Flytte/kopiere fra en DVD-recorder til en annen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flytte/kopiere fra en DVD-recorder til en annen?

Har hatt en Pioneer 520 harddisk recorder ett par år. 80 GB disken er nesten bestandig full, derfor kjøpte jeg en Samsung 753 i dag med 160 GB disk.
    (Ved første øyekast ser det ikke ut til at billekvaliteten var bedre på denne enn Pioneeren da... Får se etterhvert...)
    Men, om jeg bare kopierer fra scart til scart her, vil jeg beholde full kvalitet på kopiene? Husker ikke om det er component på pioneeren og om det evt. er mulighet for inn og ut signaler på begge via component heller..
    Så hva anbefaler dere meg å gjøre for å få flyttet over innholdet..?
    Og da har jeg en Pioneer 520 for salg og om noen vil kjøpe...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kopierer via analog kabel så må signalet omformes fra digitalt til analogt og tilbake til digitalt. Det kan ikke gjøres uten tap av kvalitet.
    Det finnes ingen mulighet for å kopiere digitalt via kabel.
    Man kan kopiere digitalt ved å brenne ut på en DVD.

Men det er vel egentlig ikke så nøye hvis det er opptak fra analog tuner det er snakk om. Det er jo i utgangspunktet et kompositt signal og da er det ikke så mye kvalitet å tape.

SCART er bare en plugg som inneholder forskjellige signaler som kompositt og RGB. Det er derfor ganske meningsløst å spørre om kvalitet på SCART.
    Hvis du bruker RGB så er det samme kvalitet som komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Hvis du kopierer via analog kabel så må signalet omformes fra digitalt til analogt og tilbake til digitalt. Det kan ikke gjøres uten tap av kvalitet.
    Det finnes ingen mulighet for å kopiere digitalt via kabel.
    Man kan kopiere digitalt ved å brenne ut på en DVD.

Men det er vel egentlig ikke så nøye hvis det er opptak fra analog tuner det er snakk om. Det er jo i utgangspunktet et kompositt signal og da er det ikke så mye kvalitet å tape.

SCART er bare en plugg som inneholder forskjellige signaler som kompositt og RGB. Det er derfor ganske meningsløst å spørre om kvalitet på SCART.
    Hvis du bruker RGB så er det samme kvalitet som komponent.
    Masse er lagt inn fra Hi8 filmer, innspilt fra digital satellitt via RGB og masse forskjellig. Får vel finne frem en RW-plate å ta den tiden det tar da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •