Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 192
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er ikke mulig å få annet enn PCM digitalt ut fra en CD. Det er det som er Red Book (audio CD) standarden.

"16-bit PCM sampled at 44,100 Hz"

Red Book (audio CD standard) - Wikipedia, the free encyclopedia)
    Nope er ikke mulig siden dette er ett rent drivverk. Blir nor angreretten på meg i morgen. Ble mye bedre lyd med samsung, mot alle odds spør du meg

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Nope er ikke mulig siden dette er ett rent drivverk. Blir nor angreretten på meg i morgen. Ble mye bedre lyd med samsung, mot alle odds spør du meg
    Slettet. Se post 105

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Nope er ikke mulig siden dette er ett rent drivverk.
    Blir ikke helt klok på svarene dine.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Brukte du DAC`n i Samsung spilleren eller i Yamaha forsterkeren? Skal vel bli det samme om du kjører digitalt fra kilde og lar forsterkeren ta seg av konverteringen.
    Tviler litt på at det er bedre DAC i Samsung enn i DSP-Z11.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tviler litt på at det er bedre DAC i Samsung enn i DSP-Z11.
    Det jeg mener er at, DAC`n i Yamaha`n er mye bedre enn i samsung spilleren. Det jeg mente var at hvis du kjører HDMI fra enten Samsung eller Denon så skal jo Yamaha`n ta seg av konverteringen. Derfor synes jeg det er rart at han mener Samsung spilleren er bedre enn Denon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det jeg mener er at, DAC`n i Yamaha`n er mye bedre enn i samsung spilleren. Det jeg mente var at hvis du kjører HDMI fra enten Samsung eller Denon så skal jo Yamaha`n ta seg av konverteringen. Derfor synes jeg det er rart at han mener Samsung spilleren er bedre enn Denon.
    Grunnen til att det blir mye bedre lyd med samsung er att den klarer og levere bitstream fra cd i 2ch stereo. Noe ikke Denon klarer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Uten å ha sett eller hørt den, synes jeg den virker veldig overpriset. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor den koster 7500 kr uten bilde prosessering, uten D/A konvertere, ingen analoge utganger, ingen optisk/ koax. Det er rett og slett bare et drev som sender ut det som ligger på disken.

Sammenlignet med hva som finnes av innmat i både Sony S550 og BD55 eller den kommende Pioneer BD51, så blir det uforståelig for meg å gi så mye for Denon
    Ja, det er et godt spm! Jeg er helt enig med deg men dette med pris er mer komplisert enn bare spec'ene. Markedsføring og hvor mye kundene er villige til å betale er også veldig viktige faktorer. Folk kjøper vanlig vann i en design flaske for 3-4 ganger mer enn nødvendig, bare fordi de føler at den er bedre. Denne spilleren er markedsført som 'High-End', noe som betyr dyr. Og en del folk skal kjøpe den bare fordi den er dyr. Noe som er dyr må være bedre enn noe som er billigere, ikke sant? ;-)

Jeg har prøvd å finne bilder av hva som finnes i spilleren uten hell. Det eneste jeg har sett viser at spilleren er nesten tom, noe som høres logisk ut fordi den gjør ikke noe annet enn å lese fra plata og sende rå data videre til behandling. Akkurat hva mange andre spillere kan gjøre allerede.
    Hvis det finnes seg at den lyd+bilde rå digital datastrømmen som kommer ut er like for 2500BT og en mye billigere spiller (fra Samsung, Pioneer, Panasonic, etc) så synes jeg er det fult bortkastet å kjøpe denne. Og rå digital datastrøm bør være lik for alle spillere eller er det noe feil.

Noe som jeg reagerte litt på når jeg leste hva HiFi Klubben skriver om DVD-2500BT:
    Men du får den samme suverene lyd- og bildekvaliteten uansett om signalbehandlingen foregår i spilleren eller i forsterkeren.
    Men hvordan skal de klare å selge DVD-3800BD etter at en mulig kjøper har lest dette?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig i at det er bortkastet å kjøpe denne hvis du er ute etter en tung/solid spiller som er stiligere enn det meste som har kommet av Blu-ray hittil og i tillegg har annet Denon utstyr fra før. Jeg har hatt billigere og "skranglete" spillere fra bl. a. Samsung før og angrer ikke på kjøpet av DVD-2500BT.
    DVD-3800BT er for de som ikke har forsterker som takler HD-lyd gjennom bitstream. Det står vel også på nettsidene til Klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt jeg også, og nå for jeg ikke pcm på dvd. Men på cd gjør jeg det, noe jeg syntes er en svakhet. Men for nok kanskje heller vurdere og skaffe meg en ren cd spiller så er jo det problemet løst =)
    Nå spør jeg muligens dumt:

Det er slik at du har en DVD med PCM 2.0 lyd og når det spilles av så kommer det ut som Dolby Digital 2.0? Hvis det er tilfelle er jeg enig at det er en ulempe, men det høres jo rart ut om spilleren skal ha kretser for å konvertere noe om til Dolby Digital. Jeg tolker jo det slik at den gir bitstream ut av det som ligger på plate.

Du er sikker på at det ikke er er Dolby Digital 2.0 på platen og at andre spillere har konvertert dette til PCM (noe som ikke gir bedre lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt jeg også, og nå for jeg ikke pcm på dvd. Men på cd gjør jeg det,
    Grunnen til att det blir mye bedre lyd med samsung er att den klarer og levere bitstream fra cd i 2ch stereo. Noe ikke Denon klarer.
    Motisier du deg ikke selv nå? Klarer den å gi ut pcm på CD eller ikke? Hvis ikke hva er det den sender ut?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Denon's 2500 har mer innabords enn det det høres ut som.

Denon kaller det en transporter, og sier den sender alt kun rett ut via HDMI. Dette er en sannhet med modifikasjoner.

Siden spilleren er Profil 1.1 så er det visse krav til spilleren.

Den har støtte for 2 videostrømmer, for å kunne håndtere bilde i bilde disker, samt muligheten for å lage om DD og DTS til PCM for å støtte lyden i PiP disker (altså profil 1.1 og 2.0 disker).

Atlså spilleren er ikke en ren transport, selv om den ser slik ut.

Det virker jo også som at den oppskalerer bildet fra DVD også hvis man ønsker det, sidene 11 og 29 i manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan da ikke være en målsetning å levere CD audio videre ifra spilleren i form av 2-kanals bitstrøm all den tid dette vil måtte medføre en enkoding av det originale formatet på CD'en som er 16-bit 44,1 kHz LPCM til et eller annet bitstrøms format, f.eks. DD eller DTS (eller MP3 - gudene forby).

I teorien vil altså Denon-spilleren gi et bedre resultat enn Samsung'en i og med at Denon'en overfører CD audioen til receiveren på sitt originale format.

Hvorfor du ikke opplever det slik er vanskelig å svare på for en utenforstående.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Nå spør jeg muligens dumt:

Det er slik at du har en DVD med PCM 2.0 lyd og når det spilles av så kommer det ut som Dolby Digital 2.0? Hvis det er tilfelle er jeg enig at det er en ulempe, men det høres jo rart ut om spilleren skal ha kretser for å konvertere noe om til Dolby Digital. Jeg tolker jo det slik at den gir bitstream ut av det som ligger på plate.

Du er sikker på at det ikke er er Dolby Digital 2.0 på platen og at andre spillere har konvertert dette til PCM (noe som ikke gir bedre lyd)
    PCM lyd overføres som PCM, uten å gjøres om til DD.

Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Det kan da ikke være en målsetning å levere CD audio videre ifra spilleren i form av 2-kanals bitstrøm all den tid dette vil måtte medføre en enkoding av det originale formatet på CD'en som er 16-bit 44,1 kHz LPCM til et eller annet bitstrøms format, f.eks. DD eller DTS (eller MP3 - gudene forby).

I teorien vil altså Denon-spilleren gi et bedre resultat enn Samsung'en i og med at Denon'en overfører CD audioen til receiveren på sitt originale format.

Hvorfor du ikke opplever det slik er vanskelig å svare på for en utenforstående.
    Jeg reagerte også litt på dette at Josephsen synes koding til bitstream skulle være bedre enn direkte overføring av PCM.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Josephsen

DVD vil nesten altid ha 2 kanls lyd (stereo) i Dolby Digital 2.0
    (bitrate på 192 kbps osv)
    Om denne lyden avspilles med Denon BD eller andre avspillere ved digital overføring må dette bli det samme når en Z11 gjør lyden om til analogt.
    Selvsagt kan andre BD spillere gjøre lyden om til analog og sende den til Z11 med phono kabler men tror neppe du finner bedre DAC i BD spillere til salgs pr i dag.

Selvføgelig har DVD oftest flere lydspor i tillegg til Dolby Digital 2.0 som Dolby Digital 5.1 , Dolby Digital 5.1 EX , DTS , DTS ES eller varianter med mindre kanaler som feks 4.0 , 5,0.
    men
    alt dette er PCM som er pakket inn (enkodet) til et lydcodec.
    Alle disse lydene skal bitstreames over HDMI siden DVD-2500 ikke har en eneste decoder for formatene og lyden må derfor decodes (pakkes ut til PCM) med Z11.

På veldig få DVD plater kan det være et LPCM 2.0 lydspor (konserter , musikk video osv)
    Dette er lyd med høyere bit/kHz enn vanlig 2.0 lyd.
    Denne lyden skal sendes som PCM over HDMI

Blu Ray
    Alle lyd codec skal bitstreames over HDMI og pakkes opp (decodes i reciver)
    unntak blir enkelte lydspor på en BD plate som kan være i PCM (MPCM) multichannel PCM
    Overføring av formatene gjøres som PCM (LPCM)
    Det kan også ligge 2.0 LPCM lyd på noen få BD plater som overføres som PCM.
    Det kan også ligge DD 5.1 / DTS lydspor som skal bitstreames.

CD
    CD overføres som PCM over HDMI og ikke noe annet.
    digitalt overført som med DENON BD spiller vil man få 100% identisk lyd fra CD rett inn i Z11

Kort skrevet
    Du vil neppe få bedre lyd ved bytte av BD spiller (ved flere modeller ikke dårligere heller)
    Det bør være en innstilling til lyd overføringen til HDMI på BD spilleren som heter auto eller noe (både bitstream og PCM)
    Vitsen er at du selv skal velge lyd fra plater (lydspor) å ikke BD spilleren som skal velge pga at du begrenser overføring med feil innstillinger.

Overpriset eller ikke.
    Jeg vil tro at byggkvalitet , kanskje bedre beskyttelse mot jitter , støyskjerming , sepparate kretser som beskytter , støv skjerming osv drar prisen opp.
    Ikke noe støyende skramlekasse som er ustabil som feks menge andre BD spillere.

Bytte spiller hjelper ikke men sette deg inn i din BD spiller , reciver og lydformater kan øke din lytte glede.
    Man bitstreamer ikke lyd fra vanlig CD (cda)
    2 Channel Downmix Ability (diskret 2CH Lydutgang) >>> har ikke studert spilleren men dette er da ikke downmix av CD kvalitet men 2.0 lyd med høy bit og kHz fra High Def lyd.
    Du skal jo kjøre lyden via HDMI kabel så hva pokker er 2 Channel Downmix noe å pipe over når det ikke er utgang du engang skal tenke på....................

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Overpriset eller ikke.
    Jeg vil tro at byggkvalitet , kanskje bedre beskyttelse mot jitter , støyskjerming , sepparate kretser som beskytter , støv skjerming osv drar prisen opp.
    Dette skulle jeg gjerne sett noen bilder på. Altså hva annet enn et drev og et lite kretskort som befinner seg i spilleren. Eller alt det andre du ramser opp, om det finnes i spilleren og om det i såfall har noe betydning for resultatet. Og da sett i forhold til en nyutviklet "kasse" fra Sony og Panasonic.

Det jeg tror, er at Denon tar en av sine allerede eksisterende DVD-chassis, dytter inn et drev og et bittelite kretskort, setter på kun en HDMI utgang og stempler produktet som Hi-end...Så tar de blodpris for spilleren.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette skulle jeg gjerne sett noen bilder på. [...] Det jeg tror er at Denon her tar en av sine allerede eksisterende DVD-kaser, dytter inn et drev og et bittelite kretskort, setter på kun en HDMI utgang og stempler produktet som Hi-end...Så tar de blodpris for spilleren.
    Nå har jeg kjøpt Samsung BD-P2500 (desverre? :-D ), men jeg tror nok Denon har gjort en OK jobb med 2500BT. Her er bilder:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Motisier du deg ikke selv nå? Klarer den å gi ut pcm på CD eller ikke? Hvis ikke hva er det den sender ut?
    Denon 2500bt. Leverer pcm downmix i 2 ch stereo.(Det vil si att den kjører ned 5db på alt av singnaler. Ref til noe jeg leste på en link jeg fikk fra svs.)

Andre spillere f.eks samsung, panasonic osv. Leverer bitstream.
    Derfor syntes jeg det er veldig dårlig av denon og ta en slik høy pris, selv om det er ett bra drivverk til bd. Så burde den alikevel levere bra kvalitet og bitstream på cd slik som mye billigere spillere gjør.
    For meg er dette litt viktig fordet jeg bruker ikke så mte cd, men når jeg skal spille fra cd så bruker jeg dvd spiller. Og Dac`n i z11 gjør en så god jobb att lyhden blir brukbar selv ved billiger spillere. Men denon leverer kun pcm, og da klarer ikke reciveren gjøre om dette til bitstream.. Håper du forstod hva jeg mente nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Nå har jeg kjøpt Samsung BD-P2500 (desverre? :-D ), men jeg tror nok Denon har gjort en OK jobb med 2500BT. Her er bilder:
    Veldig interessant! Hvor fant du disse bildene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Josephsen

DVD vil nesten altid ha 2 kanls lyd (stereo) i Dolby Digital 2.0
    (bitrate på 192 kbps osv)
    Om denne lyden avspilles med Denon BD eller andre avspillere ved digital overføring må dette bli det samme når en Z11 gjør lyden om til analogt.
    Selvsagt kan andre BD spillere gjøre lyden om til analog og sende den til Z11 med phono kabler men tror neppe du finner bedre DAC i BD spillere til salgs pr i dag.

Selvføgelig har DVD oftest flere lydspor i tillegg til Dolby Digital 2.0 som Dolby Digital 5.1 , Dolby Digital 5.1 EX , DTS , DTS ES eller varianter med mindre kanaler som feks 4.0 , 5,0.
    men
    alt dette er PCM som er pakket inn (enkodet) til et lydcodec.
    Alle disse lydene skal bitstreames over HDMI siden DVD-2500 ikke har en eneste decoder for formatene og lyden må derfor decodes (pakkes ut til PCM) med Z11.

På veldig få DVD plater kan det være et LPCM 2.0 lydspor (konserter , musikk video osv)
    Dette er lyd med høyere bit/kHz enn vanlig 2.0 lyd.
    Denne lyden skal sendes som PCM over HDMI

Blu Ray
    Alle lyd codec skal bitstreames over HDMI og pakkes opp (decodes i reciver)
    unntak blir enkelte lydspor på en BD plate som kan være i PCM (MPCM) multichannel PCM
    Overføring av formatene gjøres som PCM (LPCM)
    Det kan også ligge 2.0 LPCM lyd på noen få BD plater som overføres som PCM.
    Det kan også ligge DD 5.1 / DTS lydspor som skal bitstreames.

CD
    CD overføres som PCM over HDMI og ikke noe annet.
    digitalt overført som med DENON BD spiller vil man få 100% identisk lyd fra CD rett inn i Z11

Kort skrevet
    Du vil neppe få bedre lyd ved bytte av BD spiller (ved flere modeller ikke dårligere heller)
    Det bør være en innstilling til lyd overføringen til HDMI på BD spilleren som heter auto eller noe (både bitstream og PCM)
    Vitsen er at du selv skal velge lyd fra plater (lydspor) å ikke BD spilleren som skal velge pga at du begrenser overføring med feil innstillinger.

Overpriset eller ikke.

Bytte spiller hjelper ikke men sette deg inn i din BD spiller , reciver og lydformater kan øke din lytte glede.
    Man bitstreamer ikke lyd fra vanlig CD (cda)
    2 Channel Downmix Ability (diskret 2CH Lydutgang) >>> har ikke studert spilleren men dette er da ikke downmix av CD kvalitet men 2.0 lyd med høy bit og kHz fra High Def lyd.
    Du skal jo kjøre lyden via HDMI kabel så hva pokker er 2 Channel Downmix noe å pipe over når det ikke er utgang du engang skal tenke på....................
    Vist du leser litt her, så skjønner du kanskje hva jeg mener =)
    Panasonic BD30 and Denon BT-2500 confirmed to have weak LFE output w/ HDMI PCM. - High-Def Digest Forums

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Veldig interessant! Hvor fant du disse bildene?
    DENON Deutschland | Informationen und technische Daten | DVD-2500BT

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •