Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 192
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bare ræva

Denon 2500bt, er virkelig ikke værdt pengene. Den viser veldig bra bilde og ¨går muse stille, men nå det kommer til musikk spesielt i stereo så suger den.
    Kjøpte her om dagen og må si jeg ble vireklig skuffet når den bare leverte pcm downmix i 2 ch stereo =( Mulkig de endrer dette i en software senere, men pr dags dato er den ikke vært pengene

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Denon 2500bt, er virkelig ikke værdt pengene. Den viser veldig bra bilde og ¨går muse stille, men nå det kommer til musikk spesielt i stereo så suger den.
    Kjøpte her om dagen og må si jeg ble vireklig skuffet når den bare leverte pcm downmix i 2 ch stereo =( Mulkig de endrer dette i en software senere, men pr dags dato er den ikke vært pengene
    Er vel heller ingen dedikert CD spiller. Hva forventet du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Forventer att den kan levere standar stereo slik de fleste andre spillere kan. Og de på hifi klubben vet hva de selger.... Med tanke på prisen så er det spillere som jeg har funnet ut i ettertid egner seg mye bedre..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Forventer att den kan levere standar stereo slik de fleste andre spillere kan. Og de på hifi klubben vet hva de selger.... Med tanke på prisen så er det spillere som jeg har funnet ut i ettertid egner seg mye bedre..
    Det skal vel sitte en bra DAC i Z11? Har spilleren selv, fungerer faktisk helt ok i stereo hos meg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei, hva kan man forvente av en BD-spiller til 7500 kr

Uten å ha sett eller hørt den, synes jeg den virker veldig overpriset. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor den koster 7500 kr uten bilde prosessering, uten D/A konvertere, ingen analoge utganger, ingen optisk/ koax. Det er rett og slett bare et drev som sender ut det som ligger på disken.

Sikkert kjekt dersom man har en dyr Denon receiver fra før, men da synes jeg BD-spilleren ikke burde ha kostet noe særlig mer enn 2990,-.

Sammenlignet med hva som finnes av innmat i både Sony S550 og BD55 eller den kommende Pioneer BD51, så blir det uforståelig for meg å gi så mye for Denon
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som kjøper en Blu-ray for å spille CD-plater.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, hva kan man forvente av en BD-spiller til 7500 kr

Uten å ha sett eller hørt den, synes jeg den virker veldig overpriset. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor den koster 7500 kr uten bilde prosessering, uten D/A konvertere, ingen analoge utganger, ingen optisk/ koax. Det er rett og slett bare et drev som sender ut det som ligger på disken.

Sikkert kjekt dersom man har en dyr Denon receiver fra før, men da synes jeg BD-spilleren ikke burde ha kostet noe særlig mer enn 2990,-.

Sammenlignet med hva som finnes av innmat i både Sony S550 og BD55 eller den kommende Pioneer BD51, så blir det uforståelig for meg å gi så mye for Denon
    Da er det jo bare å kjøpe en annen spiller da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo bare å kjøpe en annen spiller da
    Nettop det jeg skal gjøre, og jeg hadde selv en Denon 3808 tidliger og da spilte det ikke bre, menhelt greit i stereo. Men i følge hifi klubben var dette noe med att 3808 og 2500 var bedre tilpasset hverandre. Det svaret der kan jo da tolkest som att Denon har laget ett rent drivverk til 7500,. kr so egentlig ikke klarer levere kvalitet til recivere av ett annet merke. Med tanke på att man faktisk ser konserter i stereo så bruker mann faktisk en bd til og spille av stereo...:? :-?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool denon bd

fikk da endelig 2500 spilleren etter en del purring på hifiklubben i trondheim

men sorry bd virkelig trenger å lære fra hd med meny systemet

blir vel å leie den odde bd filmen en gang i blandt

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop det jeg skal gjøre, og jeg hadde selv en Denon 3808 tidliger og da spilte det ikke bre, menhelt greit i stereo. Men i følge hifi klubben var dette noe med att 3808 og 2500 var bedre tilpasset hverandre. Det svaret der kan jo da tolkest som att Denon har laget ett rent drivverk til 7500,. kr so egentlig ikke klarer levere kvalitet til recivere av ett annet merke. Med tanke på att man faktisk ser konserter i stereo så bruker mann faktisk en bd til og spille av stereo...:? :-?
    Når du ser på konserter og bruker to kanaler så spiller du ikke av CD! Tror du bruker helt feil innstillinger.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det at 3808 og 2500 er spesielt tilpasset er nok bare tullball. Sant nok, ser noe musikk DVD i stereo jeg også. Men synes det låter helt ok. Skal det ikke sitte en bra DAC`i denne Z11 da? Den burde vel gjøre en bra jobb. Rart hvis 3808 låt bedre med 2500 enn det gjør med Yamaha`n. Da med tanke på prisforskjellen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    fikk da endelig 2500 spilleren etter en del purring på hifiklubben i trondheim

men sorry bd virkelig trenger å lære fra hd med meny systemet

blir vel å leie den odde bd filmen en gang i blandt
    Det har da ingenting med formatet å gjøre:-? . Men ut i fra setningen din er det mulig jeg misforsto...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Når du ser på konserter og bruker to kanaler så spiller du ikke av CD! Tror du bruker helt feil innstillinger.
    Bruker Room EQ når jeg se to kanals musikk DVD. Skal skjekke ut i Direct/pure direct modus senere i dag. Mulig det er store forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at 3808 og 2500 er spesielt tilpasset er nok bare tullball. Sant nok, ser noe musikk DVD i stereo jeg også. Men synes det låter helt ok. Skal det ikke sitte en bra DAC`i denne Z11 da? Den burde vel gjøre en bra jobb. Rart hvis 3808 låt bedre med 2500 enn det gjør med Yamaha`n. Da med tanke på prisforskjellen.
    Joda Z11 er helt rå, men testet med en panasonic bd55 so jeg fikk låne. Og lyden ble merkelig nok MYE bedre. Mulig jeg har gjort noe galt og styret med dette i flere dager. Helt til en knupp fra svs kom og sjekket alt flere ganger og vi ringte Yamaha norge. Og resultatet er rett og slett att denon 2500bt ikke leverer det man burde forvente. Men for all del mulig det er noe galt med min spiller........

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger bruker du på HDMI audio out på DVD-2500? Håper du bruker HDMI multi (normal) og ikke (LPCM)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger bruker du på HDMI audio out på DVD-2500? Håper du bruker HDMI multi (normal) og ikke (LPCM)?
    Klart det vist ikke for man ikke dts hd/master. Men når man spiller i stereo forsvinner alt trøkk, og den leverer bare pcm

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink bd

ingen ting med formatet synes at menyene kunne vært bedre på bd platene blir vel med tiden:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det vist ikke for man ikke dts hd/master. Men når man spiller i stereo forsvinner alt trøkk, og den leverer bare pcm
    Har testet ett par konsert-DVDer med 5.1 og 2.0 spor på. Får Dolby Digital når jeg spiller av 2.0 sporet, ikke PCM. Når jeg spiller av CD-plater får jeg PCM som er normalt siden dette er ett drivverk uten analoge utganger. Ikkeno feil på spilleren. Hvis lyden er dårlig må vi skylde mest på forsterkeren siden spilleren kun sender ut digitale signaler som DAC'en i forsterkeren behandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet ett par konsert-DVDer med 5.1 og 2.0 spor på. Får Dolby Digital når jeg spiller av 2.0 sporet, ikke PCM. Når jeg spiller av CD-plater får jeg PCM som er normalt siden dette er ett drivverk uten analoge utganger. Ikkeno feil på spilleren. Hvis lyden er dårlig må vi skylde mest på forsterkeren siden spilleren kun sender ut digitale signaler som DAC'en i forsterkeren behandler.
    Har testet litt jeg også, og nå for jeg ikke pcm på dvd. Men på cd gjør jeg det, noe jeg syntes er en svakhet. Men for nok kanskje heller vurdere og skaffe meg en ren cd spiller så er jo det problemet løst =)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt jeg også, og nå for jeg ikke pcm på dvd. Men på cd gjør jeg det, noe jeg syntes er en svakhet. Men for nok kanskje heller vurdere og skaffe meg en ren cd spiller så er jo det problemet løst =)
    Er ikke mulig å få annet enn PCM digitalt ut fra en CD. Det er det som er Red Book (audio CD) standarden.

"16-bit PCM sampled at 44,100 Hz"

Red Book (audio CD standard) - Wikipedia, the free encyclopedia)

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •