inspilling ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: inspilling ?

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

inspilling ?

hei. Jeg kjøpte en samsung HD 860 i går. Den har et enormt bra bilde .

Men lyden sykt dårlige mettalisk og hard . Trenger den dvd spiller og spilles inn ? håper dette ellers må jeg levere den tilbake . Har en go gammel pioneer dvd spiller der er lyden 100 ganger bedre.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    hei. Jeg kjøpte en samsung HD 860 i går. Den har et enormt bra bilde .

Men lyden sykt dårlige mettalisk og hard . Trenger den dvd spiller og spilles inn ? håper dette ellers må jeg levere den tilbake . Har en go gammel pioneer dvd spiller der er lyden 100 ganger bedre.
    Har du den tilkoplet lydmessig med coax/optisk til receiver?

Er det musikk eller filmlyd du snakker om?

Ellers har jeg lest mange steder at det sverges til en del timers inspilling på cd/dvd spillere - gjerne noen døgn med "repeat" på spilleren. Kan ikke si jeg har gjort denne erfaringen selv.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    coax. er mest på film doby digital 5,1 får en rar tom lyd dts er overdrevet bass og skarp diskant, Lyden virker nesten sminket. På min gamle pinoeer er lyden mere varm og avslappende. Samsung dvd spiller virker nesten slitsom og høre på . Kan jo sette på en dvd plate og la den spille hele hlegen og da se om det hejlper ? bildet er 100 % konge .

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    coax. er mest på film doby digital 5,1 får en rar tom lyd dts er overdrevet bass og skarp diskant, Lyden virker nesten sminket. På min gamle pinoeer er lyden mere varm og avslappende. Samsung dvd spiller virker nesten slitsom og høre på . Kan jo sette på en dvd plate og la den spille hele hlegen og da se om det hejlper ? bildet er 100 % konge .
    Vet ikke, men mange dvd spillere har jo en egen meny for lyd - kan det være noen instillinger der som du kan gjøre?

Lydmessig digitalt fra dvd-spillere har jeg aldri hørt noen forskjell, så det høres merkelig ut..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en del instilinger ja . dynamik on/ off den valge jeg off mye bedre.

høre stor forskeller digitalt / og analogt . Men har en anlegg til 1000 kr høre men sikkert ikke forskeller. Har 4 dvd spiller i forskjellige klasser og alle er forskellige. lurte på og modde en gammel nad cd spiller den er sikkert goe til musik.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •