Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 192
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ellers er det muligens handshaken mellom spiller og forsterker som lager problemer, helt sikkert firmware oppgraderbart.
    Det kan fort være dette som er problemet.

Min Samsung BD1500 koplet til Pioneer AX4 satte spilleren hver gang jeg startet til 1080i, siden dette er den høyeste oppløsningen som forsterkeren takler selv. Men den sendte 1080p ved satt til Through.

Det er vel ingen forsterkere som selv takler 1080p/24 utenom som ren gjennomkjøring.

Løsningen var å slå av noe som het "HDMI-CES" eller noe slikt i BD spilleren. Da sluttet spilleren å spørre mottaker om hvilke oppløsninger den takler, og sender ut det JEG vil den skal sende.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel ingen forsterkere som selv takler 1080p/24 utenom som ren gjennomkjøring.
    AVC-A1HD gjør.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2500

Noen som vet hvordan man oppdaterer denne. Den har jo ikke nettkontakt bak. Siste spørsmål er angående sonefrihet. Noen som vet hvordan man fikser denne biten på denne spilleren ?

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-2500BT

Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Noen som vet hvordan man oppdaterer denne. Den har jo ikke nettkontakt bak. Siste spørsmål er angående sonefrihet. Noen som vet hvordan man fikser denne biten på denne spilleren ?

Mener å ha lest at den oppdateres på samme måte som andre vanlige Denon DVD spillere. Laster ned firmware og brenner på en cd. Når du laster ned firmware så bruker det å følge med en detaljert beskrivelse på hvordan du skal oppdatere.
    Denon firmware kan du finne her: DENON Download&Support

Skal du gjøre 2500 sonefri på dvd delen så er dette svært komplisert hvis en skal gjøre det selv.
    Se denne siden: Bluraymods.com - Home
    Har ikke hørt om hifi klubben har mulighet til å gjøre dette.
    Sonefri på Blu-ray tror jeg ikke er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Den mod linken du skrev in der gjør det både sonefri på DVD og Blueray. Bare synd at de kategoriserer det som nærmest umulig å få til selv. Du må kjøpe spilleren ny fra de med modden allerede innstallert for å være sikkert. Får høre litt med Hifi Klubben.

Forresten irriterende at det kun er den tyske versjonen av Denon siden som tilbyr Firmware. Får prøve meg meg google oversetteren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en titt på 2500 på hifi klubben men fant ut på nettet at den ikke var profil 2.0.
    Gidder ikke kjøpe en spiller idag som ikke har 2.0.
    For oss som har hatt hd-dvd med transformers og sett alt det kule man kunne kjøre med extra matriell er det helt uaktuelt å ikke ha profil 2.0

Satser på at den neste modellen de gir ut er profil 2.0.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Tok en titt på 2500 på hifi klubben men fant ut på nettet at den ikke var profil 2.0.
    Gidder ikke kjøpe en spiller idag som ikke har 2.0.
    For oss som har hatt hd-dvd med transformers og sett alt det kule man kunne kjøre med extra matriell er det helt uaktuelt å ikke ha profil 2.0

Satser på at den neste modellen de gir ut er profil 2.0.
    Samsung BD-2500 ER profil 2.0, det samme er BD-1500.

De er ikke det fra fabrikk når de ble sluppet, derfor står det ikke i oversikten over spillerene. De får profil 2.0 når du oppgraderer til nyeste firmware. Min 1500 er profil 2.0 i dag.

Du trenger også en usb minnepinne på minimum 1 GB som settes i USBporten for at den skal kunne ta ned nedlastingene som trengs. Så det er ingen grunn til å vente til neste generasjon.

Det kan også hende det følger med en minnepinne på 2500. Sony sin S550 har med minnepinne, mens man må kjøpe til S350.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware kommet. Versjon 1.113.

Changelog of 2500BT

05.11.2008
    Ver.:1113
    check sum 4D3E
    Specification change from "Auto/Video1/Video2" to "Auto/Video1" of Progressive Mode.
    The change of "Progressive Mode" is not effective.
    The picture fineness in the complaint disc (DVD disc/PAL version) is not good.
    The disc where "FPD Benchmark Software" (issue appendix in January in fiscal year 2008 of the AV review) was copied by "B's Recorder GOLD9" might not
    When the tray opens during play the Blu-ray Disc "The Rookie", the unit freezes.

26.08.2008
    Ver.:1108
    check sum 57E9
    We corrected the picture deterioration on the complaint disc (DVD PAL version).
    When DVD player is connected with the Display/Projector for 1080p/24 (1080p/60 non-correspondence), 1080p/24 cannot be selected.
    Dolby TrueHD 192 kHz 5.1 channels change to Dolby Digital at Bitstream.
    We corrected German of the meaning "Initialization of the SD card" to "Formatieren?".
    When the input switch of the amplifier is selected (EDID is acquired) when DVD player reads JAVA of Blu-ray Disc "Spiderman 3 (NTSC)", DVD player freezes it.
    When "CHAPTER 1 (4'14'' and 7'30")" of Blu-ray Disc "Cars" is reproduced, the sound of 1080p/60Hz of TruHD becomes interrupted.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi Klubben, spurte da også om BD spillerene deres kom til å kunne bli gjort sonefri, da Denon sine. Siden Denon sine DVD spillere har blitt gjort sonefri av hifi klubben selv.

Han sa det ikke var noe planer for dette. Kanskje neste generasjon, men mest sannsynlig ikke.

Dette var da veldig kjedelig. Da blir det import igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Samsung BD-2500 ER profil 2.0, det samme er BD-1500.

De er ikke det fra fabrikk når de ble sluppet, derfor står det ikke i oversikten over spillerene. De får profil 2.0 når du oppgraderer til nyeste firmware. Min 1500 er profil 2.0 i dag.

Du trenger også en usb minnepinne på minimum 1 GB som settes i USBporten for at den skal kunne ta ned nedlastingene som trengs. Så det er ingen grunn til å vente til neste generasjon.

Det kan også hende det følger med en minnepinne på 2500. Sony sin S550 har med minnepinne, mens man må kjøpe til S350.
    Var ikke Samsung jeg siktet til men Denon som denne tråden diskuterer

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min DVD-3800BD i dag. Skal teste den ut og komme med tilbakemelding. Det er forresten ganske sannsynlig at den kan gjøres sonefri om en stund. Tviler på at jeg trenger det, dog

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lyd & Bilde test av 2500BT

Sitat L&B: + Meget god på Blu-ray, Det beste DVD-bildet, Super lydkvalitet.

-Treg, Dyr

Vil si at jeg er enig i denne konklusjonen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Fikk min DVD-3800BD i dag. Skal teste den ut og komme med tilbakemelding. Det er forresten ganske sannsynlig at den kan gjøres sonefri om en stund. Tviler på at jeg trenger det, dog
    Gratulerer Gratulerer. Er denne jeg er mest hypp på som min mer permanente top/high-end løsning. Blir spennende å høre noen erfaringer på bl.a. intern dekodingen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Sitat L&B: + Meget god på Blu-ray, Det beste DVD-bildet, Super lydkvalitet.

-Treg, Dyr

Vil si at jeg er enig i denne konklusjonen.
    Er det noen om har stilt seg spørsmålet om hvordan er spiller totalt uten bildebehandling kan være bedre enn andre spillere med bildebehandling på DVD? 2500BT er totalt avhengig av bildebehandlingen som sitter i enten en receiver eller i projektor/skjerm. Det er hele konseptet med spilleren. det er en ren transport.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke helt. Det er intern bildebehandling i spilleren. Stammer fra Panasonic etter det jeg har lest. Ellers hadde den vel ikke oppskalert DVD til 1080p.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da den gjør det, men det er det Denon selv kaller en minimumsbehandling, slik at man får ut signaler hvis man ikke ennå har gått til innkjøp av en high-end receiver. 2500BT er et nisjeprodukt og et godt sådan.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sammen med min AVR 4308A gjør den jobben kjempe bra for meg. Og synes det er greit å få bekreftet at jeg ikke har bomma totalt på handelen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500BT er et godt valg til 4308A
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg forsøkt meg på en minitest her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er mange som bruker 2500 med 3808 og 4308, jeg vurderer å bruke den med 2809, noen som har noen synspunkter om det?

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •