CD-spiller mot avspilling fra pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-spiller mot avspilling fra pc

Jeg skal kjøpe B&W CM7 og Cambridge Audio 840A, tror jeg:-D Derimot er avspillingskilde uavklart. I utgangspunktet skal jeg kjøpe Cambridge Audio 740A fordi Cambridge Audio 740A har vunnet "alt" av tester og jeg elsker lyden. Jeg ble tipset om avspilling av musikk fra pc med DAC. Spørsmålet er som følger: Hvordan blir oppsettet fra pc, dvs. komponenter og lydkvaliteten mot avspilling med Cambridge Audio 740A? Hjelp!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv.. har ennå ikke hørt htpc/dac kombo som gjør en bedre jobb en en grei cd-spiller! Men prøv..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rippa en original Jack Johnson-CD i flac-format og la inn på Sonos-systemet. Brukte det digitalt inn på anlegget, samme som jeg brukte Denon 2910 digitalt inn med original-CDen. Nå er kanskje ikke 2910 den beste til å spille CD(selv om den er dugelig), men jeg hørte iallfall ingen forskjell fra rippa i Flac til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden fra pc kan bli bra med dac, men for min del er det uaktuelt og starte pcn for å nyte en god cd. For tungvindt og gir meg ikke den gode følelsen.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Lyden fra pc kan bli bra med dac, men for min del er det uaktuelt og starte pcn for å nyte en god cd. For tungvindt og gir meg ikke den gode følelsen.
    om du syntes det er tungvint å starte en pc for å høre på musikk har faktisk ikke noe med saken å gjøre i det hele tatt. noen syntes faktisk det er greiere(meg inkludert) å ha all musikk samlet på pcen fremfor å måtte holde styr på en haug med cder...
    for å svare på spørsmålet så kommer vell det ann på hvor bra lydkortet ditt er?? du får tross alt lydkort oppi 10k kroners klassen eller du kan bruke det som er integrert på hovedkortet....
    mitt råd er at du spør om å få låne med deg utstyret hjem og tester det opp i mot hverandre så kan du selv høre...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dac sammen med min Sonos, og jeg kan ikke høre at lyden er noe dårligere enn min gamle 5000-kroners cd-spiller.

PS: Du er klar over at Cambridge sin nye cd-spiller 740C har coax og optisk digital-innganger, og at spilleren slik sett kan brukes som dac for andre kilder? Hvor god denne dacen er vet jeg derimot ikke, men denne spilleren ser ut som en god løsning dersom du vil ha begge deler.

Jeg for min del er av den oppfatning at cd-mediumet (som ikke lagrer mer enn en time musikk!) er på vei ut, og at det om kort tid ikke er noen som lenger snakker om å kjøpe hverken cd-er eller cd-spillere. Systemer som Squezzebox og Sonos o.l. kommer til å ta over hele greia! (...og om musikken er lagret på en NAS, så trenger en heller ikke pc påslått)

Når det gjelder forsterker: Jeg ville definitivt heller ha kjøpt 840A enn 740A til CM7!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle: Takk for svar!

Gimsegutten: Jeg beklager skrivefeilen! Planen er et oppsett med B&W CM7, Cambridge Audio 840A og Cambridge Audio 740C. En to i ett-løsning med cd-spiller og mulighet for tilkobling av pc er perfekt! TAKK!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •