Denon 1940 eller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Tusen takk no forstår eg. Har du eit bra tips om eit sett med kabler eg kan kjøpe (ikkje så alt for dyrt) max 500kr:-D
    Tja, med det budsjettet passer sikkert disse bra:
    Real Cable AVS Audio 5.1
    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...15155;c:100262
    Eller tre ganger disse:
    Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5055 Kabel

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SACD og DVD-Audio kan bare overføres analogt. Det ligger riktignok inne i siste HDMI-standard men det er så vidt jeg vet ingen som har implementerrt dette enda.

Når det gjelder HDCD så kan det enten dekodes i spilleren, hvis den støtter det, og overføres analogt, eller hvis du overfører digitalt (optisk eller coax) så kan det dekodes i receiveren, men da må receiveren støtte det. Jeg har støtte for HDCD i min forsterker men hører helt ærlig ikke forskjell, så jeg ville ikke lagt vekt på det i valg av spiller.

Så til kabeltips. Hvis du skal handle spiller på Hi-Fi klubben så har de bl.a. annet noen rimelige men gode kabler fra Tara Labs (Prism 100). Jeg bruker de i mitt oppsett og er godt fornøyd. De koster 248,- paret. Skal du kun ha stereo trenger du ett par, men skal du spille av SACD og DVD-Audio i surround (5.1) trenger du tre par.

Lykke til!

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for infoen rapp det var veldi nyttigt:-D når det gjelder kabler så treng eg egentlig berre 0.5m men det er vell ganske vanskligt å få tak i.

Den frå avshop virket grei da men er den bra?

Dei frå hifiklubben såg også bra ut men taralabs blei noko å 700kr menst argon blei 600kr så dei får eg sjå på når eg skal inn på laurdag.:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no står valget mellom denon dvd 1940 og denon dvd 2910 kva burde eg velge?? :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville faktisk valgt 2910. Den har en god del bedre byggekvalitet og antageligvis bedre analog del (med tanke på cd-avspilling). Bilde vil være noe av det samme du får på 1940 bortsett fra 1080p... Men er det opptatt av det nyeste velger du 1940. Tror ikke 2910 tar divx heller.

finn et sted der du kan sammenligne disse, så ser du.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de er akkorat det eg sitt å fundera på. men det er ikkje sikkert eg får den 2910 til den summen eg vilde ha den så mest sansynli er det nokk 1940 eg handler:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    SACD og DVD-Audio kan bare overføres analogt. Det ligger riktignok inne i siste HDMI-standard men det er så vidt jeg vet ingen som har implementerrt dette enda.

Når det gjelder HDCD så kan det enten dekodes i spilleren, hvis den støtter det, og overføres analogt, eller hvis du overfører digitalt (optisk eller coax) så kan det dekodes i receiveren, men da må receiveren støtte det. Jeg har støtte for HDCD i min forsterker men hører helt ærlig ikke forskjell, så jeg ville ikke lagt vekt på det i valg av spiller.

Så til kabeltips. Hvis du skal handle spiller på Hi-Fi klubben så har de bl.a. annet noen rimelige men gode kabler fra Tara Labs (Prism 100). Jeg bruker de i mitt oppsett og er godt fornøyd. De koster 248,- paret. Skal du kun ha stereo trenger du ett par, men skal du spille av SACD og DVD-Audio i surround (5.1) trenger du tre par.

Lykke til!
    Takk for nyttig informasjon. Hadde tenkt å lage en tråd om nettopp denne spilleren og oppsett for DVD-Audio og SACD. Men etter litt leting fant jeg jo svar. Jeg har alltid vært klar over at SACD kun kan overføre lyd analogt, men mener å ha hørt at DVD-A kan overføres digitalt (på den forrige spilleren brukte jeg kun analogt). Da jeg ikke fikk dette til på 1940, ble jeg litt betenkelig til det.

Uansett, kjøpte spilleren forrige dagen, og så langt er jeg meget fornøyd med både lyd og bilde. Cd, mp3, dvd, divx, DVD-A, SACD spilles meget bra her. Merker heller ikke noe til lip-syncproblemene folk snakker om på forrige model. Testet masse i flere timer, og jeg tror ikke jeg kommer til å angre på kjøpet. Foreløpig har jeg ingen flatskjerm-tv, kun en klassisk Philips 32" ws, som fortsatt holder god standard (må si at jeg fortsatt ikke er overbevist av LCD/Plasma-hysteriet som herjer om dagen, og vil drøye så lenge som mulig med å bytte ut). Derfor får jeg ikke testa ut de andre funksjonene enda.

Tror også jeg må få kjøpt meg noen nye kabler, litt slitne de jeg har nå. Men litt teit at man ikke får kjøpt et sett på seks f.eks. Blir fort dyrt med 3 pakker. Tenkte også litt på QED Qunex 1 kabelen. Vet noen hvordan denne er opp mot Tara Labs Prism 100? Er evnt forskjellen så liten at man kan spare seg de 50 kronene pr. pakke?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sta å handle 1940 i morga:-D den qed kabelen der har eg mellom receiver og effektforsterker den fungerer veldi bra vil eg påstå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1940 selv og er kjempefornøyd med både lyd og bilde. I tillegg er den sorte versjonen direkte lekker...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var inne på hifiklubben i dag å då hadde dei klart å solgt spilleren dei skulde holde av til meg.:evil: Så eg fo inn på hificenter og kjøpte meg 3 par Eagle cable mc70 for 600kr.:-D cog hifiklubben skulde sende dvd spilleren så fort de fekk den inn. Den eg skal ha er i sølv men eg kjika på den svarte å den var veldi fin men eg fekk sjå på ein 1740 i sølv å den var også veldi fin.:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fekk eg dvd spilleren og den er rå lækker:-D den funker også veldi bra på musikk:-D har ikkje tv så får ikkje testa dvd men har bestilt sacd som skal testes og det blir gøy. det einaste som var skuffende var cd skuffen den virket ikkje så veldi solid men den er sikkert like bra eller bedre en dei andre til samme pris:-D kan annbefale dinne på det sterkaste.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •