Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 192
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    5db LPCM gjelder vel LFE og berører ikke 2 kanals lyd fra CD.
    Denon har vel laget en fix for dette som ligger på denon sine hjemmesider.
    De skrev da i Januar 2008 at fix var på vei.
    Logisk ville det også være at spillere produsert i nyere dato ikke har problemet siden Denon lenge har vært klar over dette (men man vet jo aldri)

Down 5 db på LFE vil si at subwooferen spiller litt lavere.
    ingen kvalitet på lyd er fjernet

DENON Download&Support

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Denon 2500bt. Leverer pcm downmix i 2 ch stereo.(Det vil si att den kjører ned 5db på alt av singnaler. Ref til noe jeg leste på en link jeg fikk fra svs.)

Andre spillere f.eks samsung, panasonic osv. Leverer bitstream.
    Derfor syntes jeg det er veldig dårlig av denon og ta en slik høy pris, selv om det er ett bra drivverk til bd. Så burde den alikevel levere bra kvalitet og bitstream på cd slik som mye billigere spillere gjør.
    For meg er dette litt viktig fordet jeg bruker ikke så mte cd, men når jeg skal spille fra cd så bruker jeg dvd spiller. Og Dac`n i z11 gjør en så god jobb att lyhden blir brukbar selv ved billiger spillere. Men denon leverer kun pcm, og da klarer ikke reciveren gjøre om dette til bitstream.. Håper du forstod hva jeg mente nå
    Jeg tror du er på veldig tynn is her og ikke helt har oversikt over begrepene.

PCM er Bitstream.
    Eneste riktige å sende ut fra en CD er PCM (som er bitstream)
    Hva mener du at receiveren skal gjøre? Gjøre det om til noe annet? Hvorfor det? Det er jo pcm som ligger på CD platen.

Jeg tror du blander begreper. Det er ingenting som du har sagt som viser at Denon gjør noe som helst galt med CD lyd. Den gjør det samme som alle andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Jeg tror du er på veldig tynn is her og ikke helt har oversikt over begrepene.

PCM er Bitstream.
    Hva mener du at receiveren skal gjøre? Gjøre det om til noe annet? Hvorfor det? Det er jo pcm som ligger på CD platen.

Jeg tror du blander begreper. Det er ingenting som du har sagt som viser at Denon gjør noe som helst galt med CD lyd. Den gjør det samme som alle andre.
    Tror du misforstår veldig her. For og gjøre en lang historie kort. Etter masse måling og mange kloke mennesker innvolvert viser det seg att i stereo,så leverte denon opp til 15 db lavere i stereo enn en billig dvd spiller. Dette da testet med db måler og sinus toner. Altså null trøkk i denon i 2 ch stereo. Etter vi resatte software hjalp dette betraktlig, men hva som skjedde vet vi enda ikke. Prøver og finne ut av det, skal jo ikke være mulig att en innstilling kan senke lydtrykket med 15 db kun på bass. Så mulig det er noe galt med min spiller, eller noe i software som ikke funket???
    <Det jeg mente med bitstream var att den ikke leverte bitstream på fil slik att de nye lydformatene som dts hd osv ikke ville vises på min reciver når jeg kjøpte denon. Men etter kloke ord fra yamaha norge som hadde selv hatt samme problemet på messen i lillehammer så fant vi ut av att det var noen innstillinger i setup på denon. Men det vi ikke fant ut av og skjønte var hvorfor den leverte fult ut på film, etter noen innstillinger. Men fortsatt leverte forvrengt lydbilde med minus 15 db på cd i stereo???
    Mulig du forstår hva jeg mener nå?? Og kanskje du som er ekspert også kan svare meg på hvorfor dette skjedde og om det er noen feil på spiller eller spoftware??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg hadde den samme opplevelsen på min tidligere Denon DVD3910. Spilte filmer som bare det, men på SACD og CD var det noe platt og bassfattig. Stilte på alt av menyer, uten at det hjalp.

Ikke sikkert det er det samme dere snakker om her, men husker at dette irriterte meg grenseløst på Denon-spilleren. Den kostet tross alt nesten 10k den gangen...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Mener jeg hadde den samme opplevelsen på min tidligere Denon DVD3910. Spilte filmer som bare det, men på SACD og CD var det noe platt og bassfattig. Stilte på alt av menyer, uten at det hjalp.

Ikke sikkert det er det samme dere snakker om her, men husker at dette irriterte meg grenseløst på Denon-spilleren. Den kostet tross alt nesten 10k den gangen...
    Hmm, ja nå er jeg ikke heime så har ikke testet noe musikk. Rakk bare og teste med sinus toner før jeg måtte hive meg i bilen for og rekke ett fly. Men skal teste når jeg kommer heim igjen. Skjønner bare ikke hvordan en liten innstilling i software på ett rent drivverk kan senke lydtrykket med 15 db???

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Hmm, ja nå er jeg ikke heime så har ikke testet noe musikk. Rakk bare og teste med sinus toner før jeg måtte hive meg i bilen for og rekke ett fly. Men skal teste når jeg kommer heim igjen. Skjønner bare ikke hvordan en liten innstilling i software på ett rent drivverk kan senke lydtrykket med 15 db???
    For å si det sånn, har jeg langt bedre lyd på SACD i dag, med kombinasjonen PS3 og Pioneer LX60 receiver. Diana Krall (SACD) låter helt knall
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp...

Har et problem. Har kjøpt Denon bd2500 ,og i dag kjøpte jeg min første Bluray Disc HULK The incredible.. Etter og og ha sett 4min blir det stillbilde og uansett hva jeg gjør på fjernkontrollen skjer det ingen ting,måtte slå av og på spilleren for og se vidre, det sammme skjer igjen erter 90 min, måtte også nå slå av spilleren for og se videre.. Noe som har no formenig om hva dette kan være???? har satt bd2500 til 720p ut da jeg har et Lg .
    Hjelp BB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    PCM er Bitstream.
    Skjønner ikke hvor du har det ifra?

Lineær PCM er ikke bitstream, men et ukomprimert og rått ("uenkodet") audio format.

Ellers er jeg helt enig i at det eneste fornuftige å sende ut fra en CD er 2ch LPCM.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Har et problem. Har kjøpt Denon bd2500 ,og i dag kjøpte jeg min første Bluray Disc HULK The incredible.. Etter og og ha sett 4min blir det stillbilde og uansett hva jeg gjør på fjernkontrollen skjer det ingen ting,måtte slå av og på spilleren for og se vidre, det sammme skjer igjen erter 90 min, måtte også nå slå av spilleren for og se videre.. Noe som har no formenig om hva dette kan være???? har satt bd2500 til 720p ut da jeg har et Lg .
    Hjelp BB
    Det høres kanskje ut som det er feil med filmen. Har du andre filmer å teste med?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Skjønner ikke hvor du har det ifra?

Lineær PCM er ikke bitstream, men et ukomprimert og rått ("uenkodet") audio format.

Nå blir det sikkert den definasjon hva man legger i Bitstream (det finner mange definasjoner: define:Bitstream - Google-søk)

Men slik jeg ser bitstream så er det utsending av orginalt format på plate uten endring. (DTS-HD, PCM osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM-basert audio er et alternativ til bitstream-basert audio og ikke det samme som bitstream-basert audio.

Les for eksempel følgende nettside fra Meridian:Bitstream Vs. PCM

Om du tar ordet bitstream ut av sin sammenheng, så har du selvfølgelig rett (rent datateknisk), men det gjør det ikke mere korrekt. Tvertimot så skaper slike utsagn forvirring hos mindre erfarne lesere.

I AV-verdenen er uttrykket bitstream forbehold audioformater som benytter en form for codec, hvor både en enkoder og en dekoder inngår i prosessen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det høres kanskje ut som det er feil med filmen. Har du andre filmer å teste med?
    Ja det er viktig å teste med andre filmer men jeg synes at det er merkelig at en slik spiller skal stoppe helt, uansett om det er en feil på plata eller ikke
    Jeg hadde tatt spilleren tilbake til HFK, vist feilen og spurt om å få en ny hvis de finner en som ikke feiler.

Ta kontakt med HFK og direkte med Denon hvis HFK vil ikke gjøre noe!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja det er viktig å teste med andre filmer men jeg synes at det er merkelig at en slik spiller skal stoppe helt, uansett om det er en feil på plata eller ikke
    Jeg hadde tatt spilleren tilbake til HFK, vist feilen og spurt om å få en ny hvis de finner en som ikke feiler.

Gjør det, men forhold deg til HFK og der du kjøpte den
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome

Har du lagt inn nyeste firmware på spilleren?

Det hender at enkelte filmer har problemer, og disse blir som regel fikset med firmware som man kan gjøre selv.

Siden det ikke skjedde på samme sted i filmen, så er nok platen ok.

Mener å huske du får tilgang til firmwaren til Denon via nettsidene deres, men du må registrere deg og din spiller (skriv ned serienummeret bakpå spilleren).

Men du kan sikkert høre med Hifi Klubben også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, her kom det masse råd. Får ta en tur til hfk i morra.Tror ikke det er plata da jeg starta opp igjen stoppet den ikke der den stoppa sist. Den er helt ny, det skal vel ikke være nødvendig og oppdatere den???
    Venlig hilsen B B

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Takker, her kom det masse råd. Får ta en tur til hfk i morra.Tror ikke det er plata da jeg starta opp igjen stoppet den ikke der den stoppa sist. Den er helt ny, det skal vel ikke være nødvendig og oppdatere den???
    Venlig hilsen B B
    Jo det trengs ofte firmware.

Det kommer nye firmware med litt ujevne mellomrom, men gjennomsnittlig så er det hver annen måned eller noe slik.

Blu-ray er fortsatt en ny teknologi, og det er mange som må bli kjent med alt på formatet. Derfor kommer det ofte filmer som har ett eller annet innenbords som ikke funker 100% overens med spillene.

Spesielt er dette på Profil 1.1 (som Denon) og Profil 2.0 spillere. Hvor de akuratt nå begynner å komme mye filmer som har dette ombord. Da vil ting skje.

Det skal være lett å sjekke hvilke firmware som er inne på spilleren, og så se om dette er siste ved å sjekke versjonen mot den nyeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2500

I menyen til denne spilleren er det ikke mulig å sette den til 576i hos meg. Jeg vil ha råsignalet fra DVD over til min AVC-A1HD. Er ikke dette mulig ? jeg vil bruke Realta chippen i A1HD til oppskallering. Annet spørsmål ved blueray fremvisnig sjekket jeg med tv'n og den sier den får input i 1080P 50 Hz selv om jeg har sagt at den skal sende ut i 24 Hz. Merkelige greier. Setter pris på noen svar.

Har PS3 og bruker jeg denne klarer jeg å få tv'n til å motta 24 Hz Blueray, men ikke via Denon spilleren

Frimware jeg må oppdatere eller noe ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Annet spørsmål ved blueray fremvisnig sjekket jeg med tv'n og den sier den får input i 1080P 50 Hz selv om jeg har sagt at den skal sende ut i 24 Hz. Merkelige greier. Setter pris på noen svar.

Har PS3 og bruker jeg denne klarer jeg å få tv'n til å motta 24 Hz Blueray, men ikke via Denon spilleren
    Sjekk instillingen i forsterkeren, det er muligens en through funksjon for HDMI. Ellers er det muligens handshaken mellom spiller og forsterker som lager problemer, helt sikkert firmware oppgraderbart.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    I menyen til denne spilleren er det ikke mulig å sette den til 576i hos meg. Jeg vil ha råsignalet fra DVD over til min AVC-A1HD. Er ikke dette mulig ? jeg vil bruke Realta chippen i A1HD til oppskallering. Annet spørsmål ved blueray fremvisnig sjekket jeg med tv'n og den sier den får input i 1080P 50 Hz selv om jeg har sagt at den skal sende ut i 24 Hz. Merkelige greier. Setter pris på noen svar.

Frimware jeg må oppdatere eller noe ?
    Jeg kan stille spilleren inn på 576i hos meg. Har også AVC-A1HD. Har du tatt alle oppdateringene på begge to? Eller kanskje det er TVn som er årsaken?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •