NAD T585 - den beste kombispilleren til prisen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T585 - den beste kombispilleren til prisen?

Jepp, som overskriften antyder er spørsmålet om du får bedre kombinert CD/DVD spiller til prisen. Denne går nå for 4.498,- på HiFi-klubben, eller halv pris av den opprinnelige prisen.

Hvorfor er det ikke mer snakk om denne spilleren?

Er det noen spesiell grunn til at den er satt ned til halv pris?

Dette må da være en fantastisk value for moeny for oss som er på jakt etter en god kombospiller?

Er det noe jeg ikke forstår?

Det er jo veldig mye snakk om Denon 1940, Marantz 5001, HD 970, Yamaha S1700/1800, men altså veldig lite om denne til NAD.

Den er jo bare ca 1000-1500 dyrere enn de ovennevnte spillerne, og virker jo som et langt bedre kjøp?

Kan noen opplyse meg?

mvh
    Thomas

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok en svært god spiller - men det er latterlig at de skal ha 6998 for å få den i titanium farge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette er nok en svært god spiller - men det er latterlig at de skal ha 6998 for å få den i titanium farge
    Enig i det asvaberg :smile: Kanskje det er noe restparti som skal ut eller noe...

Ingen flere som har synspunkter her? Kan jo også slenge på Oppo-spilleren i tillegg til de ovennevnte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren var satt ned pga den ikke ble solgt til den opprinnelige prisen på 9 lapper. Og mens de hadde overflod av den på lager kostet den helt riktig 4498 eller noe slikt. Mener den skulle blitt satt opp igjen til 6 eller 7 nå.
    Men den er ikke det på hjemmesiden ser jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte denne spillern..

Jeg kjøpte nad t585 på hifiklubben, til 4500, netopp fordi det virket som et forbasket godt kjøp. Den ble beskrevet som High-end spiller i mellomklasse pris.

Kan bare si at jeg angrer bittert på dette og kommer til å reklamere på spillern.
    Mulig det er noe galt med min spiller, men har ikke brukt den i mer enn ti timer, og allerede har jeg opplevd store problem når den spiller av dvd.
    Ved avspilling av cd har jeg ikke hatt noen problem enda, og her er lyden forholdsvis god, men ikke like bra som i en dedikert cdspiller.

Følgende problem har jeg opplevd på hver eneste dvd jeg har spilt av på spilleren: Et stykke ut i filmen begynner både bilde og lyd å "hakke" dvs henge seg opp, spiller noen sekunder om igjen osv. Dette skjer alt fra 15 til 60 min ut i filmen. Etter at dette skjer er det ikke samsvar mellom bilde og lyd, og bildet kan blir opptil 2 sekunder forsinket. (værre enn å se gamle dubbede bruce lee filmer...)
    Men det som forbauset mest var bildekvaliteten, for uansett hva jeg bruker for innstillinger på spillern blir bildet helt ELENDIG! Kornete som bare det. Alle detaljer forsvinner. Værst var resultatet over hdmi, og best ble det over scart, da tven fikk ta seg av hele bildeforbedringen.
    Men til sammenlikningen, har flere andre dvd-spillere. Min pioneer dv300 leverer et bilde som er MYE bedre, og fritt for støy og "korn" En gammel dvd spiller fra rimi (euroline eller noe) leverer et bedre bilde en Nad t585! Og Euroline spillern kostet vel 300 kr for 3-4 år siden!
    Har ps3 og bruker denne som dvd spiller. Ps3 og Nad er to forskjellige verdener!
    Til alle dere som tenker på å kjøpe Nad'en: Unngå for en hver pris! Skal hvertfall reklamere på min til uka. Dette er så langt fra Highend man kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Jeg kjøpte også denne spilleren her og jeg kjenner meg ikke igjen av det magnesmurf sier.
    Nå har kanskje du fått mandags modell, ikke vet jeg.
    Men jeg har hvert fall sett 4 sesonger med sopranos nå med denne spilleren og har ikke opplevd noe til denne hakkingen.
    Lyden er god, nå er ikke jeg noen ekspert på dette men syns spilleren fungerer ganske bra til mitt bruk.

Så i bunn og grunn er jeg ganske fornøyd med spilleren.
    (kjøpte også denne når den var til 4500)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vrient!

Hmm, svarten ta folkens. Dere gjør det ikke akkurat enklere for meg å gjøre et valg her

Tror det står mellom denne NAD'en, denon 1940 eller oppo 980H. Dersom ingen andre har noen andre gode alternativ?

altså; lyd på vanlig cd like viktig som godt bilde. Skal kobles analogt med signalkabel til en gammel NAD receiver (7240PE). Små dali høytalere som kjøres i stereo, ikke noe surround.

Maks pris 5000,-

Any tips?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LÅN den med hjem! Prøv ut, tviler ikke på at den er bedre enn nevnte modeller. Hvis den har alle feiliene som magnesmurf beskriver så leverer du den tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er det meget mulig at det er noe galt med min spiller. Skal reklamere på den mandag. Håper på å få ny da, så jeg får se om en annen lik spiller har samme problem med bildekvaliteten.
    Det som plaget meg mest og som virkelig syntes på en plasmaskjerm var som sagt at bildet var utrolig kornete. (såkalt macroblokking?)
    Og med tanke på at jeg ikke har det samme problemet med billigste pioneer dvdspillern, dv300, så synes jeg da Naden var ekstremt dårlig til prisen jeg har gitt (4500).
    Gir tilbakemelding når jeg får ny spiller eller får reparert den gamle. Dette gjøres som sagt til uka.
    Lyden i Naden var som tidligere nevnt bra, men ikke på høyde med en dedikert cdspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fram til tilbakemelding magnesmurf. Da avventer jeg kjøpet litt videre.

Begynner faktisk å lure på om det er bedre å kjøpe seg en denon 1940 dvd, og heller en ren cd-spiller i tillegg. Kanskje en Denon DCD 500 eller en Cambridge Azur 540c??

Virker faktisk som det er en bedre løsning?

mvh
    thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sansynligvis bedre å kjøpe en sepparat cdspiller.

Skal vente med å komme med en endelig konklusjon angående Nad'en før jeg har fått en ny og prøvd den. Har selv meget gode erfaringer med pioneer dvd spillere, og i følge alt jeg har lest om denon sine dvd spillere skal de hvertfall ikke være noe dårligere. Bildene til de litt mer påkostede pioneer spillerne er hvertfall sylskarpe på tven min. Var jeg deg ville jeg nok kjøpt denon 1940 og sepparat cd spiller fremfor naden. Men skal vente med å dømme Naden helt til bunns. Kan jo hende at bildene som spillern min leverer ikke er slik som de skal være.

Har selv planer om å kjøpe en sepparat cd spiller. Man får klart bedre lyd. Kikker litt på Haman Kardon Hk970. En relativt Billig og bra cd spiller, som vant EISA testen i fjor, men har sett at det er en del folk som har dårlig erfaring med kvaliteten på denne. Ellers fikk vel både Cambridge og Denon sine Cd spillere 5 i hjemmekino når de ble testet (Cambride 640v2? og denon 700?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min T585 nå i litt over en uke og er storfornøyd Sett 4-5 filmer, deriblandt begge Kill Bill filmene.

Bildekvaliteten virker strålende, har en Sony 40W2000 TV (40" 1080p) og har stillt T585'en til å oppskalere bildet til 1080i via HDMI tilkoblingen. Lydmessig kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd, har prøvd både CD og SACD med gode resultater på mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har ikje sett på bildekvaliteten til Nadèn som blir nevnt her eller pioneer for den slags skyld men har selv DENON DVD-1940 og kan ikje sei annet enn at jeg er storfornøyd krystallklart bilde til prisen vil da jeg si anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenVH
    Hmm har ikje sett på bildekvaliteten til Nadèn som blir nevnt her eller pioneer for den slags skyld men har selv DENON DVD-1940 og kan ikje sei annet enn at jeg er storfornøyd krystallklart bilde til prisen vil da jeg si anbefales!
    heisan, og takk for tilbakemeldingen

jeg er ikke i tvil om at bildet på min skjerm (panasonic 37" PV70) kommer til å være krystallklart med en denon 1940. Den har jo vunnet rubbel og bit av priser for bildekvaliteten sin.

Det som gjør at jeg ikke sporenstreks drar og kjøper denne er at jeg er i tvil om hvordan lyden blir koblet analogt til en forsterker (i stereo). Noen sier at den analoge lyden suger (altså på vanlige cd'er), mens andre mener den er brukbar. Jeg har ikke mulighet til hverken å låne hjem denne eller nad T585'en, så jeg blir nødt til å stole på dere her på forumet.

mvh
    Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke analysert bildekvaliteten på T585 mot noen andre, men lydkvaliteten
    analogt er det hvertfall ingen problemer med!

skal ligge veldig tett til lydkvaliteten i C542.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Naden min på rep, så får se hva resultatet blir når jeg får den tilbake.
    Synes lyden i spillern er bra, men som tidligere nevnt er den ikke like bra som lyden i en cd spiller. Til film duger lyden fra Naden bra, men til musikk mangler den litt detaljer og oppløsning.

Ville nok heller kjøpt en egen cd spiller til musikk. Og når jeg får den igjen så får vi se om bildet har blitt bra, eller om det fortsatt er elendig. Da er det bare å bytte til en denon spiller..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Nå er Naden min på rep, så får se hva resultatet blir når jeg får den tilbake.
    Synes lyden i spillern er bra, men som tidligere nevnt er den ikke like bra som lyden i en cd spiller. Til film duger lyden fra Naden bra, men til musikk mangler den litt detaljer og oppløsning.

Ville nok heller kjøpt en egen cd spiller til musikk. Og når jeg får den igjen så får vi se om bildet har blitt bra, eller om det fortsatt er elendig. Da er det bare å bytte til en denon spiller..
    40 v.

vel, jeg kjøpte meg en egen CD spiller, en Cambridge audio v.2. Så nå trenger jeg altså en god DVD spiller som gir fantastiske bilder!

Dagen etter leser jeg i WhatHifi at nad T585 vinner prisen for beste allround spiller mellom £500-1000! Fuc*** også, at jeg aldri kan bestemme meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den testen jeg og. Skal vente med å dømme til jeg får tilbake spillern min, noe som nok tar noen uker, men ville nok fortsatt holdt en knapp på denon eller pioneer. Husk på at tester varier. Kanskje har de brukt projektor isteden for plasmatv osv, og får et helt annet resultat enn det du får hjemme hos deg.
    Naden har vunnet en test, denon og pioneer vinner vel det meste som kan vinnes....

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Også jeg har kjøpt en T585..

.. men for å være helt ærlig, så ble jeg litt skuffet over den. Har ikke fått testet den ut analogdelen skikkelig ennå; har ikke gode nok signalkabler mellom spilleren og forforsterkeren til å ville uttale meg om dette, ennå. Lyden er for så vidt god, det er det ikke tvil om; sacd låter faktisk bra selv med de medfølgende jalla-kablene som fulgte med. Men jeg hadde store planer om å bruke den sammen med min Benchmark dac-1 D/A converter. Til min store skuffelse så er 24bit/192kHz samplingen kun tilgjengleig på hdmi-utgangen. Dac'en min har ikke hdmi, ergo får jeg kun benyttet 44kHz og 96kHz. Det va en nedtur, for min dac takler fint 24bit/192kHz og har noe bedre lyd enn analogdelen i T585.

Har sendt mail til Hi-Fi Klubben om min skuffelse. Jeg håper det lar seg gjøre å "modde" den på eller noe slik at jeg får utnyttet dens potensiale, for eller ser den ut til å være god. I alle fall til kr 4500,- trur neppe man får en bedre lydkilde til den prisen. Bildemessig ser den ut til å være en god del bedre min Nad L56 som er på reparasjon.

På sprøsmål fikk jeg tilbakemelding om at spilleren var satt ned til halvpris i forbindelse med en kampanjeh de hadde, og de bekreftet at de en stund hadde mange av de på lager. Prisen ble satt opp igjen fordi lillebroren T535 er kommet ut på markedet.

Er det forresten noen her som vet om SACD samples i 192kHz? Jeg får ikke lyd ut av benchmaken ved sacd-avspilling heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble oppringt av verkstedet som spillern min er på idag. De fant ikke noe galt med den... Får se om den er like dårlig når jeg får den tilbake om noen dager, eller om problemet har fikset seg selv...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •