Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 192
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forøvrig står dette i Hometheatermag sin test om 2500s egenskaper ved avspilling av DVD:

The Denon comes up a bit short with DVD playback. The player showed obvious issues with my standard deinterlacing tests, losing detail with motion. With video-based material, the DVD-2500BTCI does do correct motion-adaptive deinterlacing, but it could not lock on to material with a 2:2 cadence. Overall, the DVD-2500BTCI is an average upconverting DVD player, but not in the same league as Denon’s standalone DVD players in the same price range.

Home Theater: Denon DVD-2500BTCI Blu-ray Player

Hmmm, hvem skal man tro på?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Det skal visst komme ganske så mange 2500 på torsdag til Oslo butikkene.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware Ver. 1108

Det har kommet en firmware oppdatering:

Changelog of 2500BT

26.08.2008
    Ver.:1108
    We corrected the picture deterioration on the complaint disc (DVD PAL version).
    When DVD player is connected with the Display/Projector for 1080p/24 (1080p/60 non-correspondence), 1080p/24 cannot be selected.
    Dolby TrueHD 192 kHz 5.1 channels change to Dolby Digital at Bitstream.
    We corrected German of the meaning "Initialization of the SD card" to "Formatieren?".
    When the input switch of the amplifier is selected (EDID is acquired) when DVD player reads JAVA of Blu-ray Disc "Spiderman 3 (NTSC)", DVD player freezes it.
    When "CHAPTER 1 (4'14'' and 7'30")" of Blu-ray Disc "Cars" is reproduced, the sound of 1080p/60Hz of TruHD becomes interrupted.

DENON Download&Support
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det skal visst komme ganske så mange 2500 på torsdag til Oslo butikkene.
    Da er min Denon Blu-ray spiller på plass

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Er du fornøyd? Vurderer å bytte min Samsung BD-P1500 ut med Denon , men er ikke sikker på om det blir så stor forskjell..

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du fått testa den ut nå.....
    klarer snart ikke holde på meg lenger
    må vite om den er et varp....
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei på dere. Nå har jeg fått testet den ut ja. Sett både film på BD og SD i kveld. Har også fått testet 2500 opp mot BDP 1500 til Samsung på HFK. Ser ikke forskjell på bildet når det kommer til BD matrialet. Men på vanlig DVD "SD" synes jeg Denon spilleren er noen hakk over. Bildet har mindre støy og detaljer kommer bedre frem. Nesten litt vanskelig å forklare. Fikk også testet den opp mot min Toshiba XE1 som gikk ut døra i går. Satte opp begge med I am legend både på HD-DVD og BD. Lett å switche i mellom kildene da Synes heller ikke det var forskjell mellom disse. Men nok en gang forskjell på SD. Sammen som med Samsung spilleren. Denon er mye bedre. Ikke minst så slipper jeg støyen fra vifta på Toshiba spilleren.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere. Nå har jeg fått testet den ut ja. Sett både film på BD og SD i kveld. Har også fått testet 2500 opp mot BDP 1500 til Samsung på HFK. Ser ikke forskjell på bildet når det kommer til BD matrialet. Men på vanlig DVD "SD" synes jeg Denon spilleren er noen hakk over. Bildet har mindre støy og detaljer kommer bedre frem. Nesten litt vanskelig å forklare. Fikk også testet den opp mot min Toshiba XE1 som gikk ut døra i går. Satte opp begge med I am legend både på HD-DVD og BD. Lett å switche i mellom kildene da Synes heller ikke det var forskjell mellom disse. Men nok en gang forskjell på SD. Sammen som med Samsung spilleren. Denon er mye bedre. Ikke minst så slipper jeg støyen fra vifta på Toshiba spilleren.
    håper du er fonøyd med kjøpet da uansett:-D
    men ut ifra sidene til hifikl. klarer jeg ikke å finne ut hvilken bildepross. som sitter i den.
    kan du lese deg frem til dt tror du?
    har selv 3930 og den gjør en kjempejobb, men er på tur til å anskaffe bd.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått testet 2500 opp mot BDP 1500 til Samsung på HFK. Ser ikke forskjell på bildet når det kommer til BD matrialet. Men på vanlig DVD "SD" synes jeg Denon spilleren er noen hakk over.
    Jeg har egentlig tenkt å kjøpe denne, men er litt i tvil. Betaler man egentlig mest for Denon-navnet og en solid kasse med 'high end' utseende? Og ikke så mye for opplevd kvalitetsforskjell i.f.t. billigere spillere? Dersom man har f.eks. en bra receiver med en god bildebehandlingsbrikke, og man kjører signalet gjennom den, vil man vel kunne spare en del penger på å kjøpe en billigere spiller? Har ikke et solid drivverk noe særlig å si i denne sammenhengen? Siden det var liten forskjell ned til Samsung BDP 1500, mener jeg.
    Fint med en bra utseende spiller i hylla, men...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er mye bedre. Ikke minst så slipper jeg støyen fra vifta på Toshiba spilleren.
    Min DVD-2500BT støyer forholdsvis mye sammenlignet med Panasonic DMP-BD30. Jeg åpnet min og koblet vekk vifta. Kan ikke skjønne at den har noe for seg. Har kjent på spilleren og den er "iskald". Er jo ingen Realta chip el. lign. som utvikler mye varme skulle man tro.

Kan ikke se eller høre store forskjeller mellom Denon og Panasonic. Jeg byttet mest for å få en spiller som står i stil med Denon AVC-A1HD.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    . Betaler man egentlig mest for Denon-navnet og en solid kasse med 'high end' utseende?
    Man gjør vel kanskje det. Personlig så jeg ingen forskjell på BDB 1500 og 2500. Men det kommer også en lillebror til 2500. 1800 heter den. Tipper den er i butikkene rundt årskiftet. Kommer til å ligge på 3500,- om jeg ikke tar helt feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Min DVD-2500BT støyer forholdsvis mye sammenlignet med Panasonic DMP-BD30. Jeg åpnet min og koblet vekk vifta. Kan ikke skjønne at den har noe for seg. Har kjent på spilleren og den er "iskald". Er jo ingen Realta chip el. lign. som utvikler mye varme skulle man tro.

Kan ikke se eller høre store forskjeller mellom Denon og Panasonic. Jeg byttet mest for å få en spiller som står i stil med Denon AVC-A1HD.
    Har ikke hørt/sett Panasonic spilleren. Men etter 6 mnd med Toshiba så støyer ikke Denon mye for å si det sånn. Nå var det seg sånn at jeg ikke hadde BD spiller fra før. Da Denon står i stil med min Denon AVR, så var ikke valget vanskelig.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har ingen erfaring med forskjellige BD spillere (passerte en ps3 forbi min forsterker i ca 30min før den havnet på gutterommet).

Jeg er også klar over at det er mange som hører bedre en meg, men jeg lurer på om disse da ser film uten lyd. Eller leter etter ting å klage på.

I mine ører er min Denon DVD-2500BT stille som graven og støyer ikke mer en min Denon DVD 1910. Selv i de stilleste partier i filmene hører jeg ingenting til den. Spiller musikk, hører ingen ting til den mellom sporene.

Jeg ville ha en spiller som står i stil til min AVR 4308 og på nivå kvalitetsmessig. Syntes ikke det var nødvendig å vente på en spiller med mer utstyr da min AVR klarer jobben både på lyd- og bildesiden.

Etter min mening er dette en knall god spiller som jeg vil anbefale andre å prøve.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen sjekke om Denon har fått med seg at det er et land de selger spillere til som heter Norge? Min DVD-2930 klarer ikke å vise "norsk" i subtitlelisten.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver inn koden så står det Norwegian i listen. Synes ikke det er noe stort problem at det kun står others på DVD-2930/3930.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2500 og 4306 ????

hvordan vil 2500bt funke sammen med en 4306 forsterker egentlig, hva vil jeg få ut av bilde og lydformat, og hva vil jeg gå glipp av ?????
    Spurte på hfk i oslo men de kunne ikke gi svar på om den engang ville funke med 4306 !!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    hvordan vil 2500bt funke sammen med en 4306 forsterker egentlig, hva vil jeg få ut av bilde og lydformat, og hva vil jeg gå glipp av ?????
    Spurte på hfk i oslo men de kunne ikke gi svar på om den engang ville funke med 4306 !!!!!!!!!!!!!!!!!
    4306 har jo hdmi-inngang, men jeg er usikker på om den hdmi-inngangen tar både lyd og bildesignaler. Dersom den gjør det så vil du vel kunne få bildesignalet fra 2500, men kun vanlig Dolby Digital og DTS.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her at hdmi-inngangen også takler lyd:

"Du kan med andre ord koble alle bildekildene dine til receiveren og sende signalet videre til flatskjerm-TV eller projektor via én enkelt kabel. I digital form via HDMI (lyd inkludert!) eller analogt via komponentutgangen."

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon&nbspAVR-4306

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 2500BT på hjemlån noen dager og sammenlignet den med Denon 3930 på dvd, og Samsung BD-P1500 på blu-ray.

Først må jeg bare si at når det gjelder dvd (Kill Bill 2 og Dexter) så er Samsungen sjanseløs mot de to andre, den ser direkte uskarp ut i mine øyne. Forskjellen mellom 2500BT og 3930 på dvd er ikke like tydelig, men 3930 er et par hakk skarpere, mer detaljert, mer trykk i farger etc. Dette vises spesielt godt den første scenen på Kill Bill 2 hvor kamera dveler ved et slags fjell/ørkenlandskap før det fortsetter videre mot campingvogna. Småsteiner, sand og andre smådetaljer kommer klarere frem på 3930 enn på 2500BT. Bildet på BP-P1500 ser nesten grøtete ut i denne scenen.

Når det gjelder forskjell på blu-ray (Rattatoille, Chris Botti og Destinys Child) mellom 2500BT og BD-P1500 måtte jeg se nøye flere ganger. Satt b.la på to ulike konsertopptak og svitsjet frem og tilbake mellom kildene (er klar over at ulike opptak ikke kan sammenlignes på denne måten), deretter byttet jeg platene om hverandre og gjentok prosedyren noen ganger. Forskjellen er ikke like synlig som på dvd, men den er der i mine øyne. Det som jeg la spesielt merke til var detaljer i huden på både Chris Botti og Destinys Child. 2500BT virket skarpere og ende mer detaljert, mens BD-P1500 var litt mer diffus (Snakker ikke om store forskjeller altså...)

Såvidt jeg kan bedømme så er nok 2500BT hakket skarpere og mer detaljert enn BD-P1500 og muligens enda mer nyansert i fargepaletten, men det skulle jo bare mangle når man tar prisforskjellen i betraktning.

Det ideelle hadde vært og hatt to like dvd og blu-ray plater i spillerne og sammenlignet A/B, men det hadde jeg dessverre ikke for hånden, det ble ut fra øyemål og hukommelse, så ikke heng meg om jeg har blingset på noe denne lille uformelle testen

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •