Billig cd-spiller - noe vits på 2807?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig cd-spiller - noe vits på 2807?

Godagen av folks. På tide med et spørsmål.

Merket godt overgangen fra DVD-2200 til DVD-1930 når det gjaldt CD-lyd via analogt signal. Tro det eller ei, den var flere hakk dårligere... Derfor er jeg interessert i å skaffe meg en god, men billig cd-spiller i 3-4000 kr klassen. Ser at Cambridge Azur 640c v.2 får mye skryt. Men er det noe vits å gå til innkjøp av en cd-spiller til 3000 med tanke på dac'n osv i 2807 når det kjøres digitalt fra 1930? Har ikke testet om det er noe forskjell men mener 2807 har bedre dac enn 1930. Eller er dette bare tull?

Feed me people...:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste fornuftige svaret må være: Prøv deg frem.

Vil tro at lyden fra en dedikert CD spiller i 3-4000 kr. klassen vil ha bedre DAC enn både 1930 og 2807.

Hva med ekstern DAC til DVD spilleren? Jeg har en Pio 696 hvor jeg har optisk til receiveren og koaks til en Audio Alchemy DAC somjeg bruker til musikk. Synes det fungerer bra. Kunne sende CD spilleren på dør med den løsningen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig. Hva ligger en grei dac på? Men det er vel ikke baare dacn som "farger" lyden?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min Audio Alchemy for rundt 500, men på den virker kun koaksinngangen, ikke optisk. Greit nok for meg, hadde begge virket ville den vel gått for det dobbelte.

Denne er noen år gammel da, finnes også en del DIY og noe brukt både på AVtorget og på Hifisentralen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er sikkert bedre lyd fra en dedikert cdspiller til 3k i forhold til en dvdspiller til
    3k. jeg selv bruker min denon dvd1940 som er omtrent samme spilleren som din som cdspiller og er skikkelig fornøyd med lyden i den..
    men spørsmålet er om lyden i en 3ks cdspiller er så mye bedre at det er verd å bruke 3k på det er en helt annen sak...
    du får sikkert låne med deg en hjem så kan du jo bare teste...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at Denon DVD-1930 min har betydelig dårligere cd-lyd via analogt enn min forrige dvd-2200 (nypris, 6500 kr) og vil gjerne finne en cd-spiller som stiller opp mot denne. Litt gøy å ha en skikkelig god cd-spiller for jeg VEIT at det er forskjeller, men som du nevner, får låne med meg en hjem å teste.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke spillere har du tenkt på utenom Cambridge?
    H/K HD970 har fått en del skryt, så også med Marantz som har en modell i den prisklassen.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Greia er at Denon DVD-1930 min har betydelig dårligere cd-lyd via analogt enn min forrige dvd-2200 (nypris, 6500 kr) og vil gjerne finne en cd-spiller som stiller opp mot denne. Litt gøy å ha en skikkelig god cd-spiller for jeg VEIT at det er forskjeller, men som du nevner, får låne med meg en hjem å teste.
    hehe du vil bruke analog ut ja. det kan jeg faktisk ikke svare på hvor bra den er, da jeg bruker hdmi så har jeg ikke giddi å teste analog ut på spilleren min

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd med min HD970. Hørte demo på den Marantz'en, er det 5001 den heter? Meget god den også, muligens bedre, men klarer ikke kasteh/k'en pga design...

Tror du vil vinne på å velge en CD-spiller fremfor DVD-spiller...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Har også kikket på denon sine spillere, men ser at cambridge er meget godt likt blant kritikere og brukere. Men HK skal sjekkes ut.

Må jo kjøre analog ut, det er jo da du bruker selve cd-spilleren, ikke bare drevet...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •