Denon DVD 1940 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål

Hei igjen.

Jeg har et par spørsmål om denne spilleren, som jeg håper noen kan gi meg svar på...:

1. Er det mulighet for å justere lyden på avspillingen, tenker da først og fremst på bass-nivå..? Bor i en veldig lytt hybel, og syns det er mye bass ved musikk selv om dette er justert til et minimum på forsterkeren. (Kan vel kanskje også skyldes F6ène... )

2. Ved valg av HDMI-skalering dukker det opp et rødt lys på spilleren, som forblir på så lenge "skaleringen" står på. Dette gjelder imidlertid også ved musikkavspilling, og når flatskjermen ikke står på så begynner dette lyset å blinke, noe som er sabla irriterende. Er det virkelig slik at man ved musikkavspilling virkelig må fysisk frem til spilleren og slå av HDMIèn for å slippe denne blinkingen? :-?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske mange innstillinger på 1940, så du kan stille på det meste ja....

Når det gjelder støy fra dvd spiller så merker jeg det kun når jeg starter den opp eller når jeg skifter en scene osv...... dvs en lav summing når den gjør noe ekstra. Når jeg hører på musikk eller ser film så hører jeg ikke at 1940 jobber.

Som andre sier her så er jeg også imponert over lydkvaliteten....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1940 har en funksjon som heter "Pure Direct", jeg antar at når du hører på musikk så er det mest lønnsomt at du har denne knappen inne da den slår av alle unødige "filmlyd funksjoner" slik at du får stereomusikken ufiltrert og dermed slår du også av alle andre lys på spilleren.

Vet ikke om du må fram for å slå det på, jeg pleier å slå det på når jeg setter i en musikk Cd....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang lipsync har jeg dessverre merket at dette har vært et problem for meg. noen ganger er det ikke noe problem, men har vært noen tilfeller hvor jeg faktisk har irritert meg veldig over det. lyden har kommet rundt 1 sek før den skal, noe som er veldig plagsomt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne gamle tråden her jeg..

Noen som vet hva slags version som gjelder for denne nå. Jeg har 1.02v.

Hva er forbedringene på den?
    Hvis jeg oppgraderer den, mister jeg da sonefri(heten) på'n?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også å brenne noen filer jeg hadde liggende på pc'n Det var video og audio TS filer.. Spilleren ville ikke lese den - men det klarte pc'n Noen som har noen erfarigner med 1940 og brenning?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjorde ferdig brenningen, dvs finalize?

Brukte du et vanlig brenneprogram og er filene i mp3 format?

Dette er fra HFK sidene om spilleren:
    Audio formater: DVD-A, SACD, CD, CD-R/RW, MP3, WMA*

TS filer står ikke der, dessverre.

Fant noe om dette på et forum:
    unless you can find the dvd authoring software that will allow you to burn hd material, the answer is no...

these questions have been asked multiple times in the forum...sadly, whether it is an mpeg2 file, avi, or ts, the limiting factor is the dvd authoring software...nobody has actually (as i know of) burned hd material onto a dvd to be able to play it on a dvd player...however, i believe you can take that .ts file, convert it to mpeg 2, burn it to dvd, then play it on an upconverting dvd player...quality wont be true hd, but it will be as clsoe as it can get...another possiblity is to load the .ts file on a pc or laptop and just connect it to the projector...hope i gave you some info that will help

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du gjorde ferdig brenningen, dvs finalize?
    Ja, den skulle lokkes etter brenning.
    Brukte du et vanlig brenneprogram og er filene i mp3 format?
    Nero, filene er ikke i mp3 format, det er video..
    Dette er fra HFK sidene om spilleren:
    Audio formater: DVD-A, SACD, CD, CD-R/RW, MP3, WMA*

TS filer står ikke der, dessverre.
    Trodde ts, var en normal dvd format
    Fant noe om dette på et forum:
    unless you can find the dvd authoring software that will allow you to burn hd material, the answer is no...

these questions have been asked multiple times in the forum...sadly, whether it is an mpeg2 file, avi, or ts, the limiting factor is the dvd authoring software...nobody has actually (as i know of) burned hd material onto a dvd to be able to play it on a dvd player...however, i believe you can take that .ts file, convert it to mpeg 2, burn it to dvd, then play it on an upconverting dvd player...quality wont be true hd, but it will be as clsoe as it can get...another possiblity is to load the .ts file on a pc or laptop and just connect it to the projector...hope i gave you some info that will help
    Dette forsto jeg lite av..

HFK oppgir jo dette her om 1940..

Video formater: DVD, DVD±R, DVD±RW, DivX Ultra, VCD, JPEG, Picture CD*

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blander sikkert sammen noe her - men mener å huske at DVD spillere generelt ikke alltid leser alle typer filer.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det til nå..:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om du brente dem ved å legge filene på dvd-plata som ordinære datafiler.
    Du må velge at du skal brenne en dvd-film i brennprogrammet for at ting skal fungere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det spørs om du brente dem ved å legge filene på dvd-plata som ordinære datafiler.
    Du må velge at du skal brenne en dvd-film i brennprogrammet for at ting skal fungere.

Hm, mulig men jeg prøvde den hos nabo'n han her en annen spiller (billig) den tok den.. Men nå har jeg fått det til på denne også - så da er alt topp!

Tror jeg skal gå igjenom cdene mine for å se om noen av de er hybrid.. Kunne vært gøy å høre om sacd er noe bedre hos meg en vanlig cd..
    Men det er vel som på hdcd at kvaliteten på spilleren teller mere en hva slags format den leser.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, mulig men jeg prøvde den hos nabo'n han her en annen spiller (billig) den tok den.. Men nå har jeg fått det til på denne også - så da er alt topp!

Tror jeg skal gå igjenom cdene mine for å se om noen av de er hybrid.. Kunne vært gøy å høre om sacd er noe bedre hos meg en vanlig cd..
    Men det er vel som på hdcd at kvaliteten på spilleren teller mere en hva slags format den leser.
    Vær obs på at svært mange SA-CD plater er hybrid. Hvis spilleren ikke er innstilt på noe så vil den nok lese SA-CD sporet og gi deg lyden i de høyttalere som er tilkoblet, men den kan jo være stilit inn til å lese hybrid stereo-sporet. Sjekk on screen menyen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Vær obs på at svært mange SA-CD plater er hybrid. Hvis spilleren ikke er innstilt på noe så vil den nok lese SA-CD sporet og gi deg lyden i de høyttalere som er tilkoblet, men den kan jo være stilit inn til å lese hybrid stereo-sporet. Sjekk on screen menyen.

Aha. så den må stilles på sacd.. trodde hybrid'n var slik at de som hadde sacd leste det, mens de andre leste vanlig spor..

sacd er vel merket på coveret også.. så jeg burde kunne se det der?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er heldigvis min automatisk, og det tipper jeg din også er. Når jeg spiller sacd hos meg kommer cden opp slik som om du satt en cd med mp3 filer i den.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se om jeg finner noen sacd'er og prøve..

Er det noen standar cd'er som dere vet har sacd?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men vet at Eric Clapton og Dire Straits har noe. Men det meste er remastred. Tror ikke det er mangen nye artister som gir ut på sacd.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker - jeg får se hva jeg har av mr. clapton, dire straits har jeg ikke noe særlig av (tror jeg)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •