Lumatron DVD-opptaker med HD (medlemstilbud coop)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lumatron DVD-opptaker med HD (medlemstilbud coop)

Såg i dag i medlemstilbudet fra coop at de skulle ha en dvd-opptaker av merket Lumatron.. den hadde 320gb Harddisk, HDMI tilkobling og USB inngang

Prisen var 3990 men medlemstilbudet var på 1990 eller 1990. er det et godt kjøp?

Vet ikke hva mer enn Lumatron den heter da det ikke stod i tilbudet..

her er link:
    Coop.no - Medlemskupp - Lumatron DVD-spiller med opptager

Det står den kan spille av DVD og HD... menes det da at den kan spille av HD-DVD

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...spørsmålet er vel egentlig hva en skal med en DVD-opptaker nå som alt blir digitalt og de fleste operatører har proprietære løsningen som kun funker til eget nett (GET / Canal Digital osv.).

Jeg hadde heller kjøpt meg en ny digital-TV-boks med HDD, ev. ventet til det kommer en med HDMI og disk hvis du ikke har tilgang til Canal Digital. De nye boksene til Canal Digital støtter jo også HDTV, og det er jo som kjent moro...

Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke opptak som er det viktigste men såg at den kunne spille av HD, men Lumatron er vel kanskje ikke rett merke..

Har ikke Canal Digital direkte men har ip-tv gjennom Lyse som nå har noen kanaler i HD

Må bare få den nye samsung 46 tommeren vår først

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentos

Det står den kan spille av DVD og HD... menes det da at den kan spille av HD-DVD
    Nei kan ikke spille av HD DVD filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...spørsmålet er vel egentlig hva en skal med en DVD-opptaker nå som alt blir digitalt og de fleste operatører har proprietære løsningen som kun funker til eget nett (GET / Canal Digital osv.).
    ...
    Ble litt nysgjerrig på den setningen. Betyr det at man ikke kan ta opp fra Canal Digital sin dekoder (enkleste typen, uten PVR) på en DVD-opptaker, evt på harddisken? Da faller jo mye av hensikten med en DVD-opptaker bort.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Jeg hadde heller kjøpt meg en ny digital-TV-boks med HDD, ev. ventet til det kommer en med HDMI og disk hvis du ikke har tilgang til Canal Digital. De nye boksene til Canal Digital støtter jo også HDTV, og det er jo som kjent moro...

hiver meg med på sprm på forrige innlegg.

mener du att med dagens dvd opptaker ikke får til å ta opp på feks viasat tuner evt canal digital tuner????

vis ikke skjønner jeg ikke helt hva du mener..

tenkte jeg skulle kjøpe denne opptakeren for bruk på min projector.
    tenkte å ta opp fotballkamper fra viasat tuneren for så å ta den med ned i kjelleren der pj`n står.

med feks viasat sin opptaks tuner kan man ikke koble tuneren fra parabolen, da forsvinner opptaket etter en stund.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    hiver meg med på sprm på forrige innlegg.

mener du att med dagens dvd opptaker ikke får til å ta opp på feks viasat tuner evt canal digital tuner????

vis ikke skjønner jeg ikke helt hva du mener..

tenkte jeg skulle kjøpe denne opptakeren for bruk på min projector.
    tenkte å ta opp fotballkamper fra viasat tuneren for så å ta den med ned i kjelleren der pj`n står.

med feks viasat sin opptaks tuner kan man ikke koble tuneren fra parabolen, da forsvinner opptaket etter en stund.
    Jo, det er klart du kan ta opp via en analog inngang. Lygren mener nok at han ville foretrekke en tuner med HDD hvor han kan ta opp digitalt direkte på HDD'en. Det er også enklere da du kun har én boks å forholde deg til. Jeg er helt enig med Lygren. Jeg ville også heller kjøpt en ny PVR tuner hvis en slik er tilgjengelig enn å kjøpe en stand-alone opptaker. Fordelen med en stand-alone opptaker er at du kan brenne ut opptakene dine på plate for arkivering.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner att en innebygd hdd er det beste.

tenkte kanskje att de nye tunerne hadde ett "format" som ikke var kompatible med dagens dvd med hdd.

problemet mitt er att jeg jobber en del kveld, å nå når Rosenborg skal ut i champions league til høsten hadde det vært kjekt å kunne ta opp disse på en opptaker da jeg kun har viasat i stuen oppe. tenkte da å se kampene i kjelleren på projector. men disse pvr tunerne fra viasat må stå påkoblet til parabolen, hvis ikke kan man ikke se det man har tatt opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner att en innebygd hdd er det beste.

tenkte kanskje att de nye tunerne hadde ett "format" som ikke var kompatible med dagens dvd med hdd.

problemet mitt er att jeg jobber en del kveld, å nå når Rosenborg skal ut i champions league til høsten hadde det vært kjekt å kunne ta opp disse på en opptaker da jeg kun har viasat i stuen oppe. tenkte da å se kampene i kjelleren på projector. men disse pvr tunerne fra viasat må stå påkoblet til parabolen, hvis ikke kan man ikke se det man har tatt opp.
    Du skriver ikke noe om videogrensesnitttene ut av Viasat boksen din og inn på PJen, men har du vurdert et kablet videosignal mellom rommene ? Hvis ikke avstanden er for stor er vel det enklere enn å flytte boksen, og billigere enn en tunerboks nr to.
    Dette er noe jeg har vurdert selv, den dagen jeg får en kabel eller parabolboks med HDMI ut. Infrastrukturen er omtrent som hos deg, og avstanden fra TV oppe til PJ nede er ikke stor.

Lumatron: Tror ikke du vil bli særlig fornøyd med et opptak fra analogkabel/TV-antenne vist med PJ på stort lerret. Ihvertfall ikke fotball. Har selv en liten analog tunerboks som oppskalerer til 720p, men fotball blir temmelig ubrukelig. Mye bildestøy, dårlig oppløsning, hakkete panoreringer, etc. PJen blir nok primært filmfremviser inntil jeg har en tunerboks med noen HD kanaler på HDMI.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor skal bilde bli så dårlig?

når jeg koblet pj`n (Epson tw700) til tuneren fra viasat ble jo bildet bra etter mitt syn (på fotball).. er det ikke snakk om oppskalering når jeg feks tar opp på en dvd opptaker? å bruker jo hdmi fra opptaker til pj. blir vel scart fra tuner til opptaker

mulig jeg høres dum ut, men skjønner bare ikke dette helt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor skal bilde bli så dårlig?

når jeg koblet pj`n (Epson tw700) til tuneren fra viasat ble jo bildet bra etter mitt syn (på fotball).. er det ikke snakk om oppskalering når jeg feks tar opp på en dvd opptaker? å bruker jo hdmi fra opptaker til pj. blir vel scart fra tuner til opptaker

mulig jeg høres dum ut, men skjønner bare ikke dette helt
    Direkte mot tuneren blir det nok bra, men jeg er usikker på kvaliteten du sitter igjen med et opptak på en HDD opptaker koblet analogt til tuneren.

Det lureste er sikkert å låne en opptaker av noen og teste det ut. Det er jo mange av disse rundt om etterhvert.

Dumme spørsmål eksisterer ikke her på forumet ;o)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å låne en dvd opptaker hørtes ikke så dumt ut.:-D

bare det ikke det er store forskjeller fra merke til merke evt modell på opptakerne.

skal se om jeg finner en jeg kan låne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg kom til å tenke på:
    Hvis du kun skal bruke opptakeren til å ta vare på materiale fra paraboltuneren for å spille dette av på PJen i kjelleren, er det kanskje vel så lettvint og langt billigere med en enkel opptaker som brenner rett på DVD plate.
    Regner med at du allikevel har en DVD spiller koblet mot PJen. Mye av den fine funksjonaliteten til en moderne HDD opptaker vil ikke komme til sin rett uansett, hvis den bare står og kopierer innhold fra paraboltuneren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •