rimeligere nå enn da jeg kjøpte den. Jeg kjøpte da en Toshiba HD-EP10, som i etterkant viser seg å ha HDMI 1.2 og heller ikke analoge utganger. Jeg betalte ca 2500 for denne og fikk med 5 filmer på kjøpet. Nå ser det ut som jeg gjorde et dumt valg, og har bestemt meg for å kjøpe XE1 eller EP35. EP35 har HDMI 1.3, analoge utganger og Deep Colour Function. Denne har også 148Mhz/12 bit DAC. XE1 har omtrent samme spesifikasjoner, bortsett fra at den har en raskere DAC (297Mhz/12 bit) Hvor mye utgjør disse Mhz? er det verdt ca 3000 kroner mer, eller holder det med EP35?

Ser også at XE1 ikke er tilgjengelig på enkelte norske nettbutikker, vilket kanskje betyr at den er på vei ut? Uansett en av disse blir det, det heller mot EP35, men er litt usikker på DAC om det har så mye å si egentlig. Håper noen har fornuftige svar til meg

Er kansje ikke den best kvalifiserte til å svare, da jeg mener dvd er tingen ennda.. Har for tiden en Loewe Xelos 37" og en Denon 2930, men etter mange turer på messer og hifibutikker, ser jeg at HD er veien å gå.

Slik jeg leser det, så har du ikke full-hd tv ennda, så jeg ser ikke vitsen med å oppgradere spilleren bare pga det.

Kansje har det skjedd store framskritt ifra du kjøper full-hd spiller, til du faktisk kjøper en full-hd tv..

Jeg sikler på pioneer 50" full-hd, men blir å vente til høsten.. Da har det sikkert skjedd endel med spillerene og prisen på tv, spiller og filmer har sikkert sunket.

Kansje formatkrigen er avgjort å?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saturnia
    Er kansje ikke den best kvalifiserte til å svare, da jeg mener dvd er tingen ennda
    Har du sett HD-filmer på full-HD-fremviser?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har du sett HD-filmer på full-HD-fremviser?
    Joda, men ser ikke vitsen på en 37"...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0