HD lyd på analogutgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HD lyd på analogutgang

Finnes det hd-dvd/blue-ray spillere som leverer hd-lyd på de analoge 5.1 /7.1 utgangene? I så tilfelle, hvilke spillere og hvilke formater. Jeg klarer ikke helt å se av de publiserte spesifikasjonene hva som dekodes og leveres analogt. Ser ingen grunn lydmessig til å skifte forsterker (Primare SPA20), siden jeg fortsatt bruker sacd og faktisk noen dvd-audio skiver (Esoteric DV50S). Har tenkt på Toshiba for hd-dvd, siden de ser ut til å takle sd-dvd bra (bedre enn Esoteric?). Jeg har en PS3 som foreløpig kilde for blue-ray, men håper å finne spillere som altså kan levere 5.1 evt. 7.1. Har bestilt en Zektor 3-in 1-out MAS7.1 fra Digital Connection for å kunne kjøre analogt med 3 kilder. Den switcher også mellom 3 hdmi innganger for bilde til skjerm (Pioneer 507XD). Håper noen kjenner til spillere som dekoder hd-lyd til analogt signal.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg kan se, så gjør denne det:

Blu-ray BD-P1400|DVD-spillere - DVD-spillere - Samsung Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt å kjøre analogt fra spilleren i overskuelig fremtid, og er derfor litt skuffet nå som det ser ut til at alle de nye billige spillerene kommer med dårligere spesifikasjoner en førstegenerasjonspillerene.
    Den omtalte Samsung spilleren dekoder vel alt fra Dolby men ikke DTS HD, og den nye Panasonic spileren tar ingen av de nye formatene.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic bd10a dekoder samtlige lydformater internt og kan sende både som PCM via HDMI eller via den analoge 7.1 utgangen.

Toshiba XE-1 og HD-EP30/35 samt Onkyo DV-HD805 kan alle dekode internt og sende analogt eller som PCM via HDMI. Alle bortsett fra EP30 kan også sende som bitstream. Dessverre er det ingen av dem som dekoder DTS Master HD internt. Kun Core. Om man hører enorm forskjell skal vær eusagt, men DTS MAster HD som bitstream er i allefall vårt favorittformat.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at BD10A faktisk er et godt kjøp selv om den er forrige sesongs modell, og at de nye modellene med slankere design og pris også er det ytelsesmessig?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony BDP S1 Bluray med analog 5.1 ut, og Toshiba HD XA2 med analog 5.1 ut. Switcher disse via en Zektor CSV4 Component/5.1 switch da Halo C2 (og de fleste andre surr. forsterkere/kontrollere) bare har en 5.1 inngang. Eneste mangel p[ disse spillerene er at de ikke dekoder DTS MA, så ljøper nok ny Bluray når det kommer..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så ligger det en PS3 under juletreet, så jeg vil nok sansynligvis vente til dette har "satt seg" litt bedre før jeg handler inn en dedikert BD spiller. Når Arcam eller Denon kommer seg ut av skapet, så vil nok disse tingene være på plass.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Panasonic bd10a dekoder samtlige lydformater internt og kan sende både som PCM via HDMI eller via den analoge 7.1 utgangen.
    Det er feil. Den dekoder ikke DTS-HD Master Audio som blant annet brukes på Die Hard 4.0.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •