NAD T585 - den beste kombispilleren til prisen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Caldera
    Er det forresten noen her som vet om SACD samples i 192kHz? Jeg får ikke lyd ut av benchmaken ved sacd-avspilling heller...
    SACD er vel musikk i flerkanal...
    altså må du koble til de analoge utgangene på spilleren...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet fint lite om SACD, men er det slik at du ikke kan spille av en SACD plate på en stereoforsterker? Virker rart om dette skulle være tilfelle...

Har en gammel NAD 7240 PE som ble laget lenge før den digitale tidsalder, og der er det bare mulighet for 2-kanals lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hele poenget med SACD er jo fler-kanals lyd... :-)
    men om det finnes noe som konverterer SACD til 2 kanals, aner jeg ikke.. :-)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    hele poenget med SACD er jo fler-kanals lyd... :-)
    men om det finnes noe som konverterer SACD til 2 kanals, aner jeg ikke.. :-)
    Én av mulighetene er flerkanals lyd, ja, men hovedpoenget for meg er at lydkvaliteten er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil jeg tro... :-)

det var noen her om dagen som nevnte noe om spillere som sendte digitalt SACD eller noe slik.. finnes egentlig det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var problemet med Naden løst.

Var på hifiklubben idag. Naden var ferdig på service, og de hadde ikke funnet noen feil på den.
    Forslaget fra serviceverkstedet var å teste spillern på en tv i butikken, heldigvis hadde de samme tv som jeg har hjemme, så testingen ble ikke noe problem.

I butikken satte vi opp naden på tven, og også der kunne de se at bildet ikke var helt tilfredstillende. Men når vi prøvde spillern på andre tver ble resultatet et helt annet, og bildet ble veldig bra.
    Vi kjørte en sammenlikning av naden opp mot en denon 1930 på samme tv som jeg har, og det viste seg at bildet på 1930 var mye dårligere.

Med andre ord kom vi frem til at tven min (samsung ps42q97) var en særdeles dårlig match med de fleste dvd spillere. Av en eller annen grunn så matcher pioneer spillern min meget bra med tven min, sansynligvis fordi pioneer har spesialisert seg på plasma. Playstation er fremdeles bedre enn naden og pioneeren. Og min pioneer dv 300 er bedre enn naden på tven min. Men på andre tver viser naden seg å være en meget bra spiller. Hvordan pioneeren hadde sett ut på en annen tv hadde vært morsomt å se...

Konklusjonen er at Naden er meget mye spiller for pengene, og gir et minst like bra bilde som denon 2930 som er dyrere. Så lenge man får naden til 4500 er den en meget bra kjøp, hvertfall hvis man ikke har en middelmådig plasmatv.

For øvrig skal hifiklubben ha ros, da de pent ordnet opp i problemet mitt, både ved å se på det og kjøre testene de gjorde. Og fordi de skjønte min missnøye med at jeg ikke fikk noe bra bilde fra naden og derfor fikk bytte den inn mot noe annet.

Så nå ble jeg eier av en ny Cambridge cdspiller isteden, som gir litt bedre lyd til musikk, men fortsatt var ikke naden så mye dårligere som cd spiller.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Det har blitt et par tråder om den TV-en, ja:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...n-problem.html
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-plasma.html

Lurer på om Samsung har en produksjonsfeil på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caldera
    Er det forresten noen her som vet om SACD samples i 192kHz? Jeg får ikke lyd ut av benchmaken ved sacd-avspilling heller...
    Man får pt dessverre kun lov å overføre SACD digitalt via HDMI, Denon Link (Cat 5) eller iLink (firewire)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Var på hifiklubben idag. Naden var ferdig på service, og de hadde ikke funnet noen feil på den.
    Forslaget fra serviceverkstedet var å teste spillern på en tv i butikken, heldigvis hadde de samme tv som jeg har hjemme, så testingen ble ikke noe problem.

I butikken satte vi opp naden på tven, og også der kunne de se at bildet ikke var helt tilfredstillende. Men når vi prøvde spillern på andre tver ble resultatet et helt annet, og bildet ble veldig bra.
    Vi kjørte en sammenlikning av naden opp mot en denon 1930 på samme tv som jeg har, og det viste seg at bildet på 1930 var mye dårligere.

Med andre ord kom vi frem til at tven min (samsung ps42q97) var en særdeles dårlig match med de fleste dvd spillere. Av en eller annen grunn så matcher pioneer spillern min meget bra med tven min, sansynligvis fordi pioneer har spesialisert seg på plasma. Playstation er fremdeles bedre enn naden og pioneeren. Og min pioneer dv 300 er bedre enn naden på tven min. Men på andre tver viser naden seg å være en meget bra spiller. Hvordan pioneeren hadde sett ut på en annen tv hadde vært morsomt å se...

Konklusjonen er at Naden er meget mye spiller for pengene, og gir et minst like bra bilde som denon 2930 som er dyrere. Så lenge man får naden til 4500 er den en meget bra kjøp, hvertfall hvis man ikke har en middelmådig plasmatv.

For øvrig skal hifiklubben ha ros, da de pent ordnet opp i problemet mitt, både ved å se på det og kjøre testene de gjorde. Og fordi de skjønte min missnøye med at jeg ikke fikk noe bra bilde fra naden og derfor fikk bytte den inn mot noe annet.

Så nå ble jeg eier av en ny Cambridge cdspiller isteden, som gir litt bedre lyd til musikk, men fortsatt var ikke naden så mye dårligere som cd spiller.
    Bra at det ordnet seg da

Jeg endte opp med en Cambridge 640 v.2 cd-spiller jeg også. Så får vi se om Oppo 980 som er på vei i posten gjør jobben som DVD spiller....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •