Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 192
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Har hatt 2500BT på hjemlån noen dager og sammenlignet den med Denon 3930 på dvd, og Samsung BD-P1500 på blu-ray.

Først må jeg bare si at når det gjelder dvd (Kill Bill 2 og Dexter) så er Samsungen sjanseløs mot de to andre, den ser direkte uskarp ut i mine øyne. Forskjellen mellom 2500BT og 3930 på dvd er ikke like tydelig, men 3930 er et par hakk skarpere, mer detaljert, mer trykk i farger etc. Dette vises spesielt godt den første scenen på Kill Bill 2 hvor kamera dveler ved et slags fjell/ørkenlandskap før det fortsetter videre mot campingvogna. Småsteiner, sand og andre smådetaljer kommer klarere frem på 3930 enn på 2500BT. Bildet på BP-P1500 ser nesten grøtete ut i denne scenen.

Når det gjelder forskjell på blu-ray (Rattatoille, Chris Botti og Destinys Child) mellom 2500BT og BD-P1500 måtte jeg se nøye flere ganger. Satt b.la på to ulike konsertopptak og svitsjet frem og tilbake mellom kildene (er klar over at ulike opptak ikke kan sammenlignes på denne måten), deretter byttet jeg platene om hverandre og gjentok prosedyren noen ganger. Forskjellen er ikke like synlig som på dvd, men den er der i mine øyne. Det som jeg la spesielt merke til var detaljer i huden på både Chris Botti og Destinys Child. 2500BT virket skarpere og ende mer detaljert, mens BD-P1500 var litt mer diffus (Snakker ikke om store forskjeller altså...)

Såvidt jeg kan bedømme så er nok 2500BT hakket skarpere og mer detaljert enn BD-P1500 og muligens enda mer nyansert i fargepaletten, men det skulle jo bare mangle når man tar prisforskjellen i betraktning.

Det ideelle hadde vært og hatt to like dvd og blu-ray plater i spillerne og sammenlignet A/B, men det hadde jeg dessverre ikke for hånden, det ble ut fra øyemål og hukommelse, så ikke heng meg om jeg har blingset på noe denne lille uformelle testen
    så da kan jeg investere i drevet uten betenkeligheter?
    mtp jeg har 3930 til sd.

men har du noen ide om hvilken bildechip bd drevet har?

håper du er fornøyd anyway!!!!!!!!!!!!
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter hva jeg skjønner ut fra infoen på hfk. så er realta utelatt
    til fordel for ?

rart de ikke nevner det da det er høyst relevant.........
    eller er jeg stokk blind:shock:
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    etter hva jeg skjønner ut fra infoen på hfk. så er realta utelatt
    til fordel for ?
    Eneste jeg har funnet ved å Google er, som tidligere nevnt, f.eks. ifølge denne siden, at den skal bruke en Panasonic UniPhier chip.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det står samme chip i Denon 3800BD i tillegg til Realta, ifølge blu-ray.com:

Chipset Panasonic UniPhier
    Post-processor Realta

Blu-ray.com - Denon DVD-3800BD Blu-ray Player - Specifications

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up denon bd

har oxo bestilt en på hifi klubben i trondheim meeeen d drøyer ut----

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke gjøre det. Den er på lager i alle farger hos nettbutikken til Klubben. Etter det jeg har skjønt så er det det samme som hovedlagret i Danmark.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Burde ikke gjøre det. Den er på lager i alle farger hos nettbutikken til Klubben. Etter det jeg har skjønt så er det det samme som hovedlagret i Danmark.
    Stemmer det. Alle butikkene bestiller fra hovedlageret i Danmark. Begge Oslo butikkene har spilleren inne.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo ikke spesielt oppløftende...

Denon-spilleren koster ganske mye, og det skjønner jeg bare ikke. Skulle ikke denne egentlig vært rimelig; siden den ikke er noe annet enn en transport. Når den i tillegg gjør det bare "middels" på bildekvalitet på DVD, er kun Profile 1.1 (selv om det ikke er veldig viktig), har ikke native-oppløsning (slik Pioneer), ikke spesielt kjapp, ingen dyre bildekretser og ei heller ingen fjernkontroll med lys, så synes jeg spilleren blir veldig overpriset.

Ser man på prissettingen til Sony S550 og forventet pris på Panasonic BD50, blir nok Denon-kjøperne stort sett de som har Denon receiver fra før, og som nå "må" ha en matchende BD-spiller...Jeg tror Sony S550 gruser Denon-spilleren, totalt sett.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvorfor man fokuserer på SD-behandlingen i det hele tatt, siden dette er en transport, og både lyd og bilde dermed bør behandles i (en bra) receiver (eller annen dekoder). Vi har vel nå funnet ut at den sender ut 576i om ønskelig, så den burde være grei. Når det er sagt synes nok også jeg at denne er dyrere enn den burde være, siden alt av analoge- og konverteringskretser er borte, og alle utganger bortsett fra HDMI er borte etc.

Det er en tung, solid transport, men jeg lurer på om det egentlig har noe å si i praksis på det ferdige resultatet som kommer ut av spilleren? Så sant man ikke lever i et jordskjelvsområde eller folk står utenfor med pressluftbor hele dagen.

Men men - dette er jo opp til forbrukeren. Jeg har lyst på en sånn nettopp p.g.a. design og soliditet, men så var det penga da... Har liksom lyst til å føle at jeg har gjort et godt kjøp også. :?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Uten at jeg er noen ekspert på noe som helst innen dette feltet med bd og recivere er jeg fornøyd med min DVD-2500 BT.

Jeg kjører min mot en Denon AVR 4308 og en Samsung LE52A656 og kvaliteten er det beste som jeg noen gang har hatt. Bare gleden av å høre det sa svisj i steden for rakle da cd skuffen åpnet seg var en fryd.

En kan altids si at prisen er høy, men den er en fryd for øyet der den står ved siden av AVRèn.

Føler selv at jeg har tatt flere steg mot "high-end" enden av kvalitets stigen med dette oppsettet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gjort samme sammenligning som ovenfor på nytt, men med to like blu-ray plater og to like dvd-plater.

Og hmmm, hva skal man si.....ikke lett dette..

Når jeg svitsjer mellom BD-P1500 og 2500BT på blu-ray så har jeg store problemer med å se noen egentlig forskjell. Benyttet konserten med Celine Dion. Så gjennom nesten hele plata med A/B-svitsjing. Forsøkte etter beste evne å legge merke til detaljer i mørke partier, fargenyanser, skarphet m.m. Det er mulig at Denonen er hakket skarpere enn Samsungen, og kanskje ser noe mer naturlig ut på hudnyanser, men det er ikke noen påfallende forskjell. Det eneste åpenbare var at lip-syncen ikke er helt i fase på Samsungen, men virket perfekt på Denonen.

Gjorde samme testen med Denon 3930 og 2500BT på dvd med Gladiator og Kill Bill. Så gjennom omtrent hele filmen med A/B svitsjing og litt frem og tilbake. Også her har jeg store problemer med å se noen åpenbar forskjell. Synes at bildet på 2500BT i enkelte scener faktisk så skarpere ut og med klarere farger enn 3930en gjorde...

Nå har jeg ikke testet 2500BT og 3930 med noen former for test-plater med tanke på "jaggies" og mønster etc, men kun på vanlige filmer. Men så lenge jeg ikke ser noen forskjell på vanlige filmer så betyr ikke det allverdens for meg om den ene "stryker" på enkelte testmønster

Så ut fra min vurdering så vil ihvertfall 2500BT være god nok for meg både på blu-ray og dvd. Hadde egentlig trodd at forskjellen skulle være mye mer åpenbar...men det var den ikke, ihvertfall ikke hjemme hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding, jeg har selv 2500BT og AVR4308 og synes kvalitet både fra BD og DVD er veldig bra. Blir jo litt bekymra når man leser tester at 2500BT feiler i diverse testmønstre, men enig med deg at det er bilde fra vanlige filmer som har noe å si :-)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hjemmekino Testet 2500BT

Leste testen av denne i siste utgave av Hjemmekino, der fikk den en femmer.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har kjøpt seg en dvd3800bdci ennå da ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Den har ikke kommet til butikkene enda.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som ikke forstår hvordan, eller må jeg manuelt endre oppskalering når jeg skal se på DVD, til 576i hvis jeg ønsker at reciever skal foreta oppskalering.

Mvh
    Kenneth

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Den har ikke kommet til butikkene enda.
    Jeg vet da det, men den er ute i USA, og har funnet flere selgere på bla. ebay. Jeg venter litt til jeg har lest noen skikkelige reviews, og/eller hører noen andres erfaringer... Skal ha Sone A spiller uansett så norsk release er uvesentlig.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Har bestilt en. Står på venteliste. Skal oppdatere når den kommer!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •