Sony NS730?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Sony NS730?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony NS730?

Hei!

Skal kjøpe ny DVD spiller og har havnet på en Sony DVP-NS730P/S.

Har Sony Tv så vil gjerne ha i samme stil. MEN..

Det jeg trenger er å vite hva jeg egentlig har bruk for. Har forsterker med DTS++ så trenger ikke noe slikt på DVD spilleren. Egentlig trenger jeg ikke mp3 avspilling da jeg streamer all musikk og filmer fra nett på x-boxen.
    Det jeg vil ha er topp bilde og coax lyd ut. Og den må være sonefri og takle RCE! Fant den på en nettbutikk og de hadde to versioner. En med region 1-8(auto) og en med Region 1 - 8 + 0, Macrovision AV
    UOP og Access Restrictions AV.. Trenger jeg alt dette??Prisforskjell på 700,-!!

Regner med att den takler +/- dvd brenning..

Hvor kan jeg ellers kjøpe denne sonefri? Må handle på nett eller via tlf da jeg bor "litt" uttafor

Noen forslag fra dere?
    Takker og bukker på forhånd for alle hyggelige svar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen KPW

Det er noe informasjon under en annen tråd for 930-modellen: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6119

Interessant. Jeg vurderer selv 730'en som en arvtager etter min forrige DVD-spiller som var Philips963SA. I følge det jeg har lest om 730'en så er bildet styrken, fremfor lyden. Nå er ikke lyden vurdert dårlig, men bildet er vurdert veldig bra.

Billigste pris jeg har funnet er ca. 1800 kroner. Spiller kan da gjøres sonefri.

Fint hvis noen med erfaringer rundt denne spilleren kan poste dette under denne tråden.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe tråder ang 730, men er ikke like lette å finne så lenge "søk" ikke virker.

Har selv NVP730/s og er fornøyd med den har bra lyd og bilde. Den var omtalt i DVD og Hjemmekino for en stund siden og fikk bra test resultater. Prisen er den største styrken, den kan sikker t skaffes til under 2000, har jeg ikke hørt om 1700 eller noe?

Den har prog scan NTSC/PAl på komponent utgangen.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jaggu ikke sikker på om den takler rce filmer, du..... har ikke prøvd selv, noen andre med erfaringer?

Tror uansett ikke du får noe med bedre bilde til denne prisen, så mp3-avspilling etc. får du bare ta som en bonus. Håper dette ikke blir en prisjakt nå, men på siba.no er den BILLIG, de tar hundre spenn for å gjøre den sonefri.

Tiger: er ikke bildet på 963sa svært bra da? Er vel nesten en nedgradering med sonyen (med tanke på lyd). Frigjøre kontanter til annen morro?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Tiger: er ikke bildet på 963sa svært bra da? Er vel nesten en nedgradering med sonyen (med tanke på lyd). Frigjøre kontanter til annen morro?
    Bilde og lyd på 963SA var rett og slett imponerende, men jeg solgte den for å finansiere en Yamaha RX-V1400 receiver (som det nå er 8 ukers ventetid på). Da jeg nå kun bruker HTPC for bilde, så ser jeg etter en "second-runner-up" til bruk på TV og en back-up løsning til HTPC på lerret, og Sony 730 ser veldig bra ut.

Skulle egentlig aldri solgt 963'en, men det er en helt annen sak.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen problemer med 730 og RCE filmer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: polkalizer

Bruker du Sony'en til projektor og/eller TV?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst til film på en infocus X1(prog scan-component), hender ytterst sjelden at den brukes til tv, når småtten skal se film og xboxen er utenfor rekkevidde.... Bruker da RGB, og bildet er så bra som det kan bli på den røtne tv'en min.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Da må jeg spørre siden jeg har X1 selv; Blir bildet skarpt? Mao. har Sony'en noen innstillinger for skarphet? Liker skarpe bilder, skjønner du :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir overraskende skarpt. Har Fire nivåer av skarphet: av, 1-3 og soft, 3 synes jeg blir litt i meste laget, har den selv på 2, da jeg også er glad i skarpe bilder. I tillegg har den en block noise reduction funksjon som funker greit, hvis du har noen bedritne dvder på lager.

Ellers av instillinger med relevans er det picture mode med standard, dynamisk1&2, film1&2, og user preset (eller noe sånn), altså instilling av hvit og sortnivå, fargemetning og hue. Pleier å booste fargene en smule, da jeg synes x1 mangler litt "smell" i fargene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "That did the trick". Jeg er solgt...må skaffe meg en

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kommer til å bli fornøyd. Her er det enetse jeg har innvendinger mot: Den er liten (dvs kort), plastikkaktig og nesten vektløs. Kan ikke sende ut RGB og Prog scan samtidig, så du må inn i oppsettet og skifte til rgb når den skal brukes på tv. Men det er vel ikke mer enn du må regne med til den prisen...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Jeg tror du kommer til å bli fornøyd. Her er det enetse jeg har innvendinger mot: Den er liten (dvs kort), plastikkaktig og nesten vektløs. Kan ikke sende ut RGB og Prog scan samtidig, så du må inn i oppsettet og skifte til rgb når den skal brukes på tv. Men det er vel ikke mer enn du må regne med til den prisen...
    Det er det samme på 930'en også. Ettersom det ikke er hav av forskjell på RGB og S-video på en vanlig TV så bruker jeg S-video i stedet på TV'en - gidder ikke å gå inn i oppsettet hver gang. Bruker dvd spilleren stort sett bare sammen med projektoren uansett.

BB

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En nettbutikk skriver at denne spilleren har SACD avspilling... det er vel bare tull? Ser ikke det nevnt noen andre plasser. Det virker også som det eksisterer flere modeller, NS730S/P/V... uvisst om det bare er farge e.l. som skiller dem.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    730 har ikke SACD (bokstavene etter er farge ja), 705 derimot har det (og selvfølgelig 930).

BB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •