Philips 963SA, Problemer med avlesing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 963SA, Problemer med avlesing

Spilleren min har om dagen store problemer med å lese av ulike plater. Jeg kan starte kvelden med en plate som fungerer helt fint, ta den ut og se en annen film, men når jeg da setter inn platen som jeg prøvde først(og som virket helt fint) vil den ikke lese av. Kommer en del ulyder fra spilleren, og til slutt spytter den ut platen. Slår jeg av spilleren, og lar den stå over natten vil denne samme platen fungere helt fint igjen dagen etter.

Jeg har fint lite teknisk innsikt i disse spillerne, men rent logisk virker det som om dette er temeraturrelatert. Jo varmere spilleren er, jo vanskeligere, og mer kresen er den på hvilke plater den vil lese. Har brent en del filmer(jada, de er mine egne!), og disse har spilt av fint før, men nå om dagen spytter han dem ut som om de smaker vondt! :evil: Dette gjelder også en del orginalfilmer. Skjønner at det er avhengig av kvalitet på plater en brenner på, men som sagt; spilleren har spilt disse av før. Også min JVC spiller oppe i stua leser disse fint, og uten problemer.

Noen som har ideer om hva dette skyldes? Kan noen sette meg inn i hvordan avlesningsprosedyren på denne spilleren fungerer. :?:

Har fortsatt garanti på denne, men denne har allerede vært inne til reaperasjon en gang(strømtilførselen sviktet), og jeg begynner å lure på om denne er av "tvilsom" kvalitet... Når kan en evt. reklamere?

På forhånd takk!

Ser nå at varmeproblemet er kjent hos andre og, i en annen tråd, men er det noen som har en vettug løsning på problemet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en 963SA selv og ikke hatt problemene du nevner, men andre har rapportert dem her på forumet med bakgrunn i temperatur. Rådene i annen tråd var å plassere spilleren for seg selv, og iallefall ikke over en receiver.

Iht. Forbrukerkjøpsloven har selger lov til å reparere 2 ganger. Etter det kan du heve kjøpet. Så da kan du levere den inn én gang til...og deretter heve kjøpet, dersom de ikke klarer å fikse den.

PS: Da må jo problemet være annet en temperatur, selvsagt :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir ganske varm i højre side foran, og bak i højre side har jeg notert. Jeg har kun hatt problemer med skitne plater jeg har hatt i bilen. Disse har riper og den er ikke glad for disse, i lyden er der knitren så.
    Men, ellers har jeg ikke problemer, den spiller som en drøm, utrolig godlyd. Jeg har den satt opp på Vibrapods, dette hever spillen ca, 1 1/2 cm ytterligere og giver litt mer luft rundt den. Det kan være laseren der ikke funker 100 %, men ellers vil jeg tro at der ikke skal et mer enn et grovt fingeravtryk til for å slynge denne spilleren ut av kurs...
    Niels.

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig.

Dette er en spiller jeg nå.. føler at jeg må selge. God bildekvalitet og lydkvalitet er liksom ikke så veldig viktig når den ikke klarer å spille av alle dvder og cd'er, om man ikke tar en tre-kvart snurr, bøyer seg i 67grader vinkel og trykker fort og lett ti ganger etter hverandre på play når man skal sette inn platen, for å få den til å virke..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så blir det til at man ikke gir seg så lett! :x

Var nettopp innom NSE i sandstueveien, og der fikk jeg ny software og et klaps på skuldern. "nå funkern sikkert mye bedre, ellers må du bare komme tilbake med den" ..

Ok, hjemme og spent; satte i problemdvd'er og slikt (som forøvrig virker knirkefritt på naboens Playstation 2) .. ånei, den virka ikke nei. Neste dvd. Ikke den heller?! den satte jeg jo på igår.

..

Og når det kommer til cd-avspilling og slikt, Så ble jeg avfeid med at denne spilleren har SACD-drev, og er deretter mye mer følsom for hakk og slit.. Det har jeg litt vanskelig med å tolerere. Det er en CD/SACD/DVD ... osv spiller. da skal den klare det alle andre cdspillere klarer. heh.

Skal tilbake dit nå, etter rushet.. Wish me duck.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good duck! :wink:

Hold meg oppdatert om hvordan det går! Syns min spiller blir bare verre og verre... Er nå bortimot helt bingo hvilke plater den "aksepterer". Dette også etter at både spilleren og forsterkeren har stått avslått i flere dager. Kan i være temperatur det er snakk om da!

Kommer også en hel del knirkelyder fra spilleren når den finner plater den ikke liker. Fælt å høre på! Har vært meget fornøyd med både bilde og lyd til nå, men som du sier: det teller liksom ikke så mye når du bare får sett enkelte plater når spilleren har "dagen".

Hva er forresten siste firmware til denne spilleren?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidste firmware er vel ..25 , husker ikke koden. Jeg har firmware..24 og har ikke noen særlige problemer, endnu, men giv mig et par dager til å hive alle mine plater i den, så får vi se. Den klager litt når den skal lese noen ganger, og én plate måtte jeg ejecte og pushe inn igjen, men ellers....
    Er der noen plater min ikke vil lese, så tar jeg bare en kopi af den plate, kommer ikke til å skifte spille av den grund. Min står på Vibrapodes så den får litt ekstra luft under, det med varme tvivler jeg litt på. Men, rummet den står i er ganske kaldt så...
    Niels

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Niels, for meg blir det mer en prinsippsak. Uansett har ikke jeg muligheten til å kopiere dvd-plater.

Situasjonen er som følger: Jeg har besøk av ca 30 venner som har det alt for trangt, og alle skal bli enige om konsum, og hvilken film man skal se.

Når vi da har blitt enige om Evil Dead 2 :roll: så er det ganske så pinelig at dvdspillern bare spytter den ut, og man må gå gjennom hele prosessen igjen. heh. Dette er snakk om helt nyinnkjøpt dvd-plate.

Den gangen jeg hadde en leiefilm her, som ikke virket (før den ble vasket på leiestedet) så var jeg ikke så veldig sur, heh. vi husker jo alle leiefilm-vhs-helvetet med tracking og alt det der.

Men jeg håper selvsagt at dette blir løst av philips nå, ved første forsøk. Det er jo en, om man ser bort fra alle mine problemer, en god spiller. Bra bilde og lyd osv. Ikke er den direkte stygg heller.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner, j..... irriterende. Jeg tror bare du må sælge da, har ikke tro på Philips kan fikse noe som helst. Har læst på hollandsk forum bl.a. og de sliter også dér, og de kommer heller ikke frem. Blot synd med så fin en spille....
    Niels.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å være fornøyd med spilleren. Men om det ikke funker nå, og ikke etter andre gang den blir reparert, kommer jeg til å kreve pengene tilbake.. ja, synd med en så fin spiller. heh.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, først litt skryt: NSE ringte idag.. Jøssenavn. Nå var den ferdig. Det var kjapt. Testa dvder og alt var bare fryd og gammen. (les: de som ikke virka før, virka nå.)

.. Men hey, så kommer det morsomme.. :cry:

Den hakker fremdeles på yndlingscd'n min. (som har visse tegn til slitasje på seg, men .. spiller _helt ok_ i alle andre cdspillere og dvdspillere.) .. Og, heh, Flaggskipet .. SACD. Ikke f.. Det nekta den plent. . eller, den kjente jo igjen at det var en sacd, leste cd-text og greier..

Men spilla av korrekt? åneidu..

Så nå er det tilbake til runde to.. heh..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •