DVD-spiller også til bruk som anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller også til bruk som anlegg

Hei. Tenkte på å slå to fluer i en smekk, og kjøpe en DVD-spiller jeg også kan bruke som et anlegg. Ønsker å kunne høre på musikk uavhengig av tven, så da må jeg ha også ha høyttalere. Spilleren må ha HDMI og oppskalering til 720p eller mer. Noen som har anbefalinger til begge deler til rundt 2-3000 kr til sammen?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3000 til sammen for dvd-spiller, forsterker og høyttalere blir vanskelig.

Du kan velge en billig dvd-spiller og aktive høyttalere, noe som bør la seg gjøres for under 3000,-

En bedre løsning kunne vært en "dvd-receiver" fra NAD f.eks.
    Men, da koster dvd-receiveren 3998,- og du må kjøpe et par høyttalere utenom. F.eks proson reality 51MK2 (kost 1495,- @ komplett). Dette blir en enkel og grei løsning med fordelen at du har litt bedre lyd enn en typisk pc-høyttalerpakke, samt at forsterker og dvd har samme fjernkontroll.

DrE

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det budsjettet ville jeg ha prøvd meg på bruktmarkedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor dere må så voldsomt opp i pris når den billigste spilleren med HDMI på på prisguide.no bare koster 699,-? Da er det jo minst 1300 igjen, og holder ikke det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til forsterker OG høyttalere?

heh.

Hvis du ikke er kresen på lyd kan du kjøpe et komplett HTIB "hjemmekinoanlegg", for 2-3000. Da får du 5 høyttalere, sub, dvd-spiller med innebygget forsterker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper den billigste DVD spilleren du finner med HDMI, og vil bruke resten på en forsterker og høyttalere vil jeg anbefale deg noe brukt. Da får du mer igjen for pengene. Husk at du trenger noen kroner til kabel også, helst litt bedre signalkabel enn den som følger med spilleren, og litt kvadrat på høyttalerkabel.

Dersom du vil ha nytt kan kanskje en T-Amp (har egen tråd på forumet) og et par Dynavoice S-4 være en løsning. Kan ikke rive hus med det, men det blir OK lyd ved normale volum.

Bruktmarkedet er absolutt å foretrekke.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zingyr
    Hei. Tenkte på å slå to fluer i en smekk, og kjøpe en DVD-spiller jeg også kan bruke som et anlegg. Ønsker å kunne høre på musikk uavhengig av tven, så da må jeg ha også ha høyttalere. Spilleren må ha HDMI og oppskalering til 720p eller mer. Noen som har anbefalinger til begge deler til rundt 2-3000 kr til sammen?
    sjekk "stereo" oppsettet i min signatur, her snakker vi følgende priser:
    t-amp: USD149 + frakt = USD181 = kr 1060
    DVD: USD119 + frakt = USD181 = kr 1060
    høyttalere: auksjon Netthandelen, pris 400-700 for par + frakt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Brukbart tips
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor dere må så voldsomt opp i pris når den billigste spilleren med HDMI på på prisguide.no bare koster 699,-? Da er det jo minst 1300 igjen, og holder ikke det?
    Ikke hvis du vil ha noe som faktisk har litt kvalitet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Ikke hvis du vil ha noe som faktisk har litt kvalitet.
    Fin måte å hjelpe folk på...

Hvor mye penger folk vil bruke, evt. har anledning til å bruke får være opp til hver enkelt. Spør de da om råd så gi dem et råd, ikke surt oppgulp.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du skal ha litt flaks for å klare det der. Om det blir stoppet i tollen, noe som er ganske sannsynlig, blir det fort 800 kroner til med omkostninger. Derimot, om man satser på en SI T-Amp istedenfor Trends, kommer man uansett glatt under, men spørs jo hvordan kvalitetsforskjellen er da.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Husk at du skal ha litt flaks for å klare det der. Om det blir stoppet i tollen, noe som er ganske sannsynlig.
    Er du godt kjent med Norsk tollpraksis? Etter min erfaring som speditør av restriksjonsbelagte substanser og forsendelser med helt usannsynlig høye verdier, det praktiserers ingen kontroller utover stikkprøver med mindre de aksjonerer på tips eller holder ettersyn med enkeltspeditører. En reèl kontroll av varene fordrer heller ikke automatisk dokumentkontroll.
    Varene fortolles og sjekkes etter fakturaen og skjønnsmessig fastsettelse av verdien er aldeles ikke ensbetydende med ekstrakostnader.
    Fakturane er dokumentasjon, en proforma faktura er også fullverdig og kan like gjerne oppgi "return goods", "spares for replacement of faulty product" eller "free of charge".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert forslag det her, takk skal du ha! Går for en Oppo DV-980H, siden den har USB-inngang og enklere strømkabelløsning. Ampen blir fra eBay og høyttalerne blir Proson Reality 51RR fra Netthandelen, hvis ingen har bedre forslag.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Er du godt kjent med Norsk tollpraksis? Etter min erfaring som speditør av restriksjonsbelagte substanser og forsendelser med helt usannsynlig høye verdier, det praktiserers ingen kontroller utover stikkprøver med mindre de aksjonerer på tips eller holder ettersyn med enkeltspeditører. En reèl kontroll av varene fordrer heller ikke automatisk dokumentkontroll.
    Varene fortolles og sjekkes etter fakturaen og skjønnsmessig fastsettelse av verdien er aldeles ikke ensbetydende med ekstrakostnader.
    Fakturane er dokumentasjon, en proforma faktura er også fullverdig og kan like gjerne oppgi "return goods", "spares for replacement of faulty product" eller "free of charge".
    Jeg har ingen erfaring utover at jeg har betalt moms på et tjuetalls pakker de siste fem-seks årene. Veldig lite jeg har bestilt har gått rett gjennom om verdien har vært over 200 kroner.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert forslag det her, takk skal du ha! Går for en Oppo DV-980H, siden den har USB-inngang og enklere strømkabelløsning. Ampen blir fra eBay og høyttalerne blir Proson Reality 51RR fra Netthandelen, hvis ingen har bedre forslag.
    Husk bare at du skal ha litt kabler også.

Ellers høres dette ut som en bra plan synes jeg :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo er snille mennesker som setter ned verdien på tolldokumentene - det man betaler er derfor kun mva og da ut fra et lavt beløp
    Trendsen kostet litt mere, men jeg valgte en mini-mod som hadde høyere utgangspris uansett.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Husk bare at du skal ha litt kabler også.

Ellers høres dette ut som en bra plan synes jeg :-)
    i Oppo boksen ligger det RCA kabler, HDMI kabel OG strømkabel

Høyttalerkabler: Europris! (sånne transparente/brune litt tykke), bananer/spader trenger du ikke da både Trends og Proson har hull i skrukoblingene

ps! Proson kan bi-wires, men jeg tror ikke du vil høre forskjell i dette oppsettet uansett
    pps! testet nettopp "Blind boys of Alabama" sin CD Spirit of the Century og her er det så mye dypbass/kontrabass at Proson'ene ikke hang med. Hadde ikke forventet det heller med tanke på størrelse av basselementet

edit: du bør kanskje sjekke disse også:
    Netthandelen.no Dynavoice F6 - Vis auksjon

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i Oppo boksen ligger det RCA kabler, HDMI kabel OG strømkabel

Høyttalerkabler: Europris! (sånne transparente/brune litt tykke), bananer/spader trenger du ikke da både Trends og Proson har hull i skrukoblingene

ps! Proson kan bi-wires, men jeg tror ikke du vil høre forskjell i dette oppsettet uansett
    pps! testet nettopp "Blind boys of Alabama" sin CD Spirit of the Century og her er det så mye dypbass/kontrabass at Proson'ene ikke hang med. Hadde ikke forventet det heller med tanke på størrelse av basselementet
    Enig i Europris til høyttalerkabel, men litt bedre enn lakrissnører til signal kan være lurt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, nå er det slett ikke verst kvalitet på de som ligger i Oppo esken tror jeg, men for all del - det koster jo nada med noen mere fancy greier

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...85&WT.svl=Link
    Her er en grei forsterker, skurringen fikser du kjapt med en runde spray.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •