BD opptaker med Analog IN til digital BD video?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD opptaker med Analog IN til digital BD video?

Hei,
    Jeg er ny på A/V forum, og vil prøve meg med et par spørsmål jeg ikke har funnet svar på så langt:

Finnes/kommer BD opptakere som kan ta analog S-video IN, konvertere og skalere opp til digital HD video og ta opp dette på BD plater?

Så langt har jeg kikket litt på spekken til de(n) kommende Sharp 50GB BD recordere(n), men som bare synes å konvertere fra digital til analog video/audio. Det forundrer meg hvis BD opptakerne bare kan ta opp fra intern (HD)TV mottager og ikke fra eksternt tilkoplede video enheter, en funksjonalitet som var standard på de gamle gode (S)VHS opptakerne. A/V receivere synes å ha slike konverteringer og oppskaleringer som Analog/S-video IN til digital HD/HDMI UT. Men kan man ikke ta opp dette signalet på BD opptakere, hjelper jo heller ikke dette.

Bakgrunnen for mitt spørsmål er at jeg har en rekke analoge S-video opptak på tape, som jeg tenkte å få oppdatert til BD "backup". BD-platene kan så i sin tur brukes for enkel overføring av videoen til PC med BD spiller/recorder for videre redigering. En vanlig A/D S-video til DV25 converter med Firewire UT synes ikke optimal pga begrenset båndbredde/komprimering og fargesampling for S-video opptak som også vil ha støy. MPEG2 vil kunne ivareta maks kvalitet bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe ett opptakskort med S-video inngang på til PCen og overføre rett til den?

Pinnacle har vel flere slike produkter tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har i flere år hatt et Pinnacle DV500 DVD redigeringskort med ekstern breakout blackbox med S-video, Phono og Firewire IN, pluss Adobe Premiere 6.x programvare. Dessverre var dette et Pinnacle proprietært system og for Windows-only. Konverteringen var til "Pinnacle DV", som jeg ikke vet om kunne redigeres med noe annet system.

Men som jeg allerede har nevnt, jeg ønsker et konverteringsformat som om mulig kan gi bedre kvalitet enn DV25, gjerne et MPEG2/-4 format. Jeg har også forlengst gått over til fri programvare, Linux OS og skal redigere video med Cinelerra CVS. I dag bruker jeg forresten også et HDV videokamera.

Hvis ikke BD opptakere kan ta inn video fra eksterne videokilder, det være seg S-video IN eller HDMI IN for å skrive til BD plater, synes mulighetene med disse nye opptakerne sterkt begrenset i fht tidligere (S)VHS opptakere (som jeg har hatt) ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •