SACD på D/A converter, umulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SACD på D/A converter, umulig?

Jeg har kjøpt meg en NAD T585 dvd-spiller. Den takler, i følge spesifikasjonene, 24bit/192kHz, men desverre og for sent oppdagende, kun på hdmi-utgangen. Min benchmark dac-1 D/A converter har ikke hdmi, men toslink, coax, og xlr. Jeg får altså kun benyttet 44kHz og 98kHz sampling ved avspinning av cd og dvd, men får allikevel ikke lyd ut av dac'en ved sacd-avspilling. Noen som har efaring med dette? Er ikek benchamrken kompatibel med sacd, eller er det spilleren som ikke duger?

Lar det seg gjøre å lage seg en adapter som henter ut spdiff ut fra hdmi-kabelen, eller noe ligende?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sacd kan ikke hentes ut digitalt såvidt jeg vet, der er noen fabrikater der tillater dette, og konvertering via ekstern dekoder, men bare innenfor samme fabrikat ved hjelp av kryptering. Accuphase og dcs er vel et par stykker. Denons store dvd spiller kan sende det over Firewire også tror jeg.
    Hvis du vil benytte dig av Benchmark til cd går det jo fint via optisk ut, men sacd og filmlyd må du hente ut via dvd spillerens analoge utganger direkte til forsterkeren din, eller bruke optisk hvis din forsterker har innebygde dekodere for DD/DTS.
    Benchmarken har jo ikke DD eller DTS.
    Kan Benchmarken upsample kan du jo benytte dette, og få 24/192 ved cd avspilling.
    Du kan da koble 5.1 utgangene fra dvd spilleren på din 5.1 inngang på forsterkeren og da få filmlyd og multikanal sacd lyd.
    Da kobler du optisk ut fra dvd spilleren til din Benchmark, og dennes utgang til CD INN på forsterkeren, da får du upsampled cd lyd.
    Hvis du vil kan du, som jeg, sette en splitter på din front L/R multikanal utgang fra dvd spilleren, og sette denne inn i AUX på forsterkeren, da får du sacd i stereo via denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •