Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 417
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begrensningen er ikke endelig bekreftet av Oppo.
    De sier bare at det 'visstnok' er naturlig begrensning på partisjonen (32gB) og da 700 filer.

Samme for meg forsåvidt, men jeg mener bestemt at den bare leser fra én partisjon. Så der kommer altså Oppo til kort.

Mulig den finnes andre DVD spillere som har bedre USB-funksjonalitet.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Begrensningen er ikke endelig bekreftet av Oppo.
    De sier bare at det 'visstnok' er naturlig begrensning på partisjonen (32gB) og da 700 filer.

Samme for meg forsåvidt, men jeg mener bestemt at den bare leser fra én partisjon. Så der kommer altså Oppo til kort.

Mulig den finnes andre DVD spillere som har bedre USB-funksjonalitet.
    Tja. Gjør ikke meg noe. Jeg har en 600gb extern disk, jeg bare lager en FAT-partisjon på 15-20gb som jeg hiver 650 kanonbra låter på også har jeg "litt" plass til overs til noen avi-filer (MPEG2/4) i kjempekvalitet. Trenger bare plugge disken i PC'n når avi-filene og evt. låtene er modne for utbytting.

God idé?

USB-tingen er uansett bare en litt kjekk funksjon IMO, ikke noe viktig salgsargument for meg. Om det funker bra er det jo bare positivt, og da er det ihvertfall sikkert at denne spilleren er et kjempekjøp til prisen.

Uansett, måtte du betale moms ved en verdi på 100$ når gaven er eksportdeklarert som gave? Det er feil.. Inntil 1000 nok kan varen koste før du må betale moms ved gavesending. For varer er verdigrensen 200nok.

Har selv i år mottatt varer for ca. 70000 fra statene og har innbetalt veldig lite i merverdiavgift.. tror vi ikke sier mer enn det, tollvennene våre har øyne overalt.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Herminator: hva?????? Bor det en 'judas' i deg )
    Nja, men kjøpte jo mest oppo pga av den gode oppskaleringa som den fikk mye skryt for. Syns hele oppskaleringa er oppskrytt jeg da, for jeg får best bilde med 576p, men så har jo jeg macrobug også...

Frister litt med Toshiba HD-E1 og da blir det letter å forsvare ett kjøp om jeg selger oppoen. Evt har jeg kanskje lyst å bytte til meg en oppo 980, alltid morro med nye "nytt".

Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Får min 980 snart!
    Kode:
    24.09.07 	13.58 	UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 	2061 GARDERMOEN
    24.09.07 	10.15 	STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 	2061 GARDERMOEN
    24.09.07 	10.14 	ANKOMMET MOTTAKERLAND 	2061 GARDERMOEN
    22.09.07 	09.58 	SENDT FRA AVSENDERLAND 	9999 INGEN NY POSTADRESSE
    21.09.07 	13.14 	INNHENTET 	9999 INGEN NY POSTADRESSE

Gjorde jeg et riktig valg mon tro? Har allerede Faroudja oppskalering både i receiver og TV så det ble liksom litt mye med ENDA en faroudja-enhet :shock:
    Det er ikke faroudja i 980 modellen!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Uansett, måtte du betale moms ved en verdi på 100$ når gaven er eksportdeklarert som gave? Det er feil.. Inntil 1000 nok kan varen koste før du må betale moms ved gavesending. For varer er verdigrensen 200nok.
    Betalte bare moms ja - så den var vel merket som 'gave' - hele kr 143,-

Snille folk, de Oppo-gutta :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk spilleren i går jeg også. Dette "jukset" med verdi av Oppo er etter min mening litt unødvendig. Den reele prisen skulle vært ca 320,- i mva så det er ikke store forskjellen. Noen kroner er det jo men ikke mye...

Imidlertid ser spilleren bra ut. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke den da jeg har 350 HD filmer som jeg skulle ha sett - men alltid greit å ha en DVD spiller i reserve.

Utseende og byggkvalitet er det ihvertfall ingenting å si på så langt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nja, men kjøpte jo mest oppo pga av den gode oppskaleringa som den fikk mye skryt for. Syns hele oppskaleringa er oppskrytt jeg da, for jeg får best bilde med 576p, men så har jo jeg macrobug også...

Frister litt med Toshiba HD-E1 og da blir det letter å forsvare ett kjøp om jeg selger oppoen. Evt har jeg kanskje lyst å bytte til meg en oppo 980, alltid morro med nye "nytt".

Det er ikke faroudja i 980 modellen!
    Er jo det som er poenget

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte bare moms ja - så den var vel merket som 'gave' - hele kr 143,-

Snille folk, de Oppo-gutta :-)
    Poenget her er jo at du egentlig ikke skulle betalt MVA dersom verdien på varen er under 1000,- og det er en gavesending. Er nok heller en varesending dette som de priser selv til 100$, da blir jo beløpet redusert litt men ikke helt borte.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Fikk spilleren i går jeg også. Dette "jukset" med verdi av Oppo er etter min mening litt unødvendig. Den reele prisen skulle vært ca 320,- i mva så det er ikke store forskjellen. Noen kroner er det jo men ikke mye...

Imidlertid ser spilleren bra ut. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke den da jeg har 350 HD filmer som jeg skulle ha sett - men alltid greit å ha en DVD spiller i reserve.

Poenget er vel at mange EU-land har restriksjoner på import av varer verdt mer enn 100$, da blir det masse gransking og tull osv. Så ved sending til europa regner jeg med de rett og slett gjør det automatisk for å slippe dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg med Oppoen nå, virker som et gjennomtenkt produkt dette. Fjernkontrollen er fin og responsiv og spilleren er pen i finishen. Manualen er forklarende, akkurat så kortfattet som den bør være og brukervennlig.

Skal kjøre litt film nå.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er forresten forsvinnende lik en annen kina-spiller jeg kjøpte på ica maxi for 2-3 år siden, klin lik i menysystem og skjermsparer. Skal ikke se bort ifra det er samme fabrikk som produserer dem, hadde ikke forundret meg om alle DVD-spillerne fra kina kom fra samme fabrikken. Syns jaggu meny-interfacet og skjermspareren ligner på Yamaha også jeg.

Uansett, spilleren imponerer på MPEG4 (XviD)-avspilling bildemessig. Det som er litt synd er at den "kutter" undertekster dersom de blir for lange? Det forsvinner liksom noen bokstaver fra slutten av en linje og de erstattes med en bindestrek og punktum. Bør kanskje sende en mail angående dette til Oppo og høre. Det kan jo være kun denne ene filmen også..

I tillegg hender det den henger seg opp litt, ikke noe alvorlig men kan virke som om den går i "stå". Prøv å spill en mpeg4-fil fra ekstern disk og sett den på pause og kok deg noen pølser, da henger den lenge før det skjer noe når du kommer tilbake og trykker play igjen (kan riktignok ha noe med strømsparing i disken å gjøre elns).

Blir nok mer testing og skriving fremover, I morra blir det nok ikke noe film-titting da jeg skal på audition til et nytt band men i helga blir det kanskje til å leie en DVD, gjerne med litt riper så jeg får voldtatt laseren litt. Min PS2 er ikke god på ripete skiver for å si det sånn. SMS på PS2 er genialt da, men blir ikke like bra bilde som på Oppo'en. Har vel noe med oppskalering å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone

350 HD filmer? Har du rundstjålet hele Asia eller?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jungelolje
    350 HD filmer? Har du rundstjålet hele Asia eller?
    Haha... Du er vel av typen som fortsatt ser på amerikanske serier i 576i når de går på norsk tv også du...

Men skal ikke spore av debatten her. Oppo'en ser ut til å funke veldig bra med lyd over HDMI - så neste steg er å grave litt etter SACD'ene jeg har liggende en plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min første OPPO "bad day"

Idag, til mitt store sjokk, ville dvd spilleren ikke spille en sone 2 DvD!!
    "Wrong Region" kommer det så pent frem på menyen.
    Ufattelig kjedelig da, mente at spilleren var sonefri når den ble sendt ut av landet ?
    Eller er det noe jeg selv må gjøre? I menyen ett eller annet sted.

Værste er at jeg ikke har tenkt over det, er en liten pirat men endog, skulle se en lovlig film nå da. Ironisk nok er spilleren låst på sone1 mon tro?

Some help fra mr Oppo plz

Ok, her er siste oppdatering. Søkte litt på "sonefri oppo" Fant ut en kode (9210) jeg kunne slå i menu'n for å selv velge sone.
    En annen ting jeg la merke til var at alt av innstillinger (feks ntsc til pal) var reset. Lurer på hva som har skjedd jeg.
    Kanskje noen andre vil trenge den infoen endag

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme skjedde med min 980 her om dagen også! Fiksa det med koden jeg også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lastet ned siste oppdatering så kan du oppleve at sonefri og andre innstillinger endres.

Les mere om oppdateringer her:
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI
    (nede til høyre under 'firmware')

Men det dere opplever en ingen big deal. Men årsaken til at den nullstiller seg vet jeg ikke. Strømbrudd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har brukt den som den kom. Har helt sikkert siste firmware, men ikke noe jeg har surret med

Mulig, jeg kutter jo strømmen når jeg skrur av lampen i grenuttaket, men endog, har bare opplevd at OPPO'n har nullstilt seg. Hadde det vært en realitet skulle vel TV'en Annlegg og annet gjort det samme.

Jeje, var jo en enkel greie å rette på uansett.
    - 9210
    - sonefri
    - PAL

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner det seg å kjøre PAL bilde istedenfor Auto?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet målene på denne? Altså bredde/høyde?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    430mm x 267mm x 49mm

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lastet ned siste oppdatering så kan du oppleve at sonefri og andre innstillinger endres.

Les mere om oppdateringer her:
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI
    (nede til høyre under 'firmware')

Men det dere opplever en ingen big deal. Men årsaken til at den nullstiller seg vet jeg ikke. Strømbrudd?
    Jeg satte først min opp hjemme hos dama, så på en XviD-film, så reiste jeg hjem med spilleren dagen etterpå og den husket innstillingene :???:

Uansett, er jo latterlig bra bilde i denne! Rett og slett utrolig bra :-D

Det eneste jeg kanskje kan kommentere er at det enkelte ganger kommer en "rullende" strek nedover bildet og bildet forflytter seg 1 piksel til høyre eller venstre. Det skjer ikke ofte, men av og til. Kan være noe med TV'n også, har dere opplevd dette?

Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •