Oppskalering DVD spiller kontra TV, hdmi kontra scart

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering DVD spiller kontra TV, hdmi kontra scart

Kjøpte meg nylig ny tv (pv70), og i den anledning er jeg usikker på om jeg også skal gå til innkjøp av ny dvd spiller. I alle tilfelle er det en "budsjettklasse-spiller" med hdmi jeg vurderer.

Det er flere punkt jeg lurer på, som jeg ikke har vært i stand til å finne brukbar informasjon om på internett;

1. Skaleringen. Kan en dvd spiller til under tusenlappen håndtere oppskaleringen av bildet (fra dvd til 720p evt. 1080p) bedre enn en tv til ti tusen? Ser f.eks toshiba sd-370 har skalering, men er dette noe poeng i?

2. HDMI kontra scart. Er det synlig forskjell? Jeg har sett en par filmer med scart og er veldig fornøyd med det, men kan det bli bedre?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Abbott
    1. Skaleringen. Kan en dvd spiller til under tusenlappen håndtere oppskaleringen av bildet (fra dvd til 720p evt. 1080p) bedre enn en tv til ti tusen? Ser f.eks toshiba sd-370 har skalering, men er dette noe poeng i?
    Ja, det kan det være, men ikke nødvendigvis.

2. HDMI kontra scart. Er det synlig forskjell? Jeg har sett en par filmer med scart og er veldig fornøyd med det, men kan det bli bedre?
    Ja!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •