Svar fra OPPO DIGITAL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Svar fra OPPO DIGITAL

Jeg fikk følgende svar fra OPPO DIGITAL men forstår ikke helt konkret
    hva det betyr. Jeg spurte om jeg de anbefalte 980 eller 981 til min 720p Panasonic plasma TV 50".

"DV-980 H". If you are worried about macroblocking errors, do not have the opportunity or skill to do a professional grade calibration, or want the sharpest picture possible, then you will go with the DV-980H You will lose some de-interlacing capabilities, especially in terms of PAL 2:2 Cadence support, but it will be free of macroblocking errors"

Hva betyr at jeg vil "lose some de-interlacing capabilities, especially in terms of PAL 2:2 Cadence support" ?

Mvh.

Sundman

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke så mye AV-hifi guru og jeg lurte også på dette da jeg anskaffet meg Oppo.
    Noen hevdet at jeg ville kanskje få problemer med å se filmer PAL, men jeg kan enda ikke huske å ha sett/hatt problemer av noe slag.

Deinterlacing kan du lese mye om her:
    Deinterlacing - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg valgte først 970 pga pris og USB/minnekorleser, senere 980 siden den hadde en annen chip for lyd (DAC) og litt nysgjerrighet og at jeg trengte en til et annet stereoopsett. Så da flyttet jeg 970 dit og bruker nå 980 hjemme.

Har ingen problemer med verken bilde eller lyd, synes jeg har fått veldig bra produkt, mye for pengene.

edit:
    har prøvd å lete litt for å finne noe svar til deg - og jeg fant denne:
    I upgraded the firmware (again) to the one posted by Neuromancer. It downloaded from my USB drive very quickly and the process was even faster than what it appeared when I went from the July version to Aug.

OPPO needs to update the OSD instructions b/c they assume everyone upgrades via a CD-ROM instead of the USB.

There's one weird bug I noticed. I first stuck in the USB drive and the DVD player showed "LOADING". It just hung there. The remote control was non-responsive. I manually turned off the power (directly on the unit), waited a few seconds, turned it on, and then the DVD player noticed the FW in the USB drive, and I proceeded w/ the upgrade.

Also, unlike the last upgrade, this time the DVD player remembered that HDMI is set to 1080p. However, I had to reconfigure the audio and speaker settings (e.g. Large Speakers, Down-Mix 5.1, SACD DSD, etc., but "Raw" was already correctly selected).

Based on some of the bugs people are observing (in addition to the oddity I saw), I suspect we haven't seen the last FW upgrade for this DVD player.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...879341&page=62

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •