Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray

Har tittet litt på denne, men lurer på om noen her inne vet mere om den i forhold til andre BD spillere på markedet. Er dette er bra spiller, noen som har testet den, pluss og minus med denne ønskes

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino hadde en test på denne nr 8-utgaven.
    På plussiden ble det fremhevet:
    Flott byggekvalitet
    God bildekvalitet
    Meget god lyd
    Bra fjernkontroll
    Støtter 1080p 50/60/24

På minus siden:
    Treg
    Kan ikke kobles til internett
    dyr

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke noen HD spillere i dag kan forsvare prisen som Pioneer forlanger for denne spilleren. Når man får spillere til langt under halvparten av denne prisen så ville jeg ha kjøpt en billigere spiller nå og ventet på nyere generasjoner av eksempelvis Pioneer.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg. Dette er sikkert en bra spiller, men jeg hadde aldri brukt 14 knitrende høvdinger på denne. Nå skal ikke jeg være skråsikkere om mine meninger er de rette, men jeg tenker at denne spilleren vil bli vanskelig å få solgt videre uten et kjempetap når man vil bytte ut/fornye spiller. En annen ting er utstyret rundt denne spilleren. Vil man få noe særlig utbytte av Pioneers sine kvaliteter om ikke alt utstyret rundt er av knall kvalitet? Ville heller gått for Sony eller kanskje LG sin kombispiller som netthandelen nå har auksjonert bort for mellom 5-7000,-. Felles for alle er jo at de har en fortreffelig bildekvalitet. Minuset med Lg var vel at den ikke spilte cd`r. Jeg har en Playstation 3. Ikke så vakker, men den gjør jobben og vel så det som dvd/blue ray-spiller

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp-lx70a

Oppdatering Tittelen skulle ha A islutten, siden dette er en oppgradert/ny versjon som har HDMI 1.3, samt at den har bitstream for DD TrueHD og DTS-HD Master audio. Så et tillegsspørsmål: Er det noen BD spillere idag som har ovennevnte spesifikasjoner det er verdt å satse på? Kombispillere er uaktuelt, da jeg har HD-DVD fra før. PS3 er kanskje et alternativ, men vet ikke om den har bitstream for True HD og Master Audio. Forslag til spillere som har disse spesifikasjonene mottas med takk

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP-BD10A

Panasonic DMP-BD10A har samme spesifikasjoner. Den støtter dessuten DVD +R / +RW. Trenger vel ikke å nevne at den koster bare halvparten av Pioneer BDP LX-70A. Pioneer er som vanlig grotesk overpriset. Greit at de lager gode produkter, men de er langt fra så bra at dobbel pris kan forsvares. Dette gjeller og i høyeste grad Pioneers plasma skjermer.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Blu-ray og HD-DVD spillere kommer i des

I Lyd og Bilde som kommer første uka i desember vil det være en test av det som de mener er markedets beste spillere, både HD-dvd og blu-ray, opp mot hverandre.

Kan være lurt å sjekke ut hva som skrives der.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Panasonic DMP-BD10A har samme spesifikasjoner. Den støtter dessuten DVD +R / +RW. Trenger vel ikke å nevne at den koster bare halvparten av Pioneer BDP LX-70A. Pioneer er som vanlig grotesk overpriset. Greit at de lager gode produkter, men de er langt fra så bra at dobbel pris kan forsvares. Dette gjeller og i høyeste grad Pioneers plasma skjermer.
    Leste litt om den på Hjemmekino, men ble litt forvirret her
    Sitat: "Spilleren har også innebygd dekoder for de nye høyoppløste lydformatene Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD. Desverre har den ikke dekoder for DTS-HD Master Audio som er DTS sitt tapsfrie lydformat. Alle formater som er utviklet for HD formater som HD DVD og Blu-Ray."

Pioneer har dekoding for DTS-HD Master Audio

Videre står det
    "Selv om spilleren er utstyrt med HDMI-versjon 1.3 kan ikke den overføre de nye HD-lydformatene som Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio til en receiver som kan dekode lydsystemene. Dette har ingen reell praktisk betydning. Les mer om dette i vår HDMI-guide."

hmmm

og til slutt

"Spilleren kan konvertere de nye lydsystemene Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD til multichannel PCM for overføring over HDMI. Dette betyr at med en receiver/prosessor som har HDMI-inngang og støtte for mulitchannel PCM, kan få glede av de nye lydsystemene uten at man har dekoding av selve formatene i receiveren/prosessoren"

Jeg har planer om å kjøpe meg receiveren fra Denon AVR 3808 og den har støtte for DTS -HD Master Audio. Er det noe jeg ikke har fått med meg? VIl da Pioneer eventuelt Panasonic kjøre ut tapsfri lyd via HDMI ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx-70 spiller av 1080p/24Hz. Finner ikke denne opplysningen i specen til BD10A. Noen som vet om den gjør dette?

Jeg har også lyst på Pioneeren, men føler som de fleste andre at den er veldig overpriset.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Lx-70 spiller av 1080p/24Hz. Finner ikke denne opplysningen i specen til BD10A. Noen som vet om den gjør dette?

Jeg har også lyst på Pioneeren, men føler som de fleste andre at den er veldig overpriset.
    Du har nok rettops: BD10A støtter ikke 1080P/24Hz.
    Men Panasonic generasjon 2 spiller BD30 har 1080P/24Hz HDMI output.
    Hva tid den kommer til Norge vet jeg ikke, men har funnet ut at den koster ca: $500 i USA, men den prisen kan vi jo bare drømme om her i Norge.

Det blir vel heller 5-6000 Kr, men det er jo allikevel drittbillig i forhold til Pioneer:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Dolbytor]Lx-70 spiller av 1080p/24Hz. Finner ikke denne opplysningen i specen til BD10A. Noen som vet om den gjør dette?

Jeg har også lyst på Pioneeren, men føler som de fleste andre at den er veldig overpriset.[

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er verd 14000,- kan diskuteres, men at det er en bra spiller er uten tvil. Har den Amerikanske versjonen av LX-70A som heter BDP-95FD og er meget fornøyd med den (eneste minus er at den er tregere enn PS3). Sammenlignet med PS3 er den et stort løft både bilde og lydmessig, og prisen importert og fortollet fra USA havner på ca halv pris av den Norske prisen(inkludert omformer kjøpt i Norge). Og det er den verdt!:-D

Denne kan også kjøpes hos Dvdirect i sverige for 9998SEK og da er den sonefri og har universell strømforsyning. Det er jo et meget fint tilbud, havner da på ca 8500NOK når den svenske momsen og valutaforskjellen er trukket bort og den norske momsen er betalt.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg svar på om lx70a dekoder og sender ut HD-lyd via analog 5.1 utgangene? Eller om det kun er over HDMI?

EDIT: Fant ut av det. Den mangler denne muligheten. Derimot begynner det å bli flere spillere som kan dekode og sende HD-lyd over analog-utgangene.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var BDP-LX70A bestilt! Gleder meg vilt!

Noen som har testet dts master audio?
    Bitraten skal jo være vill iforhold til de andre formatene.
    Ventetiden er evig lang..

Leser gjerne noen brukererfaringer om denne spilleren:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet hvilken kode som kan benyttes for å overføre fjernkontrollen til BDP-LX70A over til Denon sin RC-1068 fjernkontroll?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg også bestilt denne :-D den amerikanske versjonen vel og merke (sonefri fra dvdirect)... Gleder meg som en liten unge natten før julaften :-D:-D Da gjenstår det bare en ny reciever som tar alle hd-formatene sukk...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    da har jeg også bestilt denne :-D den amerikanske versjonen vel og merke (sonefri fra dvdirect)... Gleder meg som en liten unge natten før julaften :-D:-D Da gjenstår det bare en ny reciever som tar alle hd-formatene sukk...
    Har de fått den på lager nå da?sist jeg snakket med de hadde de store problemer med å skaffe de i fra USA.
    Mvh bigtor

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Har de fått den på lager nå da?sist jeg snakket med de hadde de store problemer med å skaffe de i fra USA.
    Nei nå er det nesten en uke siden jeg bestilte den, og jeg har ikke hørt noe ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en god spiller når du først får den på play, men den er det treigeste jeg har vært borti! bruker jo flere minutter får å slå den på!:-S

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    er en god spiller når du først får den på play, men den er det treigeste jeg har vært borti! bruker jo flere minutter får å slå den på!:-S
    Flere minutter?Hvilken klokke bruker du?;-)
    Mvh bigtor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •