Sony XA50ES ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony XA50ES ????

Noen som vet hva den er verdt? Den skal visst være strøken og den kom vel i 2001/2002 vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Noen som vet hva den er verdt? Den skal visst være strøken og den kom vel i 2001/2002 vel?

XA-50 kom i 1996 iallfall. Hvis det ikke er gjort noen oppgradering av klokke eller utskifting av laser mener jeg denne er verdt 2500 kr... mere hvis det er fikset på noe.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    XA-50 kom i 1996 iallfall. Hvis det ikke er gjort noen oppgradering av klokke eller utskifting av laser mener jeg denne er verdt 2500 kr... mere hvis det er fikset på noe.

Vet ikke om noe er fikset på, men han skriver dette:

Selger en strøken Sony XA50ES High End for 4200,-.Dette er en fantasisk cd spiller,
    jeg tviler på at du finner en cd spiller under kr 10.000 som låter bedre en denne.Spilleren kostet ny i 2001/2002.Kr 13990,-
    Lyden av denne cd spilleren er vanvittig oppløst lyd,den har også stram dyb bass.Når denne spilleren kom,ble den kåret til årets spiller
    i Lyd & Bilde.Spilleren leveres i orginal esken med fjernkontroll.Karakter er 5 av 6 på spillerens tilstand,ingen riper i front,et par små på lokket,men er uten betydning,På fronten kan du ikke se at spilleren er brukt,ingen merker på knappene,noe de fleste får etter noen års bruk,denne spilleren er svært lite brukt.Her har du mulighet og få en cd spiller,som spiller fletta av spillere under kr 10.000,-.Dette er en solid cd spiller,den har Twin-Core transformer og er meget masiv,den veier hele
    15,2 Kg..
    + 1års garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Vet ikke om noe er fikset på, men han skriver dette:

Selger en strøken Sony XA50ES High End for 4200,-.Dette er en fantasisk cd spiller,
    jeg tviler på at du finner en cd spiller under kr 10.000 som låter bedre en denne.Spilleren kostet ny i 2001/2002.Kr 13990,-
    Lyden av denne cd spilleren er vanvittig oppløst lyd,den har også stram dyb bass.Når denne spilleren kom,ble den kåret til årets spiller
    i Lyd & Bilde.Spilleren leveres i orginal esken med fjernkontroll.Karakter er 5 av 6 på spillerens tilstand,ingen riper i front,et par små på lokket,men er uten betydning,På fronten kan du ikke se at spilleren er brukt,ingen merker på knappene,noe de fleste får etter noen års bruk,denne spilleren er svært lite brukt.Her har du mulighet og få en cd spiller,som spiller fletta av spillere under kr 10.000,-.Dette er en solid cd spiller,den har Twin-Core transformer og er meget masiv,den veier hele
    15,2 Kg..
    + 1års garanti.

Vel denne spilleren har aldri kostet 13990, den lå veilledende på 10000kr når jeg kjøpte min i 1997, solgte min for 3500 for 3 år siden. DA konverteren er ikke av de beste, men som drivverk med ekstern DA konverter kan man oppnå meget gode resultater.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som solgte sin for 2500kr i juni i år:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=19558&cat=all

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf Inge Danielsen (skribent i Fidelity) bruker xa50es sammen med Benchmark DAC1.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Rolf Inge Danielsen (skribent i Fidelity) bruker xa50es sammen med Benchmark DAC1.

Husker ikke hvor lenge xa50es var i produksjon, men kjøpte jo min som sagt i 1997, og syntes at 6 år er vel litt drøy lang tid for Sony å ha den samme modellen gående. Vet at forgjengeren xa5es ble produsert i bare 2 år 1995-1997
    Godt poeng at det ble startet produksjon i 1997. Med tanke på alder og evt. slitasje ville jeg neppe gått over 3000 nkr. Sikkert en nydelig spiller men pris/kost i dag er en annen enn 10 år tilbake.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha for alle svar. Da vet jeg det ivertfall.
    Er veldig sugen på en ny cd spiller da den gamle min begynner å slite litt
    Er mest sugen på å kjøpe ny, men har bare hørt så mye positivt om
    denne.
    Har også kikka litt på Sony SCD-XA1200ES, men er litt usikker
    hva som passer best til annlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •