faroudja dv1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

faroudja dv1000

Har en 10 år gammel Faroudja dv1000 på hjemlån.:-D Noen som vet noe om spilleren? Er den verd de 8000,- som er prisforlangende? Mener selv det kanskje er for mye, men selgeren påstår at den kostet 55 000 ny?
    Men utviklingen har jo gått sin gang, og mulig den er blitt utrangert nå? Den tar forøvrig bare Amerikanske dvd'er, er det mulig å gjøre den sonefri? Pris?

Har ellers en Denon DVD 2900 som Faroudjaen må konkurere mot......

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv en Faroudja DV1000, hvorvidt den (som DVD spiller) er verd 8000 eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har fått testet den under like forutsetninger som en annen DVD spiller.
    Det begrunner jeg med at Faroudjaen bare har component, RGBHV og S-Video tilkopling, mens en nyere spiller som regel har HDMI utgang.
    Allikevel vil jeg påstå at en av dagens DVD spillere til rundt 8000 leverer minst like gode bilder som en Faroudja DV1000.
    Utviklingen på bildesiden er vel den som har gått raskest de senere årene.

Men... som CD spiller vil jeg påstå at en Faroudja DV1000 er verd hver eneste krone og mere til! Den spiller ihvertfall fletta av min egen Denon DVD-3930 som har en prislapp på ca 12000 riksdaler..

Forøvrig så stemmer det at nyprisen på Faroudja DV1000 var 55000;-

edit: føyer til litt bakgrunnsinformasjon:

Faroudja DV1000 ble til som et resultat av et sammarbeid mellom Faroudja (som jo er velkjent bl.a. for sine bildeprosessorer og linjedoblere) og EAD (Enlightened Audio Designs) som sto for lyd-delen i spilleren.
    EAD var et firma som var spesialister på digital lyd, og de lagde bl.a. surroundprosessorer, CD spillere og forsterkere som var helt oppe i det absolutte toppskiktet.
    ( jeg skriver ''var'' da det er årevis siden jeg har hørt om noen nye produkter fra EAD, mulig de har sluttet å eksistere for alt jeg vet..)
    Spilleren er forøvrig bygget på et sterkt modifisert Toshiba drivverk.

Faroudja ble kjøpt opp av Meridian for et par års tid siden, så hvis du ønsker noe mere info angående oppgradering og eventuellt få den sonefri er det nok hos Meridian du bør henvende deg.
    Meridian bygger idag forøvrig noe av de beste Audio/Video produktene som er å få tak i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •