Denon DVD 1940

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD 1940

Noen som har kjøpt denne enda og kan si litt? Tenker på lipsync problemer som ble nevnt med 1930 o.l.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent selv her nå

Driver og vurderer ny spiller så. :twisted:

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert denne jeg også, så hvis noen har noen erfaringer med denne og vil dele de med oss, så hadde det vært helt suverent!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-1940

Hei.

Har hatt en 1940 i noen dager nå, og er så langt storfornøyd.

Bildet på min nye pv70 er bra, uten at jeg har tatt meg skikkelig tid til å stille inn tvèn optimalt. Det som imidlertid imponerer meg mest så langt er lyden, som både ved CD og MP3 er i en helt annen klasse enn hva min gamle DVD-spiller fra Samsung presterte. Den fungerer dermed også utmerket som CD-spiller. Når det gjelder lipsync har jeg ikke merket noen antydninger til slikt.

Det eneste minuset jeg kan komme på i farten er at spilleren avgir en del støy, men dette er uansett noe de fleste ikke vil merke noe særlig til. Det følger heller ikke med HDMI-kabel.

Som sagt; basert på det lille jeg har fått testet den så langt er jeg kjempefornøyd. I tillegg ser den jo unektelig bra ut da...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut da, den koster tross alt bare 3000kr. Godt å høre at den funker så bra som cd-spiller også, har planer å bruke dvd-spiller som cd-spiller også. Hvilken farge har du kjøpt den i? Usikker på hva jeg skal velge...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Høres jo bra ut da, den koster tross alt bare 3000kr. Godt å høre at den funker så bra som cd-spiller også, har planer å bruke dvd-spiller som cd-spiller også. Hvilken farge har du kjøpt den i? Usikker på hva jeg skal velge...

Kjøpte den i sort, for å matche forsterkeren og skjermen.. :smile: Det røde/grønne lyset rundt on/off knappen er et stilig trekk, som kommer godt frem ettersom spilleren er helt sort.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1920, og er forundret over at de enda ikke har klart å fjerne støyen på 2 generasjoner....:???: Jeg var til og med innom HFK i Bergen med min, men demomodellen deres bråka like mye. Plagsomt når man hører på musikk på forholdsvis lave volum.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har 1920, og er forundret over at de enda ikke har klart å fjerne støyen på 2 generasjoner....:???: Jeg var til og med innom HFK i Bergen med min, men demomodellen deres bråka like mye. Plagsomt når man hører på musikk på forholdsvis lave volum.
    Litt støy i drivverk kan jeg tåle. Når jeg bruker dvd-spiller ser jeg film, og da står det på HØYT.
    Hører jeg på musikk bruker jeg selvfølgelig dedikert cd-spiller så det blir ikke noe ankepunkt for min del.

Flere som har kjøpt denne? Er spesielt int i den biten med lipsync o.l problemer hvis ikke venter jeg litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kutting av bilde

Er det noen her med peiling på formater og sånt som kan fortelle meg om jeg kan eller ikke kan se alle DVDène mine på full skjerm med denne spilleren på en 42PV70?

På noen DVDèr er det full skjerm (f.eks. Istid 2), mens det på andre (f.eks. pirates of the caribbean 2) kommer sorte linjer over og under bildet. Bak på denne Pirates-DVDèn står det jo 2.35:1, og 16:9 over dette igjen.

Er det innstillingene på spilleren (eller TVèn) der er noe feil med, eller er det rett og slett ikke mulig å få fullt bilde på alle DVDène...? :?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge What Hi-Fi? reviewet skal 1940 har dårligere lyd enn 1930... Jaha?

Når det gjelder 1930 så skaffet jeg meg den idag. grunn: Den matcher 2807'n og var demo modell. :-D
    Mytene rundt 19xx serien fra min side:
    Lipsync = Ikke et problem i det hele tatt, kan uansett rettes på i receiveren
    Macroblocking = Hvor? Isåfall MINIMALT i mørke scener
    Støy = Merkes ikke i det hele tatt. Noe når den leser mye info på dvd'n, men ved avspilling høres det knapt.
    Dårlig sortnivå = Sortnivået er perfekt på normal mode, og kanskje litt for mørk i enhanced mode

Alt i alt en knallbra spiller. Grunnen til jeg skriver dette er at 1930 og 1940 er så og si identiske, 2 forskjeller: utseende og 1 bit ekstra i video d/a converteren. Mitt tips: Løp og kjøp!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haraldo
    Er det noen her med peiling på formater og sånt som kan fortelle meg om jeg kan eller ikke kan se alle DVDène mine på full skjerm med denne spilleren på en 42PV70?

På noen DVDèr er det full skjerm (f.eks. Istid 2), mens det på andre (f.eks. pirates of the caribbean 2) kommer sorte linjer over og under bildet. Bak på denne Pirates-DVDèn står det jo 2.35:1, og 16:9 over dette igjen.

Er det innstillingene på spilleren (eller TVèn) der er noe feil med, eller er det rett og slett ikke mulig å få fullt bilde på alle DVDène...? :?
    Filmene skal være slik, de fleste kinofilmer filmes i formater bredere enn 16:9. Dette er forøvrig kanskje det mest stilte spørsmålet på avforum.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Filmene skal være slik, de fleste kinofilmer filmes i formater bredere enn 16:9. Dette er forøvrig kanskje det mest stilte spørsmålet på avforum.
    Flere av oss har gått i den fella gitt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en god post/tråd som handler om akkurat dette? Har lurt litt på det dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD 1940

Halla!,
    har hatt denne spilleren ca. 4 mnd. Kjører den via HDMI til min LG 50PCPC1R plasma. Har "flashed" den til å bli sonefri. O.K
    Det som irriterer meg sanseløst med denne spilleren: Den klarer IKKE å lese "hjemmebrent" dual layer (+) plater. Har MANGE slike filmer, brent på (+ )dual layer plater. Har en Sony Dvd Hd recorder som leser disse platene, UTEN problem.Bilde/lyd/Støy er helt O.K

Mvh.
    Um8

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Finnes det en god post/tråd som handler om akkurat dette? Har lurt litt på det dette selv.
    Det er det sikkert, men det er ikke så mye å si om det, egentlig. Om du skulle fylt opp en 16:9-skjerm med en film som er filmet med et bredere format, så måtte du beskjært sidene av bildet, og det hadde vært en veldig, veldig dårlig løsning. Det ble gjort en del på VHS-filmer, og da la de inn en falsk panorering hver gang det skjedde noe viktig i sidekantene. Det så som regel skrekkelig teit ut, og i tillegg ødelegger du komposisjonen som kinematografene har jobbet hardt med.

Men om du vil lese mer debatt rundt det, så kan du f.eks. kikke her:

http://avforum.no/forum/generell-vid...de-format.html

eller forsåvidt her:

http://avforum.no/forum/generell-vid...-3-16-9-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svarene!

Men om du vil lese mer debatt rundt det, så kan du f.eks. kikke her:

http://avforum.no/forum/generell-vid...de-format.html

eller forsåvidt her:

http://avforum.no/forum/generell-vid...-3-16-9-a.html
    Takk for linkene, de gjorde meg litt klokere på saken. Så får jeg heller trøste meg med at svarte kanter ikke er fullt så irriterende på 42-tommeren som det var da halve bildet forsvant på den gamle 26-tommern! :-P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haraldo
    Takk for linkene, de gjorde meg litt klokere på saken. Så får jeg heller trøste meg med at svarte kanter ikke er fullt så irriterende på 42-tommeren som det var da halve bildet forsvant på den gamle 26-tommern! :-P
    Det stemmer godt, det

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Ifølge What Hi-Fi? reviewet skal 1940 har dårligere lyd enn 1930... Jaha?

Når det gjelder 1930 så skaffet jeg meg den idag. grunn: Den matcher 2807'n og var demo modell. :-D
    Mytene rundt 19xx serien fra min side:
    Lipsync = Ikke et problem i det hele tatt, kan uansett rettes på i receiveren
    Macroblocking = Hvor? Isåfall MINIMALT i mørke scener
    Støy = Merkes ikke i det hele tatt. Noe når den leser mye info på dvd'n, men ved avspilling høres det knapt.
    Dårlig sortnivå = Sortnivået er perfekt på normal mode, og kanskje litt for mørk i enhanced mode

Alt i alt en knallbra spiller. Grunnen til jeg skriver dette er at 1930 og 1940 er så og si identiske, 2 forskjeller: utseende og 1 bit ekstra i video d/a converteren. Mitt tips: Løp og kjøp!
    Har akkurat de samme erfaringene som du, er stor fornøyd med min 1930. :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg gått til innkjøp av en sort versjon av denne spilleren, sammen med Argon HDMI kabel. Blir spennende å få testen den litt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Ja, da har jeg gått til innkjøp av en sort versjon av denne spilleren, sammen med Argon HDMI kabel. Blir spennende å få testen den litt ut.
    Ser frem til tilbakemeldinger... :grin:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •