Oppo Dv-980h

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Oppo Dv-980h

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Oppo Dv-980h

Har en 50" Panasonic Plasma TV fra høsten 2006 som er standard HD-Ready og trenger en god matchende DVD spiller. Har lest at OPPO DV-980H er et bra valg.

1. Er OPPO DV-980H et godt valg til min Plasma og hvor får jeg tak i denne?
    2. Hva er forskjell på 980 og 981 ? Og i så fall hvem har behov for 981 kontra 980 ?
    3. Hvordan er OPPO DV-980H lydmessig ?
    4. Er det andre DVD spillere oppad til 3000 KNOK som heller anbefales til min TV enn OPPO'en ?
    5. Er det noen "funksjoner" som OPPO'en mangler ?

Mvh.

Sundman

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som DVD spiller funker Oppo veldig bra. Jeg har en Pioneer plasma og valgte 980 fremfor 981 siden noen mener chipsetet den sistnevnte ikke er så bra egnet på plasma.

Se forøvrig etter en ganske lang tråd her på forumet som diskuterer denne spilleren.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Har en 50" Panasonic Plasma TV fra høsten 2006 som er standard HD-Ready og trenger en god matchende DVD spiller. Har lest at OPPO DV-980H er et bra valg.

2. Hva er forskjell på 980 og 981 ? Og i så fall hvem har behov for 981 kontra 980 ?
    4. Er det andre DVD spillere oppad til 3000 KNOK som heller anbefales til min TV enn OPPO'en ?

Mvh.

Sundman
    Denne tråden gir deg svar på det meste:
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tlig-oppo.html

1. JA, OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer
    2. 981 har en annen 'brikke', 980 har USB og 7.1 surround - billedmessig er nok 981 hakket bedre
    Du finner en fin sammenligning på hjemmesiden som står i nr 1
    3. lydmessig bra, leser bl.a. SACD og DVD-audio, har EQ del som endrer (og hever) lyden endel
    4. Yamaha DVD-s1700 er testet her
    http://avforum.no/forum/tester-video...dvd-s1700.html
    Men både Denon og Cambridge har gode spillere i denne prisklassen
    www.hi-fiklubben.no
    5. Tja, til prisen og bildekvaliteten er det vel ikke det. Eneste jeg savner er å kunne spille via USB uten å må ha på TV for å se menyen på harddisken/USB pinnen(umulig å finne frem på en harddisk i blinde) - men da måtte jo displayet i spilleren vært mye større og da også selve spilleren.
    Og så leveres den i sort farge - jeg skulle ønske man kunne velge minst to farger (stål + sort)

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman

Mvh.

Sundman
    Det er ønskelig at du sier litt om dine behov og forventninger til en DVD-spiller.

Ellers:
    1. Ja, sannsyneligvis. På min 42" (billig plasmaskjerm, panasonic panel) gir denne er veldig, veldig godt og skarpt bilde. Den får du tak i på linken asvaberg postet.

2. Forskjellen er at 981 har en annen videoløsning som skal være "bedre" enn 980 sin løsning. 980 har mer funksjoner i tillegg (7.1 lyd, USB-inngang)og visstnok også bedre lyd.

Du må nesten prøve skjermen din med vanlig DVD-spiller eller en PS2 eller XBox eller noe slikt. Det jeg merket med min bestemor's Clas Ohlsson DVD-spiller og min egen PS2 var at mørke områder i bildet fikk et grønt skjær i seg man ikke kunne stille bort ("makroblokking"). Samboeren merket også dette godt (!). Videoløsningen i 981 er kjent for å ha store problemer med dette også og derfor valgte jeg 980. Jeg har ikke hatt dette problemet med min 980 og som sagt er bildet veldig bra på min 980 i 720p modus.

3. Har ikke testet så mye lyd enda da jeg er på flyttefot og ikke gidder sette opp hele anlegget heller før jeg flytter, men jeg kjører lyden over HDMI uansett og det er DVD-ROM drev i denne så det blir receiveren min som tar seg av lydbehandling og analogkonvertering. Har dog ikke hatt noe å klage på, men lydnivået kan virke litt lavt til tider.

4. Med så stor skjerm (50") som du har kunne det nok lønt seg med en HD-DVD eller Blu-ray spiller. Toshiba's HD-DVD spillere går nå for under 3000 AFAIK og dette er også en meget god DVD spiller, så da får du litt i både pose og sekk.

5. Den har det meste, kanskje med unntak av minnekortleser for SD/MMC e.l. dersom du liker å vise feriebilder på den fine plasmaskjermen din.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    5. Den har det meste, kanskje med unntak av minnekortleser for SD/MMC e.l. dersom du liker å vise feriebilder på den fine plasmaskjermen din.
    Det fikser du lett med en slik minnekortleser med USB til en rimelig penge:

DealExtreme: $6.40 All-in-One Memory Card Reader

USD6,40 er vel sånn ca 50 kroner!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •