Denon DVD 3800 BD/2500 BT - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 192
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Test av Denon 2500BT

TEST: Blu-ray Transport Denon DVD-2500BT - High End für 1.099 EUR? (25.07.2008)

Babelfish-engelsk:
    Translation result for http://www.areadvd.com/hardware/2008/denon_dvd_2500bt.shtml
    Denon schafft einen gelungenen Einstand in die Blu-ray-Welt: Mit nahezu perfekter Bild- und Tonqualität sichert sich der nicht einmal übertrieben teure DVD-2500BD unser Referenzprädikat

Blu-ray Bildwiedergabegeräte Oberklasse
    Test 25. Juli 2008
    Preis-/Leistungsverhältnis 9 av 10 stjerner.

+ Blu-ray- und DVD-Wiedergabe auf absolutem Premium-Niveau
    + Exzellente Bildruhe
    + Leistungsfähiger interner Scaler und De-Interlacer
    + Exzellenter Digitalton
    + Überragende Verarbeitung
    + Sehr leises und zuverlässiges Laufwerk
    + SDHC-Karten-Wiedergabe

- Einlesezeiten immer noch zu lang
    - Video-EQ ohne Speicherplätze

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter ennå på en skikkelig test av DVD 3800 bdci før jeg legger ut 8-10k. Den har vært tilgjengelig på ebay fra usa en stund nå, men har ikke funnet noen tester..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal komme en high end blue ray spiller fra denon i begynnelsen av 2009.

Blue ray
    Denon link
    Balansert stereo utgang

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at de mener at 2500BT er bedre på dvd enn 2930 og 3930 (Om oversettelsen er korrekt):

Result fig. DVD:

We do not know other Blu ray player, which delivers a so stable, highly detailed, colorfast and high-contrast picture as DVD playerreplacement. On-boardinternal De-Interlacing and the Scaler of the DVD-2500BT are from excellent quality. Even Denons recognized good condition alone players DVD-2930 and DVD-3930 reach not completely the standard of the DVD-2500BT. Thus Blu ray transport can be used also as excellent (digital) DVD players. Total note in relation to the Preisklasse: Outstanding - perfectly.

Det har jeg litt vanskelig for å skjønne, spesielt med tanke på 3930 da denne har en HQV Realta chip, samme som står i AVC-A1HD som de har benyttet i testen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne skal jeg ha.

De fikk inn 2500BT på hifi-klubben i går (Trondheim), men alle (3 stk) ble solgt med engang.. De skulle få inn flere om 3 - 4 uker. Snakket med butikksjefen, og han hadde ikke testa den selv, men fortalte at HiFi-Klubbens "Product Director" hadde prøvd den og var meget imponert, så de kom nok til å ta inn svært mye av denne sa han.. Jeg skal nok investere in 2500BT og pare den med 3808'en min

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Autopsy
    De fikk inn 2500BT på hifi-klubben i går (Trondheim), men alle (3 stk) ble solgt med engang.. De skulle få inn flere om 3 - 4 uker. Snakket med butikksjefen, og han hadde ikke testa den selv, men fortalte at HiFi-Klubbens "Product Director" hadde prøvd den og var meget imponert, så de kom nok til å ta inn svært mye av denne sa han.. Jeg skal nok investere in 2500BT og pare den med 3808'en min
    Jeg koblet en til min 4308 i går kveld. Det har kriblet i hele dag, men nå er jeg hjemme og skal kose meg.:twisted:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg koblet en til min 4308 i går kveld. Det har kriblet i hele dag, men nå er jeg hjemme og skal kose meg.:twisted:
    Du har hørt om egenmelding ?? Dette er godkjent grunn for bruk av en slik, spør hvem som helst her inne
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lang venteliste på disse nå, da? Alle som har bestillt via nettet siden de ble lagt ut på sidene til HiFi Klubben får først? Vel, det er jo logisk, men. Tenkte kanskje de tok inn såpass mange at det ikke ble noe problem.

Fortsatt forventet inn i Juli 2008, ifølge nettsidene. Ja ja. Juli ble lang i år.

Samme for meg forsåvidt, har kastet bort for mye penger på ferie i år uansett. Må bare klage litt for å klage. ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Nå er vi spent

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Nå er vi spent
    I vente på spilleren har jeg handlet noen bd filmer blant annet Led-Zeppelin The Songs Remains The Same. Satte på denne for og se og høre, faktisk bedre en forventet. Spilleren brukte ca 55 sek på og starte filmen, det synes ikke jeg er så galt(noen er sikkert uenige i det). Det jeg umiddelbart reagerte på var at det virker som om en må holde fjernkontrollen mer direkte en jeg er vant til fra denon. Enkelte ganger synes jeg det tok litt vel lang tid før menyer kom opp.

Denon DVD 3800 BD/2500 BT-avrogdvd-jpg

Ellers så gir den et solid inntrykk, en stor og stødig boks som fyller godt ut i tv benken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    La merke til at de mener at 2500BT er bedre på dvd enn 2930 og 3930 (Om oversettelsen er korrekt):

Result fig. DVD:

We do not know other Blu ray player, which delivers a so stable, highly detailed, colorfast and high-contrast picture as DVD playerreplacement. On-boardinternal De-Interlacing and the Scaler of the DVD-2500BT are from excellent quality. Even Denons recognized good condition alone players DVD-2930 and DVD-3930 reach not completely the standard of the DVD-2500BT. Thus Blu ray transport can be used also as excellent (digital) DVD players. Total note in relation to the Preisklasse: Outstanding - perfectly.

Det har jeg litt vanskelig for å skjønne, spesielt med tanke på 3930 da denne har en HQV Realta chip, samme som står i AVC-A1HD som de har benyttet i testen..
    Samtidig med at DVD-3930 har denon link som sørger for jitterfri lydoverføring som overgår hdmi audio overføring

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er noe merkelig at noe som skal være et rent 'drev' (DVD 2500BT) ikke sender ut 576i over HDMI ved avspilling av DVD. Da har de altså lagt til en "unødvendig" deinterlacer-chip. I tillegg skalerer den opp til 1080p, men jeg regner med at det er valgfritt. Men også det er jo "unødvendig" på et rent drev? Kjøper man denne spilleren vet man jo "hva man går til", for å si det sånn; at det 'mangler' en del features fordi disse skal finnes i eksternt utstyr.
    Men men - hvis den gjør jobben bra på deinterlacingen, noe det ser ut til ut fra tester, spiller det vel ingen rolle.
    Bare litt rart, mener jeg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, sender den ikke 576i over HDMI!? Hvilken bildebehandlingsbrikke har denne?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jøss, sender den ikke 576i over HDMI!? Hvilken bildebehandlingsbrikke har denne?
    Ifølge siden til HiFi Klubben gjør den ikke det, men den samme siden sier jo at den støtter 1920x1080i, 720x576i etc. over komponent, men den har jo faktisk ikke komponent utgang, kun HDMI, så jeg vet ikke hvor mye man skal stole på den siden... De sier jo fremdeles også at den er ventet inn i Juli i år, så... Virker ikke som ting er så veldig nøye der i gården.

[edit] Men jeg fant denne testen, og det ser ut til at dette stemmer; den sender ikke ut 1080i dersom BluRay discen er f.eks. musikkvideo, og tydeligvis heller ikke 576i fra DVD: Home Theater: Denon DVD-2500BTCI Blu-ray Player

Men jeg er litt forvirret, for noen steder står det at den kan spille av interlaced, andre steder er det ikke nevnt. Må vel spørre de som eier en. Men dersom den kan spille av 576i og 1080i, skjønner jeg ikke vitsen med å klage på deinterlacingen i den testen jeg linket til over. Da kunne han jo bare ha valgt interlaced.

Etter hva jeg har funnet ut, bruker den en Panasonic UniPhier chip, som er en integrert BluRay chip, men jeg regner med at den tar seg av DVD deinterlacing også, for jeg har lett men ikke sett noen annen chip nevnt noe sted. [/edit]

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I såfall er dette elendig av Denon. Her satser de på en dyr topp-spiller, som er ment til de med avansert utstyr fra før av. Da er det et must med 576i over HDMI.

Da ser det fortsatt ut som at Pioneer BDP-51FD med "source direct" er spilleren "to beat"...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke dette være en enkel "transpotør"? Også "foredler" den dvdsignalet i form av at den ikke kan sende 576i ut..... Skuffende av Denon.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Letet litt på nettet, og fant denne siden:
    Translated version of http://www.hifi-regler.de/testberichte/denon/denon-dvd2500bt-print.php?SID=3bb763ad7b8873e7b027d1b88831a881

Da kan det se ut til at bekymringen var ubegrunnet, og at den har 576i over HDMI. Men fortsatt noe forundret over at den skal slå 3930 i bildekvalitet på SD?

Uansett bør Hifi Klubben skjerpe seg. Dette er ikke første gang de legger ut feil om sine produkter, som de stort sett er alene om å selge i Norge...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja beklager, da ser det ut til at det var 'falsk alarm'. Heldigvis - da blir det vel en sånn på meg også etterhvert, tror jeg.

Takk for linken.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja beklager, da ser det ut til at det var 'falsk alarm'. Heldigvis - da blir det vel en sånn på meg også etterhvert, tror jeg.

Takk for linken.
    Greit med alt som er oppklart. Synd ikke Hifiklubben kan skrive riktig, bare
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Stereoplay.de

Absolute Spitzenklasse
    Bildreferenz

Oversatt med Babelfish:

Translation result for http://www.stereoplay.de/Testbericht/Denon-DVD-2500-BT_4199725.html

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •