Toshiba XE1 og EP10 - DVD sonefri

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba XE1 og EP10 - DVD sonefri

Noen i Australia hevder at de har sonefrie XE1 og EP10.
    Xe1 Firmware Upgrade Results - DTV Forum Australia

I England diskuterer de om dette er sant eller ikke.
    region free coding for sd movies - AVForums

Er det tilfelle så tar det vel ikke lenge før det dukker opp her også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i spenning til jeg får bekreftede meldinger fra Sone 2-brukere. Sone 4 er ikke så spennende...

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg emailet en forhandler om XE1 i går, spurte kun om tilgjengelighet og pris. Her er svaret:

we can offer the unit for 599 euro inc. voucher for 6 hd dvds and sw update with 24p and codefree update.
    Dette er definitivt sone 2 og ingen humbug forhandler. Ser ut som jula har kommet tidlig i år :-D

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte min HD-XE1 til regionsfri* tidligere i formiddag, har nå spilt deler av litt forskjellige R1 (så langt Disney og fersk Criterion) og R3NTSC-titler uten problemer.
    For å få det til å fungere måtte jeg legge inn siste euro-fw først (den nedlastede fra Toshiba UK). Ved å prøve å legge inn den regionsfrie direkte fra fw2.2 fikk jeg spørsmål om å oppgradere, men feilmelding når jeg svarte ja. Etter å ha lagt inn fw2.5(01?) gikk det greit.

Hvis det er greit for moderatorene/Lygren legger jeg ut link til den regionsfrie firmware'n (sender PMs straks, eller hvis en mod leser dette kan han/hun PM'e meg).

*Edit: Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.

EDIT2:
    Kopi av min post på et annet forum:
    Det er lekket/hacket firmware til en del av Toshibas HD DVD-spillere i Australia som gjør den regionsfri* også på 'vanlig' DVD, denne fw'en fungerer også på samme europeiske modell (i hvert fall på min HD-XE1).
    Framgangsmåten som fungerte for meg var som følger (dette er for HD-XE1, for andre modeller se tråd på australsk forum):
    Oppdater til siste offisielle europeiske firmware (dvs fw2.5/2.501) enten fra nettet eller ved å laste ned fra Toshiba UK her (jeg lastet ned og oppdaterte fra CD). Vær obs på at oppdateringen er todelt (spiller spytter ut CD og slår seg av. Ta ut CD-en og slå på igjen, trykk ok når du får meldinegn MSG5 (eller hva det var) for å fortsette). Når spilleren er ferdig oppdatert (slår seg av igjen) er det mulig du må unplugge og plugge inn igjen HDMI-kabel for å få bilde.
    Mens du oppdaterer, gå til det australske DTVForum og åpne denne siden, den gir deg link til den regionsfrie firmware'n (les tråden/forumet der for firmware til andre spillere enn HD-XE1). Når du har lastet den ned, brenn den ut på CD med brenneprogrammet du liker å bruke (vil anbefale ikke for høy hastighet).
    Sett den inn i din nettopp oppdaterte spiller, og svar ja på å oppdatere en gang til. Den følger deretter akkurat samme oppdatering som den offisielle firmware'n, bortsett fra at jeg tror del 2 tok kortere tid.

*Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.
    Vanlige R1/R3/R4 (og selvfølgelig fortsatt R2)-DVD-er virker utmerket.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For XE1 så var det en ganske interessant tråd på avforums om dette firmware regionfi temaet også. Er litt i tvil om det er lurt å prøve denne firmwaren, det blir i noen diskusjoner nevnt noe om usikkerheten med å få oppgradert neste offisielle firmware direkte via nettverk osv, ettersom den regionfie versjonen kommer fra australia. Noen som vet om Toshiba bruker IP adresse basert lands kode?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •