Jeg har da blitt rekrutert av min far til å skaffe han en dvd/cd-spiller til hans DENON DRA-700AE Receiver som spiller på mine gamle Dali Suite 1.5

Det skal kobles med HDMI mot en Philips 32" flat ettellerannet lcd og da analogt mot receiver.

Han er ikke så kresen på lyden og synet er ikke så bra at han nødvendigvis ser så stor forskjell på to forskjellige spillere, men hans ene store ønske er å kunne styre dvd/cd-spilleren via fjernkontrollen til receiveren.

Det står da imellom DVD-1740 og DVD-1940 og etter hva jeg har kommet frem til vil han muligens få alt han ønsker via DVD-1740.

Vil en DVD-1740 dekke behovet til en gammel mann eller er det noen store ankepunkter som i så fall vil kunne dekkes av en DVD-1940? Han hører mye musikk og lar seg raskt irritere oversmåting som treg lasting, vibrasjoner og støy.

Etter hva jeg har lest meg frem kan det være noe issues med lipsync på DVD-1940 grunnet Farudja videoprosessoren. Noe som eventuellt vil være kilde til utallige telefoner sent på kvelden for å forklare meg hva slags skrot jeg har skaffet gamlefar...