Pioneer DVR-440, dårlig bildekvalitet på opptak.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg kjøpte denne her om dagen og synes den tar opp veldig dårlig. Det blir et langt mer "soft/mykt" bilde enn hva det gjør på min andre opptaker (Pioneer DVR-520).

Gress/løv etc. har en tendens til å bli helt visket ut.

Er det noen innstillinger man kan gjøre for å få skarpere kvalitet på opptak? Jeg kunne ikke se noe slikt i menyene, men kanskje noen her kjenner den bedre enn meg.

Jeg har heller ikke fått "pause live TV" til å virke. Trykker jeg på den står det bare "Can't rec".
    Ifølge Pioneer support vil ikke den funke før man har søkt inn kanaler. Jeg søkte derfor inn et par bakkesendte kanaler, men "pause live TV" knapper virker fortsatt ikke.

Noen som vet no om det?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten kan justeres for bedre kvalitet eller mer opptakstid. Det er forhåndsinstillinger for dette som heter XP/SP/LP osv. Jeg kjenner ikke spesifikt til DVR-440, men på DVR-433 har man en egen knapp på fjernkontrollen for å skifte mellom disse. (Se under "opptak" i bruksanvisningen)
    Bildet blir typisk mer soft jo lenger opptakstid man velger her.

For at Pause Live TV skal fungere må spilleren være tilkoblet på en spesiell måte, og med visse instillinger. Det fungerer heller ikke med alle TV'er og det fungerer ikke hvis man tar opp fra feks. en ekstern dekoder. Igjen, se under "opptak" i bruksanvisningen. Står fint forklart der ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Bildekvaliteten kan justeres for bedre kvalitet eller mer opptakstid. Det er forhåndsinstillinger for dette som heter XP/SP/LP osv. Jeg kjenner ikke spesifikt til DVR-440, men på DVR-433 har man en egen knapp på fjernkontrollen for å skifte mellom disse. (Se under "opptak" i bruksanvisningen)
    Bildet blir typisk mer soft jo lenger opptakstid man velger her.
    Jeg har som sagt en Pioneer DVR-520 også og er godt kjent at kvaliteten blir dårlige jo lenger opptakstid man velger. Hos meg står alltid bildekvaliteten på best, så det er ikke det som er årsaken til det dårlige opptaket.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du opp direkte fra antenne, eller har du dekoder av noe slag? Har du begge DVR'ene koblet på samme utstyr på samme sted? Brukt samme kabler osv? Hvis du feks. har dekoder er det essensielt at du bruker RGB istedenfor kompositt over Scart.
    Uansett er vel DVR-520 en bedre og mer påkostet modell enn den som følger med DVR-440 kun som komplett surroundanlegg (correct me if i'm wrong) så litt forskjell må du kanskje regne med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Tar du opp direkte fra antenne, eller har du dekoder av noe slag? Har du begge DVR'ene koblet på samme utstyr på samme sted? Brukt samme kabler osv? Hvis du feks. har dekoder er det essensielt at du bruker RGB istedenfor kompositt over Scart.
    Uansett er vel DVR-520 en bedre og mer påkostet modell enn den som følger med DVR-440 kun som komplett surroundanlegg (correct me if i'm wrong) så litt forskjell må du kanskje regne med?
    Det er ikke noe sånt som er årsaken. DVR-440 tar opp langt mer "soft" fra den samme kilde og med samme kabler etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne her om dagen og synes den tar opp veldig dårlig. Det blir et langt mer "soft/mykt" bilde enn hva det gjør på min andre opptaker (Pioneer DVR-520).

Gress/løv etc. har en tendens til å bli helt visket ut.

Er det noen innstillinger man kan gjøre for å få skarpere kvalitet på opptak? Jeg kunne ikke se noe slikt i menyene, men kanskje noen her kjenner den bedre enn meg.

Jeg har heller ikke fått "pause live TV" til å virke. Trykker jeg på den står det bare "Can't rec".
    Ifølge Pioneer support vil ikke den funke før man har søkt inn kanaler. Jeg søkte derfor inn et par bakkesendte kanaler, men "pause live TV" knapper virker fortsatt ikke.

Noen som vet no om det?
    La meg si det slik (jeg har testet flere av Pioneer-opptakerne): 440 var billig (ned mot 2000 mot slutten) + den ble raskt erstattet av andre, nyere opptakere. Det var det en god grunn til, nemlig kvaliteten....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    La meg si det slik (jeg har testet flere av Pioneer-opptakerne): 440 var billig (ned mot 2000 mot slutten) + den ble raskt erstattet av andre, nyere opptakere. Det var det en god grunn til, nemlig kvaliteten....
    Ok. Jeg har jo 30 dagers returrett (kjøpt hos Elkjøp) så jeg kan jo bare heve kjøpet.
    Har Pioneer andre modeller til max 3000,- som tar opp skarpere? I tilfelle hvem og hvor er den billigst?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har jo 30 dagers returrett (kjøpt hos Elkjøp) så jeg kan jo bare heve kjøpet. Har Pioneer andre modeller til max 3000,- som tar opp skarpere? I tilfelle hvem og hvor er den billigst?
    Den gamle Pioneer DVR-530 (Eise Award for noen år siden) var bedre enn 440. Men nå er det kommet en ny, Pioneer DVR-550 som skal ligge i prisleie 3000 i de store kjedene (veil 3990). Kan du ikke sjekke ut den? Jeg har dessverre ikke prøvd denne selv, og kan følgelig ikke gå god for kvaliteten, men den tilhører 5-serien, og det taler som regel for høyere kvalitet hos Pioneer enn 4-serien. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den gamle Pioneer DVR-530 (Eise Award for noen år siden) var bedre enn 440. Men nå er det kommet en ny, Pioneer DVR-550 som skal ligge i prisleie 3000 i de store kjedene (veil 3990). Kan du ikke sjekke ut den? Jeg har dessverre ikke prøvd denne selv, og kan følgelig ikke gå god for kvaliteten, men den tilhører 5-serien, og det taler som regel for høyere kvalitet hos Pioneer enn 4-serien. Lykke til!
    Jeg leverte tilbake DVR-440 og kjøpte DVR-550, fikk den for 3800,-
    Ringte rundt for å høre pris hos flere, og de lå fra 3990,- til 4500,-
    Hvis du vet om en butikk som selger den billigere så si ifra, Elkjøp har jo prisgaranti så da skal jeg i tilfelle ha tilbake litt :-)

Denne har også en liten aning "soft" bilde, men ikke på langt nær så ille som DVR-440.
    Den har etter min mening ikke like godt bilde som min gamle 520, men her snakker vi om små forskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har også en liten aning "soft" bilde, men ikke på langt nær så ille som DVR-440. Den har etter min mening ikke like godt bilde som min gamle 520, men her snakker vi om små forskjeller.
    Det ante meg. Det betyr at her som ellers i samfunnet, så går det ut over kvaliteten når prisene kuttes for mye. DVR-530 kostet 6000 i sin tid, og var/er fortsatt bra. Når en får en 3 gen. nyere modell (540, 545 og nå 550) og prisen samtidig er (nesten) halvert, så må en kanskje forvente dette resultatet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •