PS3 som CD-Spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 som CD-Spiller

Jeg hadde et håp om at den nyinnkjøpte PS3'en også skulle duge som CD-spiller, men min haltende 7 år gamle H/K DVD10 er helt overlegen ved CD avspilling. Har prøvd med Optisk kabel mellom forsterker og PS3, men det blir like dårlig som med analog-kabel.

PS3'en leverer et flatt og lite oppløst lydbilde med tildels grøtete lyd, skuffende...

Er det noen andre som har prøvd PS3 som CD-Spiller som kan dele sine erfaringer...? Evt. foreslå forbedringer, forsterker her er Pioneer vsx-916.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning: PS3 er en spillkonsoll, ikke en cd-spiller. Musikklytting har ikke vært Sony's første pri når de utviklet konsollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Til opplysning: PS3 er en spillkonsoll, ikke en cd-spiller. Musikklytting har ikke vært Sony's første pri når de utviklet konsollen.

Min 7 år gamle DVD spiller er heller ikke en 'CD-Spiller', men likevel MYE bedre på avspilling av CD'er enn PS3. PS3 har vist at den tåler sammenligning med både DVD spillere som oppskalerer og dedikerte Blue-Ray spillere, så jeg hadde forventninger om at den ihvertfall skulle matche DVD spilleren på avspilling av CD'er.

Som sagt så prøvde jeg å også med optisk kabel, så det er ikke DAC kvalitetene det står på.

Jeg hadde håpet flere hadde testet PS3 som CD-Spiller med kanskje et annet resultat ?

Eller er kanskje H/K DVD10 en glimrende CD-Spiller ?

Sarkasme som tilsvar til første innlegg, jaja....

Hey : geva1 - Du har jo DVD31, er den en god CD-Spiller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luteputt
    Jeg hadde et håp om at den nyinnkjøpte PS3'en også skulle duge som CD-spiller, men min haltende 7 år gamle H/K DVD10 er helt overlegen ved CD avspilling. Har prøvd med Optisk kabel mellom forsterker og PS3, men det blir like dårlig som med analog-kabel.

PS3'en leverer et flatt og lite oppløst lydbilde med tildels grøtete lyd, skuffende...

Er det noen andre som har prøvd PS3 som CD-Spiller som kan dele sine erfaringer...? Evt. foreslå forbedringer, forsterker her er Pioneer vsx-916.
    Da får du det motsatte av det mange andre får, PS3 viser seg å være en meget god cd og sacd spiller . Hvilken firmware bruker du ?

Blir duskutert en del på avsforum.com
    se feks:
    PS3 2 channel analog SACD (WOW!) compared to Sony players - AVS Forum

Har ikke fått testa ut enda selv, men skal teste ut så fort jeg får mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Da får du det motsatte av det mange andre får, PS3 viser seg å være en meget god cd og sacd spiller . Hvilken firmware bruker du ?

Blir duskutert en del på avsforum.com
    se feks:
    PS3 2 channel analog SACD (WOW!) compared to Sony players - AVS Forum

Har ikke fått testa ut enda selv, men skal teste ut så fort jeg får mulighet.
    Må sjekke den tråden...

Firmware 1.90.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sjekke den tråden...

Firmware 1.90.
    Leste litt mer på avsforum, og ser ut som andre har enkelte problemer med cd-avspilling , prøv å forandre til feks 88.1Khz

les i bunn på :

One-and-Only PS3 as Blu-Ray Player Thread - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Leste litt mer på avsforum, og ser ut som andre har enkelte problemer med cd-avspilling , prøv å forandre til feks 88.1Khz

les i bunn på :

One-and-Only PS3 as Blu-Ray Player Thread - AVS Forum
    OK, da har jeg testet litt mer. Det beste resultatet får jeg over analog kabel, jeg har prøvd meg frem med alle mulige slags settings under 'Sound' og 'Music Settings', akkurat nå kjører jeg med 88.1 og ingen bitmapping.

Det er kanskje mine nye høyttalere(B&W 685) som er i overkant avslørende, men jeg har en foreløpig konklusjon:
    H/K DVD 10 spiller best over optisk, PS3 spiller best over analog(Ihvertfall på mitt utstyr). Siden forsterkeren er den samme må det bety at DVD10 har et meget godt drivverk og PS3 har en helt ok DAC. Likevel er DVD10 klart best, men jeg ser ikke like sort/hvitt på det som i begynnelsen, det er først og fremst seperasjonen mellom instrumentene som lider under avspilling på PS3.

Hvis noen med en god cd-spiller kunne gjort en sammenligningstest ville jeg satt stor pris på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden forsterkeren er den samme må det bety at DVD10 har et meget godt drivverk og PS3 har en helt ok DAC. Likevel er DVD10 klart best, men jeg ser ikke like sort/hvitt på det som i begynnelsen, det er først og fremst seperasjonen mellom instrumentene som lider under avspilling på PS3.

Hvis noen med en god cd-spiller kunne gjort en sammenligningstest ville jeg satt stor pris på det.
    Hei. Se forøvrig denne linken for en test jeg gjorde med ps3 som cd spiller:
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post714199

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også PS3 funker veldig bra som CD-spiller. Hører ikke mye forskjell fra NAD C521.. Litt mindre detaljer og perspektiv så klart.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler både PS3 og H/K til digitalt til receiver, men merker likevel stor forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge koblet via optisk gir stor forskjell ja, H/K mye bedre, en amatør(myself) kan høre forskjellen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere.
    Kjekt at det er flere som lurer på det med CD/DVD/PS3.
    Jeg har selv en PS3 som jeg bruker til alt, og lurer fælt på om jeg burde anskaffe meg en egen CD-spiller. Har ikke fått testet no selv enda, så veldig å lese litt av deres erfaringer...
    Stå på videre!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en ekstern DAC så får du skikkelig analog lyd.
    Mye av begrensningen her ligger nok også i Pio 916, som ikke er spesielt bra på stereo (IMO).

En dedikert stereoforsterker vil gi deg en mye bedre lyd hvis det er musikk i to kanaler du er ute etter. Som surroundformidler er 916 et funn til prisen.

At du hører forskjell når de er koblet optisk synes jeg høres merkelig ut, da det er DACen i 916 som konverterer signalet for begge spillerne. Prøv de analoge utgangene, og se om det er noen forandringer da. Med et par greie kabler, ikke lakrissnører selvfølgelig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jakv,

Det er nettopp som du sier 'merkelig', at det er vesentlig forskjell over digitalt, men slik er det. Over analogt er H/K bare litt bedre. Jeg har prøvd å rigge PS3'en med min Thule, analogt, fortsatt flatt og lite oppløst...

Forøvrig så syntes jeg 916 er en helt ok stereoforsterker, ligger ikke langt bak min Thule ia100.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jakv,

Det er nettopp som du sier 'merkelig', at det er vesentlig forskjell over digitalt, men slik er det. Over analogt er H/K bare litt bedre. Jeg har prøvd å rigge PS3'en med min Thule, analogt, fortsatt flatt og lite oppløst...

Forøvrig så syntes jeg 916 er en helt ok stereoforsterker, ligger ikke langt bak min Thule ia100.
    Jeg får nesten motsatt , meget dynamisk og oppløst lyd fra PS3. Har du testa ut med sacd, samme resultat ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kom over en test på hifi4all.dk , sammen med lyngdorf forsterker

HIFI4ALL.DK Forum: Hvorfor er min PS3 så go?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •