Stor forskjell på ikke-hd dvd spillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor forskjell på ikke-hd dvd spillere?

Hei!
    Har nettopp handlet LCD Samsung 40" M87BDX

Skulle teste min Red Hot CP konsert for gøy. Har en billig dvd spiller (300,-) på prix en gang i tiden. Kjører scart kabel på den. Og syns bildet hakker litt når det skjer raske bevegelser på skjermen. Dette la jeg ikke merke til før når jeg hadde en gammel toshiba 28".

Er det fordi jeg har for dårlig dvd spiller, eller er det bare at jeg ikke har hatt bra nok tv til og legge merke til det før nå?

Takker for svar!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig en kombinasjon. Bør kanskje skaffe deg en spiller med HDMI eller DVI ut, slik at du får overført signalene digitalt til TVen din.

Jeg har en relativt rimelig spiller fra Pioneer, skal gjerne ikke mer til
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik hakking kommer ofte av treghet i bildeprosseserings kretsene som må jobbe ekstra med slike kilde oppkobblinger. Når du brukte scart kabel på det analogt jobbende 28" CRT tven fikk du DVD spilleren til å sende ut et analogt og riktig oppløst bilde signal som skjermen kunne bruke meget direkte. Dette var meget effektivt på slike SD skjermer men blir fort et dårlig utgangspunkt for dagens mer høyoppløste og digitalt jobbende skjermer.

LCD skjermen må nemlig omgjøre det analoge signalet til et digitalt signal, samt at den må oppskalere det igjen til pixcel oppløsningen på LCD panelet.

Derfor vil (som som jakv antyder) en dvd spiller med hdmi utgang, dvs som slipper å omgjøre det digitale signalet til et analogt signale som så igjen må omgjøres digitalt igjen osv ofte gjøre disse tingene raskere og bedre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "en dvd spiller med hdmi utgang..."

Betyr det en HD-DVD spiller til 3-4000?? Eller?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, absolutt ikke. du trenger ikke HD-DVD spiller hvis ikke du vil spille av en HD-DVD (HD-DVD er et nytt format i forhold til DVD, dvs. High Definition DVD - ala Blu-ray).

HDMI finnes på de fleste DVD-spillere av en viss kvalitet i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    nei, absolutt ikke. du trenger ikke HD-DVD spiller hvis ikke du vil spille av en HD-DVD (HD-DVD er et nytt format i forhold til DVD, dvs. High Definition DVD - ala Blu-ray).

HDMI finnes på de fleste DVD-spillere av en viss kvalitet i dag.
    Ah, da er jeg med. Lurer jeg på om jeg vil se litt nærmere på Toshiba SD 370 eller kanskje Samsung dvd-1080P7. De ligger jo rundt 1000 lappen.

1000 takk for svar! :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se på Pioneer DV-400 også, har litt sansen for Pioneerspillere, de spiser som regel alt av filmformat om du gar forskjellige ting. I tillegg er de driftssikre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også litt på dette. De må da være forskjeller på spillere MED hdmi også? Tenker da spesielt på bildeprosessoren, og evt hakking. DVD spillere koster jo fra 300kr og opp til titals tusen..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en anbefaling på DVD spillere.

http://avforum.no/forum/generell-chi...rum-faqen.html

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klarbane
    Jeg lurer også litt på dette. De må da være forskjeller på spillere MED hdmi også? Tenker da spesielt på bildeprosessoren, og evt hakking. DVD spillere koster jo fra 300kr og opp til titals tusen..
    Selvfølgelig er det forskjell på DVD-spillere selv om signalet overføres digitalt over HDMI. Signalet må gjennom en bildebehandling uansett, enten i spilleren (p-signal) eller i skjerm eller projektor (i-signal). Hvem som gjør jobben best (har den beste prosesseringen) blir det opp til deg selv å avgjøre i eget oppsett.

Sånn sett kan det være lurt å velge en DVD-spiller som har mulighet til å sende ut et så rent signal som mulig (576i over HDMI) samt levere et oppskalert bilde (720p/1080i). Da kan du teste ut og velge selv det som gir best bilde for deg. Pioneer 696 gjør dette, og til en god pris. I tillegg leverer den et av markedets reneste 576i-signaler (ikke så mange som gjør det på HDMI). I tillegg har den en byggekvalitet som gjør at du mest sannsynlig ikke må løpe tilbake til Rema 1000, LIDL, KIWI eller andre butikker å bytte i løpet av et par måneder... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield, du glemte å nevne Oppo :

Performance
    Like every other Oppo we've reviewed, the DV-980H delivers excellent image quality on standard definition DVDs. We started off by looking at some test material. The DV-980H did a superb job with the vast majority of tests on Silicon Optix's HQV test suite. The initial resolution test looked absolutely solid, displaying the full resolution of DVDs with no flicking on the image that we sometimes see. The player also passed the jaggies tests, showing very little jaggies on a rotating white line or three pivoting white lines. We did notice more jaggies than we'd like on a shot of a waving flag, but overall it was still better than most DVD players we test.
    The Oppo fared well with additional test patterns as well. Using the Windows DVD Test Annex, we noted that the DV-980H did not suffer from the chroma upsampling error (also known as the chroma bug), which occasionally still pops up in new DVD players.

We switched to actual program material and the DV-980H didn't disappoint. The introduction to Seabiscuit looked great--a sequence that even HQV-equipped players struggle with. For a DVD, Seabiscuit has exceptionally rich colors and the DV-980H made DVD look just about as good as it gets. The introduction to Star Trek: Insurrection is another good test of 2:3 pulldown, and the DV-980H had no trouble smoothly rendering the curved lines of the bridge railing and the hulls of the boats. We looked at several other discs, including Serenity and King Kong, and had difficulty nitpicking the image quality even when we were looking for flaws.

Pioneer 696 koster vel nå ca 1500 her i landet
    Oppo 980 koster ca 1400 ferdig levert på døra, MED en god HDMI kabel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg, du glemte å nevne prisen på spilleren som knuser dem alle: 500Kr for Lidl spilleren!!

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post735783

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei hei alle her har fått med seg det at du elsker den lidl spilleren over alt på jord, men bare av den grunn at den ikke selges lengere, kan du være så snill å slutte å putte den inn i alle tråder som har med dvdspillere å gjøre??
    finnes faktisk andre meninger her inne også...
    var jeg deg ville jeg rotet rundt på bruktmarkeder for å finne en spiller til rundt 1000 lappen.. trur du kan få en del mere igjen for pengene ved å kjøpe brukt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer til salgs igjen i perioder. I morgen kommer den til salgs, men uten HDMI. Forøvrig, så benytter jeg meg av retten til å uttale meg om denne spilleren i de tråder, der jeg mener det kan komme til nytte. Om ikke annet, så for å gjøre folk oppmerksom på at det finnes rimeligere alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kjøper en OPPO dvd-spillere ?

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Anfield, du glemte å nevne Oppo :

Performance
    Like every other Oppo we've reviewed, the DV-980H delivers excellent image quality on standard definition DVDs. We started off by looking at some test material. The DV-980H did a superb job with the vast majority of tests on Silicon Optix's HQV test suite. The initial resolution test looked absolutely solid, displaying the full resolution of DVDs with no flicking on the image that we sometimes see. The player also passed the jaggies tests, showing very little jaggies on a rotating white line or three pivoting white lines. We did notice more jaggies than we'd like on a shot of a waving flag, but overall it was still better than most DVD players we test.
    The Oppo fared well with additional test patterns as well. Using the Windows DVD Test Annex, we noted that the DV-980H did not suffer from the chroma upsampling error (also known as the chroma bug), which occasionally still pops up in new DVD players.

We switched to actual program material and the DV-980H didn't disappoint. The introduction to Seabiscuit looked great--a sequence that even HQV-equipped players struggle with. For a DVD, Seabiscuit has exceptionally rich colors and the DV-980H made DVD look just about as good as it gets. The introduction to Star Trek: Insurrection is another good test of 2:3 pulldown, and the DV-980H had no trouble smoothly rendering the curved lines of the bridge railing and the hulls of the boats. We looked at several other discs, including Serenity and King Kong, and had difficulty nitpicking the image quality even when we were looking for flaws.

Pioneer 696 koster vel nå ca 1500 her i landet
    Oppo 980 koster ca 1400 ferdig levert på døra, MED en god HDMI kabel
    Hvor får en egentlig tak i OPPO spillere og hvor lang levering etc er det?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der, men gjerne direkte fra Oppo

OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer

Trygg handel, selv om California er noen kilometer lenger unna enn Trondheim

Skulle ikke forundre meg om en bestilling direkte fra Oppo er hos deg i posten raskere enn en fra Trondheim - hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

980 eller 981 ?

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ja, der, men gjerne direkte fra Oppo

OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer

Trygg handel, selv om California er noen kilometer lenger unna enn Trondheim

Skulle ikke forundre meg om en bestilling direkte fra Oppo er hos deg i posten raskere enn en fra Trondheim - hehe
    Hvilken bør jeg velge av 980 eller 981 når en har en 50" standard HD-Ready Plasma Flatskjerm ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt 980 - veldig bra kvalitet og 981 har visstnok problemer med enkelte plasmaskjermer.

Jeg er forøvrig drittlei all snakket om denne LIDL spilleren - men så er vel enkelte lei av å høre hvor bra Oppo er også...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hvilken bør jeg velge av 980 eller 981 når en har en 50" standard HD-Ready Plasma Flatskjerm ?
    Nå anbefaler faktisk Oppo selv 981 til TV'er over 45''

Se nede på denne siden under "OPPO Recommendations":
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI and 7.1CH Audio

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •