Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 192
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2500bd

bruker optoma 3000 som vid processor istedet for den i denon 3808
    mye skarpere og bedre bilde med 2500 da :-D

dette er hvordan hd skal se ut

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er i fra din modell de mener den bør brukes. Lavere så burte man ha bildebehandling osv inne i spilleren.

Men ser at 2809 ikke greier å oppskalere signaler via HDMI, kun analogt til HDMI, ikke HDMI til HDMI. Så da er det litt verre å anbefale det.

Men BD spilleren graderer SD til HD selv, men vet ikke hvor bra den gjør det. Men tror ikke det er noe dårlig valg uansett, men til den prisen så kan vel Pioneer sine være ett godt alternativ ville jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jess, så at der var fra 2808 den ble annbefalt så da bør den vel funke fætt, bestillt i dag så da får tiden vise

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den med 2808, videre til en Sony VW-60. Det fungerer helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut, jeg fikk testet komboen på hi-fi klubben før jeg bestillte også og det så og hørtes bra ut, må bare bygge om igjen benken min for tredje gang for å få plass til dvd2500

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry bd 2500

har problemer m å få true hd lyd når jeg bruker den nå :evil:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    har problemer m å få true hd lyd når jeg bruker den nå :evil:
    Er det alle filmer, eller en spesiell?

Hvis det er en type film som man kun kan velge True HD på, så har enkelte spillere hatt problemer med dette, da det ligger ett skjult DD lydspor for de som ikke kan utnytte True HD.

Enkelte hadde problemer med dette på Resident Evil 3. Hvor de fikk DD i stedet for True HD.

Ellers så kan de være feil på HDMI kabelen, slikt skjer,

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er problemet med -5dB drop på LFE kanalen med LPCM løst på 2500BD?

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lastet ned oppdateringen fra den tyske siden som ble nevnt tidligere i forumet, men får det ikke til å fungere, har brendt det ut, men spilleren klarer ikke lese det, har sett på manuellen som liggeer på samme side, men kan ikke tysk, kan noen hjelpe meg med hvordan jeg oppdaterer spilleren?

denon 2500bt altså

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engelsk tekst finner du her:

DENON Download&Support
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen direkte innsikt i oppdateringen, men hvis fila du legger på CD-en har et langt navn, må du passe på at du brenner discen med støtte for lange navn. For eksempel med Nero. Tror ikke standardprogramvaren i Windows fikser det. Gjør i alle fall ikke det i XP-en min.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy denon

mangelen på true hd var vel en bruker feil av meg.......

men .... på enkelte filmer i det siste fryser spilleren under oppstart får verken ut disc eller få slått den av med knapper, må ta ut strøm ledningen for å "resete" spilleren, slik at jeg får ut discen og starte opp filmen

filmene starter opp etterpå uff.....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

men .... på enkelte filmer i det siste fryser spilleren under oppstart får verken ut disc eller få slått den av med knapper, må ta ut strøm ledningen for å "resete" spilleren, slik at jeg får ut discen og starte opp filmen

Enkelte ganger må jeg også sette i en annen bd film for og få den til å spille.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette har jeg også merket litt av. I det siste har det ikke skjedd ofte, men spilleren min har en tendens til å ta en 2 sekunders pause når jeg har sett 20-30 min av en film. Enkelte ganger stopper den helt som Samco nevner ovenfor.

Noen som har erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Dette har jeg også merket litt av. I det siste har det ikke skjedd ofte, men spilleren min har en tendens til å ta en 2 sekunders pause når jeg har sett 20-30 min av en film. Enkelte ganger stopper den helt som Samco nevner ovenfor.

Noen som har erfaring med dette?
    Dette skjer på nesten alle filmer jeg også ser =( Nesten som om det er hakk i filmen. Har lest mye men har ikke heller funnet noen løsning på dette.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Var på DENON Download&Support Der ligger det oppdatering til BD 2500 BT. Lastet ned og la inn denne i går, men har ikke fått prøvd så veldig mange filmer enda. Har ti episoder med Band of Brothers som jeg skal igjennom.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Dette skjer på nesten alle filmer jeg også ser =( Nesten som om det er hakk i filmen. Har lest mye men har ikke heller funnet noen løsning på dette.
    Mange av filmene har ett naturlig hakk ved lagbytte. Dette har også kommet tilbake på DVD, da dagens BD spillere fortsatt er tregere enn DVD spillerene som ikke hadde tung maskinvare (oppskalering osv)

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg en DVD2500-BT, sammen med AVR4310. IOM at det er redusert pris (5500,-). Er dette allikevel et dumt kjøp, med tanke fremtiden og at blueray er i startfasen?

Tenker spesielt på eventuelle begrensninger (som har noe å si i praksis). Kan man ikke få den sonefri? (tenker på min gamle dvd-samling som er litt lett blanding).
    Blueray profil 2.0? Hva innebærer dette? Kommer det til å være mulig å oppgradere spilleren til dette med firmware?

Burde jeg heller gå for BDP-2010 som har omtrent samme pris, men er nyere?
    Er det andre forskjeller av betydning? Hastighet, støy f.eks.?

Er det en ny versjon av 2500 på vei? Dvs. kun "drev" som kan brukes med 4310-receiveren?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Har bestillt meg en DVD2500-BT, sammen med AVR4310. IOM at det er redusert pris (5500,-). Er dette allikevel et dumt kjøp, med tanke fremtiden og at blueray er i startfasen?

Tenker spesielt på eventuelle begrensninger (som har noe å si i praksis). Kan man ikke få den sonefri? (tenker på min gamle dvd-samling som er litt lett blanding).
    Blueray profil 2.0? Hva innebærer dette? Kommer det til å være mulig å oppgradere spilleren til dette med firmware?

Burde jeg heller gå for BDP-2010 som har omtrent samme pris, men er nyere?
    Er det andre forskjeller av betydning? Hastighet, støy f.eks.?

Er det en ny versjon av 2500 på vei? Dvs. kun "drev" som kan brukes med 4310-receiveren?
    Du får ikke oppgradert til Profil 2.0, da en firmware oppgradering ikke kan ikke holde en fysisk nettverkskontakt Dette trengs for å kunne laste ned fra interntett.

Det trengs av og til firmware oppgradering for å kunne spille av de nyeste tittelene, pga endringer i java osv. vet ikke hvor flinke Denon er til å gjøre dette for eldre spillere.

Det kommer ingen ny versjon av 2500. Denon sa tidlig at dette ble eneste transport fra dem.

2010 er nok det beste valget. Den er kanskje ikke like bra bygd, men om du vil merke dette vet jeg ikke. 2010 kan vel gjøres sonefri på DVD delen, men dette må du høre med Hifi Klubben om. På BD funker det ikke, og 2500 kan ikke gjøres på noen av delene så vidt jeg har hørt.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at 2500 kan gjøres sonefri med en software-oppgradering, men helt sikker er jeg ikke. Forøvrig er den eneste fordelen med en 2010 profil 2.0-funksjonen, og jeg stiller meg skeptisk til nytteverdien av profil 2.0. Men det er klart at det er kjekt å kunne oppgradere firmware med en nettverkskabel.

En 4310 har bedre deinterlacing- og oppskaleringschip enn 2010, og bildet på DVD vil dermed bli bedre om du unngår deinterlacing og oppskalering i 2010 og bruker recieveren i stedet. Altså kan du like gjerne bruke 2500.

Men uansett tror jeg ingen av disse spillerne er feil valg.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •