Skal kjøpe meg ny cd-spiller, tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig jeg var kjapp i avtrekkern, men igår så bestilte jeg en hd 970 fra pixmania.
    Etter å ha lest denne: http://avforum.no/forum/tester-audio...-hk-hd970.html

En venn av meg har et anlegg bestående av h/k-elektronikk og infinity høytalere, og jeg liker virkelig lyden i dette. Så etter å ha lest den bruker-testen så bestilte jeg bare den spilleren jeg selv trodde at passet meg best. Så vil det jo vise seg hva jeg syns når jeg får noen timer foran anlegget med ny spiller. Håper jeg blir fornøyd.

Kan poste mine inntrykk her når jeg kommer så langt, om noen er interesert.

Takk for hjelpen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gratulere med en kjempe god spiller.. Dette blir nok bra.. Gi tilbakemelding..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kilmister
    Mulig jeg var kjapp i avtrekkern, men igår så bestilte jeg en hd 970 fra pixmania.
    Etter å ha lest denne: http://avforum.no/forum/tester-audio...-hk-hd970.html

En venn av meg har et anlegg bestående av h/k-elektronikk og infinity høytalere, og jeg liker virkelig lyden i dette. Så etter å ha lest den bruker-testen så bestilte jeg bare den spilleren jeg selv trodde at passet meg best. Så vil det jo vise seg hva jeg syns når jeg får noen timer foran anlegget med ny spiller. Håper jeg blir fornøyd.

Kan poste mine inntrykk her når jeg kommer så langt, om noen er interesert.

Takk for hjelpen
    Har hørt både nevnte H/K og Marantz - likte begge to veldig godt. Jeg kunne ikke utrope noen av de som "bedre" enn den andre. Begge er meget gode kjøp til den prisen.

Derimot vet jeg ikke om jeg ville bestilt varer fra Pixmania - les gjerne litt om erfaringer andre har om den sjappa.

Blant annet her:

Hardware.no - Forum -> Boikott av Pixmania
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har hørt både nevnte H/K og Marantz - likte begge to veldig godt. Jeg kunne ikke utrope noen av de som "bedre" enn den andre. Begge er meget gode kjøp til den prisen.

Derimot vet jeg ikke om jeg ville bestilt varer fra Pixmania - les gjerne litt om erfaringer andre har om den sjappa.

Blant annet her:

Hardware.no - Forum -> Boikott av Pixmania
    Dette var nytt for meg, men jeg har kommet så langt i bestillingen nå at jeg bare får vente og se. Om jeg ikke har bommet litt på den lille skrifta så tror jeg at den summen jeg har fått oppgitt (2854,-) er inkludert både mva og frakt. Blir spennende å se hva totalsummen jeg må betale blir til slutt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kilmister
    Dette var nytt for meg, men jeg har kommet så langt i bestillingen nå at jeg bare får vente og se. Om jeg ikke har bommet litt på den lille skrifta så tror jeg at den summen jeg har fått oppgitt (2854,-) er inkludert både mva og frakt. Blir spennende å se hva totalsummen jeg må betale blir til slutt.
    Tror ikke du skal bekymre deg.

Jeg har selv kjøpt derfra og det var veldig bra; vel og merke mens de holdt på med delt betaling (moms/toll i ved levering).

Godt kjøp, lykke til!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm.. Har hørt HD970 mot 5001 ose.. synes den siste låt best.. Ellers var utsyrert AVI forsterker og Patos Basic 510.
    Demoen jeg refererte til var på HFC med SA Explorer og McI, der jeg fikk høre Marantzen, HD970 og Primare DVD26. Sistnevnte var best da, og jeg valgte den den gangen.

HD970 kjøpte jeg denne gangen for å få frem flere detaljer på Yamaha RX-V2700.

At HD970 har innebygget DAC er dessuten et pluss...dersom man da liker lydsignaturen den gir selvsagt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan uten tvil være pluss med dac'n på HD970, hvis det passer lydmessig med resten av kombo'n. Jeg mener ikke at det er en dårlig spiller, men litt smalere klang en Marantzen.. men til enkelte systemer kan H\K'n være perfekt!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette som er så frustrerende / kjekt (stryk det som ikke passer) med denne hobbyen. Min erfaring er at HD970 er relativt kraftig i bassen og lys i toppen. Mao. ikke smal overhodet, hvis jeg forstår deg riktig.

Jeg bør vel arrangere et treff om ikke så lenge så vi får ta en sammenligning...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke marantz selv, men hørte på denne og h\k samt en del til.. valget den gang falt på rotel..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •