Skal kjøpe meg ny cd-spiller, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe meg ny cd-spiller, tips?

Nå har jeg brukt en billig dvd-spiller som avspiller for cd-platene mine siden jeg kjøpte forsterkeren og høytalerene mine tidlig i år. Ganske enkelt pga at jeg ikke er full av penger, så da var det naturlig å kjøpe forsterker og høytalere forst..

Jeg har en XTZ ClassA100 DII som driver et par XTZ 99 W2MT. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet sålangt, i forhold til hva jeg var vant til fra før så spiller det helt utrolig bra. Men nå vil jeg oppgradere med å kjøpe meg en dedikert cd spiller istedet for dvd-spilleren jeg bruker idag. Og en brukbar signalkabel i tillegg. Regner med at dette skal gi en hørbar forandring?

Jeg har etter å ha sett litt rundt kommet fram til at Harman Kardon sin HD970 ser ut som et greit alternativ. Jeg får desverre ikke til å låne flere spillere i butikk for å prøve meg fram, pga at jeg bor ganske langt unna alt som heter hifi-butikker. Derfor må jeg bare stole på magefølelsen, og tips jeg får på forumet.

Pixmania har den til en virkelig fin pris:
    http://www.pixmania.com/no/no/257898...er-hd-970.html

Så det jeg egentlig lurer på er om det finnes noe som er et bedre alternativ i denne prisklassen? Å hva folk syns om denne spilleren. Jeg har ikke tenkt å betale noe særlig mer en 3000-3500kr for spiller og signalkabel. Tips eller erfaringer mottas med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville muligens ha strukket meg litt lenger og skaffet noe mer lignende for eksempel denne Marantz spilleren:

Marantz CD-5001 OSE CD-spiller

Blir riktignok litt mer enn det du ville ut med, men er sikker på at det er verdt å ta steget opp fra 2.500,- klassen og heller spytte i en ekstra tusenlapp - er nok mye å hente.

Edit: Ligger en annen Marantz på bruktmarkedet, litt penger å spare?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=21907&cat=18

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis prisen på Marantzen er den veiledende prisen, så ligger jo disse i nøyaktig samme prisklasse. Veiledende pris for hd 970 er kr. 3490,-

Jeg har denne spilleren selv, Marantzen har jeg ikke hørt så den kan jeg ikke uttale meg om, men kan trygt anbefale Hd970. Det var en stor forbedring å gå fra Nad c521i som jeg hadde før, til Hd 970.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ser jo ut som en grei spiller det, men det jeg lurer på er hva som gjør at den er bedre? Når det gjelder prisen så har jeg aldri sett HD970 til mindre en 3495,- http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=3,86&id=1245

Var først idag jeg kom over pixmania som selger den til 2730,-

For all del, marantz spilleren er sikkert veldig bra den. Men jeg lurer ganske enkelt på hva det er som gjør at den er bedre en HD970?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Vel, hvis prisen på Marantzen er den veiledende prisen, så ligger jo disse i nøyaktig samme prisklasse. Veiledende pris for hd 970 er kr. 3590,-

Jeg har denne spilleren selv, Marantzen har jeg ikke hørt så den kan jeg ikke uttale meg om, men kan trygt anbefale Hd970. Det var en stor forbedring å gå fra Nad c521i som jeg hadde før, til Hd 970.

Var nettop dette jeg også fant ut angående prisen. Nad c521i er også en cd-spiller ikke sant? Isåfall regner jeg med at det blir en markant forbedring for meg som går over fra billigbillig dvd-spiller. Du har ikke angret på valget?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg marantz mye bedre en H\K. Har hørt begge spillerne, H\K spiller dypere, men Marantz'n gir ut mye mer detaljer, bredere lydbilde.. Det meste blir en forbedring vs. Nad c521i
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kilmister
    Var nettop dette jeg også fant ut angående prisen. Nad c521i er også en cd-spiller ikke sant? Isåfall regner jeg med at det blir en markant forbedring for meg som går over fra billigbillig dvd-spiller. Du har ikke angret på valget?
    Nad c521i er en cd-spiller ja, en bedriten en sådann.

Har ikke angret på at jeg solgte den nei, men er godt fornøyd med h/k'en.

Jeg antar du har tenkt å koble denne analogt til forsterkeren, og da vil du nok merke stor forskjell i lydkvaliteten. Kobler du derimot cd-spilleren med optisk eller koaks til forsterkeren så bruker du dac'en i forsterkeren, og da vil nok ikke forskjellen på dvd-spilleren og cd-spilleren være stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det meste blir en forbedring vs. Nad c521i
    Det har du helt rett i :-D

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 5001 selv og er veldig godt fornøyd i forhold til oppo dvd 971 og en gammel HK DVD 1 som står å samler støv...koblet analogt selvfølgelig
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Nad c521i er en cd-spiller ja, en bedriten en sådann.

Har ikke angret på at jeg solgte den nei, men er godt fornøyd med h/k'en.

Jeg antar du har tenkt å koble denne analogt til forsterkeren, og da vil du nok merke stor forskjell i lydkvaliteten. Kobler du derimot cd-spilleren med optisk eller koaks til forsterkeren så bruker du dac'en i forsterkeren, og da vil nok ikke forskjellen på dvd-spilleren og cd-spilleren være stor.
    Var analogt jeg hadde planer om å koble de sammen ja, mangler bare et bra sett med rca kabler isteden for "lakris-snøret" jeg bruker idag.

Tror jeg gjør det så enkelt at jeg bestiller h/k spilleren fra pixmania, selv om jeg kanskje hadde likt marantz´en bedre for alt jeg vet. Men sånn er det bare når jeg ikke har mulighet til prøvelytting. Men siden jeg fant h/k´en litt billigere en det jeg hadde innstillt meg på å betale for den i utgangspunktet så tror jeg at det blir den. Så vil det vise seg om jeg angrer eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox?

Le Squeeze
    Kanskje ikke helt det du tenker på, men vil være et bra alternativ i den prsiklassen hvis du har tilgang på nettverk/pdc/nas

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Le Squeeze
    Kanskje ikke helt det du tenker på, men vil være et bra alternativ i den prsiklassen hvis du har tilgang på nettverk/pdc/nas

Ikke enig i det hele tatt. Har ennå ikke hørt en eneste Squeezeboks (ja.. har hørt mange) som kan erstatte en grei cd-spiller.. Slapp bass, lite dybde og smalt lydbilde synes jeg det har gitt.. Squeeze er en enkel måte å spille lydfiler fra pc på, men ikke noe mer en det..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var analogt jeg hadde planer om å koble de sammen ja, mangler bare et bra sett med rca kabler isteden for "lakris-snøret" jeg bruker idag.

Tror jeg gjør det så enkelt at jeg bestiller h/k spilleren fra pixmania, selv om jeg kanskje hadde likt marantz´en bedre for alt jeg vet. Men sånn er det bare når jeg ikke har mulighet til prøvelytting. Men siden jeg fant h/k´en litt billigere en det jeg hadde innstillt meg på å betale for den i utgangspunktet så tror jeg at det blir den. Så vil det vise seg om jeg angrer eller ikke.

2495,- for Marantz cd-5001.. Hadde gått for denne jeg..

http://www.nebyhifi.no/documents/mar...sliste_004.pdf

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også legge pengene i en DAC og bruke DVD spilleren som drivverk. g-h hadde en på bruktmarkedet for 2000,- for noen dager siden, ikke sikkert den er solgt.

Ellers ville jeg også gått for Marantz i stedet for H/K om jeg var deg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tenkt litt, og det virker jo som dere virkelig mener at marantz låter bedre. Da er det jo ikke noe vanskeligere enn at jeg hører på dere og bestiller marantz istedet. Men når jeg først er igang så kan jeg jo strekke meg litt lenger enn 2495,- Så da kan jeg jo prøve meg på cd-5001 OSE, den koster jo det samme som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke på h/k spilleren.

Hva tror dere som har hørt begge, er prisforskjellen på 1000kr verd det? Og hvilken rca-kabel bør jeg kjøpe for å matche cd-spilleren?

Takk for alle innspill sålangt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er verdt 1000,- mer vet jeg ikke, men den er hørbar bedre. Hviken kabel du bør gå for er jo skumelt å svare på her.. da en nesten blir hengt, hvis en mener at kabler har noe å si.. Jeg er meget godt fornøyd med de jeg har Bonas og MIT, men Kimber, qed går jo også for å være bra til prisen. MIT'n gir litt mer punch i bånn.. mens kimber er mer nøytral..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Marantzen og H/K. Sistnevnte slår Marantzen lett på det anlegget jeg hørte de to på. Lett. Har nå kjøpt en HD970. Den er genial da den kan benyttes som DAC.

Spillerne bør, som ofte ellers, vurderes opp mot de øvrige komponentene i eget anlegg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har hørt Marantzen og H/K. Sistnevnte slår Marantzen lett på det anlegget jeg hørte de to på. Lett. Har nå kjøpt en HD970. Den er genial da den kan benyttes som DAC.

Spillerne bør, som ofte ellers, vurderes opp mot de øvrige komponentene i eget anlegg.

Hm.. Har hørt HD970 mot 5001 ose.. synes den siste låt best.. Ellers var utsyrert AVI forsterker og Patos Basic 510.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Om du kan virdere bruktkjøp så har jeg en sort Marantz Cd6000 KI Signature cd spiller i god stand som jeg vurderer å selge. Kan få med en Nordost Solarwind 1 meter signalkabel i en pakkepris på 3500. Dette er noe som jeg vurderer å selge så prisen er det den er.

Marantzen er en knallspiller som du ikke ofte ser på bruktmarkedet.

Kan dette vere intr for deg, så hører jeg gjerne ifra deg. Om andre er intr så ta kontakt.

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tenkt litt, og det virker jo som dere virkelig mener at marantz låter bedre. Da er det jo ikke noe vanskeligere enn at jeg hører på dere og bestiller marantz istedet. Men når jeg først er igang så kan jeg jo strekke meg litt lenger enn 2495,- Så da kan jeg jo prøve meg på cd-5001 OSE, den koster jo det samme som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke på h/k spilleren.

Hva tror dere som har hørt begge, er prisforskjellen på 1000kr verd det? Og hvilken rca-kabel bør jeg kjøpe for å matche cd-spilleren?

Takk for alle innspill sålangt
    altså..som noen har skrevet over så har begge sine fordeler:
    marantz: mer detaljer osv...
    hk: mer dybde og kanskje litt mindre detaljer ..
    jeg har merket samme med dem begge iallefall...men her er jo spørsmålet hva du savner i ditt anlegg? har du nok bass, men vil ha mer detaljer? eller er det omvendt?

Jeg synes før at mer bass var det jeg ønsket meg hele tiden, men nå blir det nok en marantz ja

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •