Erfaringer med Abrahamsen V1.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Abrahamsen V1.0

jeg lånte meg en Abrahamsen cd-spiller i går for å se hva den kunne tilføre i forhold til min Denon 2910 DVD-spiller. Når jeg koblet den opp så virket inntrykket bra. Den er massiv, med et eksklusivt "look".
    Med en gang så spilte den ikke spes. bra. Men når den fikk varmen, så kom den seg betraktlig. Den spilte faktisk strålende!!
    MEN:
    1. Det suser VELDIG i den når jeg skrur opp volumet ganske høyt, faktsik så mye at det ødelegger musikk med en del stille perioder.

2. Vribryterene er slarkete gir et dårlig intrykk.

3. Det er komplett umulig å lese displayet når man kommer på en avstand over 1 meter. (Hvor mange sitter så nærme??)

4. Når jeg trykker skip tilbake med fjernkontrollen så regner jeg med at den stopper på låt nr. 1. Det gjør den ikke, da den fortsetter til siste låten på skiva. Når jeg da i tillegg ikke ser hva som står i displayet så blir det veldig vanskelig å navigere.

5. Fjernkontrollen fungerer ikke hvis du ikke hvis man holder den mindre en +/- 10 grader til siden for fronten, samt at den ikke har lys.

6. Hvis jeg vil høre på sang nr. 19 på en skive så tar det lang tid å klare å bla frem da spilleren bruker lang tid på å registrere hvilken låt den er på. Når jeg i tillegg ikke ser hva som står i displayet blir det som oftest til at jeg må gå frem å se.

7. Jeg liker å høre på musikk i mørket. Da er det ekstremt kraftig lysenede displayet så kraftig at det blir et enormt blikkfang, Det lyser faktisk opp rommet mitt så alt blir svakt blått.

8. Den har en lav output, så den spiller ca. 10 Db lavere enn min 2910. Det gjør at jeg ikke kan spille like høyt da jeg ikke får skrudd opp mere på forstrekeren

Er det jeg som er ekstremt fin på det, eller er de overnevnte tingene noe som andre også irriterer seg over?
    Jeg må si at jeg er litt skuffa over helhetsintrykket. Lyden er meget god da. Og det er vell det viktigste.
    Men Abrahamsen har vell ikke bare kastet en spiller på markedet som han ikke mener er "perfekt"

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring abrahamsen og snakk med ham selv ang. støyen, vil tro han har en løsning å foreslå.
    Har du prøvd å skru den innebygde volumkontrollen på fullt? Mulig den er aktivert og demper signalet ditt, kanskje derfor du får litt støy, hvis ikke signalet ligger på det nivået det skal...?
    At fjernkontrollen har dårlig virkningsvinkel er vel ingen hemmelighet nei..

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    2. Vribryterene er slarkete gir et dårlig intrykk.

Er det jeg som er ekstremt fin på det, eller er de overnevnte tingene noe som andre også irriterer seg over?
    Jeg må si at jeg er litt skuffa over helhetsintrykket. Lyden er meget god da. Og det er vell det viktigste.
    Men Abrahamsen har vell ikke bare kastet en spiller på markedet som han ikke mener er "perfekt"
    Jeg har ikke hørt denne, men fikk sett på den hos Elkjøp. Reagerte, som du, på de utrolige slarkete skruknottene samt verdens styggeste fjernkontroll. Det var nok til at jeg aldri vil kjøpe dette systemet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror desverre dette er resultatet av at gamle forsterkerguruer skal snekre en high-end CD spiller.
    Logikk i CD spiller og fjernkontroll, samt IR sendere og mottakere krever en helt annen elektronikk kunnskap enn å designe en tradisjonell analog forsterker.
    At de ikke har greid å bygge solide vriknotter er en gåte, da dette som oftest sitter som det skal, og litt til, på high-end forsterkere.

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns oxo de spillerne der virker som det er bare noe som er satt sammen...

egentlig litt synd,for de har stilig finish.

syns det var mer stil når det het EC jeg da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC eksisterer jo enda, bare andre eiere

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i det meste, selv om jeg ikke helt skjønner problemet med slarkete knotter. Vi må være klar over at V serien har blitt laget for å møte Elkjøps pris kriterier. Når det gjelder displayet, så blir det løst med en oppgradering til 1250kr. Det samme til dels med fjernkontrollen. Når det gjelder sus, så må det være noe feil med eksemplaret du låner. jeg tror ikke det er den innebygde volumkontrollen da du vil se om den er aktivert. Dvs. at det står volum styrke i displayet på den da den er aktivert. Det er ingen tvil om at Abrahamsen har måttet spare inn på enkelte komponenter , sånn som skru knottene og muligens driv verket. Men det låter bra, og ser etter min mening bra ut etter oppgradering.

Edit: Ser nå at dette var en gammel tråd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •