Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gode nyheter!

Har vært i kontakt med Oppo, og de har sendt meg en ny spiller på forskudd, sammen med returlapp osv. slik at jeg kan sende den defekte tilbake når den nye ankommer.

Da ordner det seg forhåpentligvis på en veldig grei måte. :-)

Kjempefornøyd med servicen til Oppo, foreløpig i hvert fall.

.:vegard:.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fleskebacon
    Gode nyheter!

Har vært i kontakt med Oppo, og de har sendt meg en ny spiller på forskudd, sammen med returlapp osv. slik at jeg kan sende den defekte tilbake når den nye ankommer.

Da ordner det seg forhåpentligvis på en veldig grei måte. :-)

Kjempefornøyd med servicen til Oppo, foreløpig i hvert fall.

.:vegard:.
    Så flott! Da kan alle oss andre som har bestilt en oppo roe litt ned

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppodigital fortsetter å imponere meg. Ikke bare i selve lyd&bilde leveranse, men også kundeservice. Synd de ikke selger andre ting også - hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subtitles?

Da har jeg kjøpt inn 8Gb minnepinne for enkel avspilling av filmer fra PC'en siden det ikke virket uten videre enkelt å koble til en stoooor ekstern disk.

MEN: Hvordan får man inn subtitles på DIVX filmer? Noen som får til dette? Har prøvd å legge inn srt/IDX/Sub filer sammen med avi-filene på minnepinnen, men ingen av disse filene blir synlige i filbrowseren når jeg ber den gå til de ulike folderne. AVI-filer og mp3 filer ser jeg men intet annet.

Noen som vet hvordan dette skal fungere? Manualen sier ikke noe annet om dette enn at det skal være mulig å velge mellom flere subtitles men informasjonen er mangelfull.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer om subtitles

Jeg har lykkes med å få frem flere subtitles filer pr film dersom:

- subtitles filen er av type .srt
    - Filnavn ikke er for langt (usikker på hvor grensen går)
    - Alle filene ligger i samme folder som filmen. Kan da ha flere subtitles pr film og skifte mellom dem ved å trykke på ...ja nettopp subtitles-knappen.

Men .idx og .sub har jeg ikke lykkes med (eller .smi som også står nevnt som støttet).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra OPPO om subtitles

Svaret fra Oppo var:
    ===
    All subtitle files are hidden as they are not directly accessed for playback. Subttiles are loaded when the video and subtitle file share the same name (ex. Movie1.avi and Movie1.srt) and the Subtitle has been pressed n the middle of disc playback.

The subtitles must be in the same directory as your movie file and must share the same name.

Your subtitles must also be encoded as ASNI and not Unicode.
    ===
    Svaret er ikke helt fullstendig. Dette ser ut til å være korrekt for .srt filer forutsatt at ikke filnavnet er for langt (tror jeg). Men når jeg testet med å ha 2 filer i forlderen (eksempelvis movie1.avi movie1.srt og movie1_eng.srt der movie1.srt var svensk tekst og movie1_eng.srt var engelsk) så ville trykk på "subtitle" svitsje mellom svensk og engelsk subtitles.
    Svaret sier heller ikke noe om .idx og .sub filer. Jeg trodde .sub filer faktisk er grafiske tekster og ikke ascii-kode som .srt og får derfor ikke dette med ASN1 og Unicode helt til å henge på greip. Jeg trodde ASN1 og Unicode er ulike typer tekstkoder/ASCII men det er mulig jeg husker feil.

Vel, siste ord er vel ikke sagt her vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

da har jeg også fått min oppo DV-980H. Tok 10 dager fra bestilling til den var i hus. Betalte 146kr i moms + ca 1350 til oppo.

Veldig fornøyd med den så langt. Har bare sett en film, men synes oppskaleringen til 1080p fungerte bedre enn både xbox360 med vga og xbmc med 1080i-komponent. Deilig å se på film med lydløs spiller igjen

Bruker den forresten koblet til en Samsung 40" M86 gjennom en Denon AVR-3808.

Hva bør "HDMI colour output" stå på?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kremfjes
    Hei,

da har jeg også fått min oppo DV-980H. Tok 10 dager fra bestilling til den var i hus. Betalte 146kr i moms + ca 1350 til oppo.

Veldig fornøyd med den så langt. Har bare sett en film, men synes oppskaleringen til 1080p fungerte bedre enn både xbox360 med vga og xbmc med 1080i-komponent. Deilig å se på film med lydløs spiller igjen

Bruker den forresten koblet til en Samsung 40" M86 gjennom en Denon AVR-3808.

Hva bør "HDMI colour output" stå på?
    Gratulerer og velkommen i OPPO klubben
    Oppskalering
    Presisjon
    Pris
    Opplevelse

Jeg har aldri stilt noe på HDMI color output så der er jeg helt blank.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    TV'en er HD klar og jeg setter Oppoen til 720p, men videobildet blir ikke bedre. Dvs. det er litt kornete, som om jeg ser på en vanlig analog sending.

Hva er det jeg ikke forstår?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nimbus
    Hmm...
    TV'en er HD klar og jeg setter Oppoen til 720p, men videobildet blir ikke bedre. Dvs. det er litt kornete, som om jeg ser på en vanlig analog sending.

hmmmmmmmm.....

Du bruker HDMI kabel?
    Du har satt TV'n til HDMI signal inn?

Du kan sette spilleren til 1080i

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nimbus
    Hmm...

Bildet må nødvendigvis ikke bli noe bedre om du lar spilleren oppskalere til 720p. Dette kommer ann på hvor bra tv'en skalerer. Jeg sender 576p til min tv da bildet er best da. Oppskalering er oppskrytt, tv'en må uansett skalere noe selv om den tar i mot 720p! Selv om tv'en er HD ready så får man aldri ett HD bildet fra DVD uansett hvor god spiller man har!

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kjøpe den 981 spilleren, men lurer litt på noe. hvordan er den medfølgende hdmi kabelen, er det en kvalitetskabel eller er det bare jall?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er på 1 m og du ikke har et kraftverk av strøm bak der, har prisen ingenting og si....Digitalt vøtt.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Tenkte jeg skulle kjøpe den 981 spilleren, men lurer litt på noe. hvordan er den medfølgende hdmi kabelen, er det en kvalitetskabel eller er det bare jall?
    Helt grei kabel den som følger med, jeg har i allefall ikke noe å utsette på den. Uansett så har det ikke noe å si på så kort lengde...

(PS: jeg lurer på om jeg kanskje skal bytte ut min spiller...)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen som følger med er bra den. Den er på 6 fot, ca 2 meter
    Hvis du må ha lengre så kan du bestille med en 15-fot lang for et 'enormt' tillegg på USD29, ca 170 kroner!

(Herminator: hva?????? Bor det en 'judas' i deg )

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min 980 snart!
    Kode:
    24.09.07 	13.58 	UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 	2061 GARDERMOEN
    24.09.07 	10.15 	STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 	2061 GARDERMOEN
    24.09.07 	10.14 	ANKOMMET MOTTAKERLAND 	2061 GARDERMOEN
    22.09.07 	09.58 	SENDT FRA AVSENDERLAND 	9999 INGEN NY POSTADRESSE
    21.09.07 	13.14 	INNHENTET 	9999 INGEN NY POSTADRESSE

Gjorde jeg et riktig valg mon tro? Har allerede Faroudja oppskalering både i receiver og TV så det ble liksom litt mye med ENDA en faroudja-enhet :shock:

Har tenkt å bruke denne som media-"hubb", dvs. spille DVD, spille CD, spille film fra USB-disk, kanskje mp3 fra usb-disk, osv.

981HD har jo ikke i nærheten av de finessene 980H har men koster fortsatt mer penger? Svada?

Uansett, det jeg stusser litt på er at denne ikke har 2:2 pulldown? Har det noe å si dersom TV'n min har det eller "må" dette gjøres i DVD-spilleren?

Og, leste en plass at man kun kan spille av en og en fil av gangen fra ekstern disk, stemmer dette? Virker jo tungvint, den skulle hatt støtte for spillelister..

Også, for TV'er på 720p/1080i anbefaler oppo 970-modellen.. er dette kun fordi denne er litt billigere slik at de ekstra "finessene" ikke blir så godt nyttegjort på små TV'er eller ligger det noe i det? Min TV er en 40" plasma med oppløsning på 768p, dvs støtter den kun 720p/1080i.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Og, leste en plass at man kun kan spille av en og en fil av gangen fra ekstern disk, stemmer dette? Virker jo tungvint, den skulle hatt støtte for spillelister..
    Vet ikke helt hva du mener her. Med musikk kan man jo ikke 'be' om mer enn en låt pr gang

Mulig du tenker på filmer og undertekster - men her må nesten andre svare for jeg bruker ikke harddisk til filmer. Music only!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Vet ikke helt hva du mener her. Med musikk kan man jo ikke 'be' om mer enn en låt pr gang

Mulig du tenker på filmer og undertekster - men her må nesten andre svare for jeg bruker ikke harddisk til filmer. Music only!
    At den ikke spiller filene i en mappe i sekvens - altså at den spiller kun én fil og deretter stopper avspillingen (kontra spille alle i en liste/mappe). Dette gjelder musikk ja :???:

Blir jo voldsomt tungvint å måtte bla fram og spille av en ny låt hver gang en annen er ferdig.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    At den ikke spiller filene i en mappe i sekvens - altså at den spiller kun én fil og deretter stopper avspillingen (kontra spille alle i en liste/mappe). Dette gjelder musikk ja :???:

Blir jo voldsomt tungvint å måtte bla fram og spille av en ny låt hver gang en annen er ferdig.

å, sånn :-)

Jo, den spiller fortløpende innenfor samme mappe når en låt er ferdig. Du kan ikke 'shuffle' - og låtene kommer ikke inn alfabetisk, de blir liggende i den rekkefølge de opprinnelig ble lagt inn på harddisken. Litt merkelig
    Mulig jeg tar feil her for selve harddisken kan jo sorteres via PC først...............

Det eneste jeg sliter litt med, og som Oppo ikke kan gi svar på, er at spilleren etter en stund reagerer svært tregt på 'next/skip' etter en stund- men dette gjelder ren USB-minnepenn, ikke via harddisk.

Det er visstnok en begrensning på 700 filer - om dette er pr mappe eller i 'root' vites ikke. Har ikke fått testet dette

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    å, sånn :-)

Jo, den spiller fortløpende innenfor samme mappe når en låt er ferdig. Du kan ikke 'shuffle' - og låtene kommer ikke inn alfabetisk, de blir liggende i den rekkefølge de opprinnelig ble lagt inn på harddisken. Litt merkelig
    Mulig jeg tar feil her for selve harddisken kan jo sorteres via PC først...............

Det eneste jeg sliter litt med, og som Oppo ikke kan gi svar på, er at spilleren etter en stund reagerer svært tregt på 'next/skip' etter en stund- men dette gjelder ren USB-minnepenn, ikke via harddisk.

Det er visstnok en begrensning på 700 filer - om dette er pr mappe eller i 'root' vites ikke. Har ikke fått testet dette
    Fikk med meg den begrensningen, det er jo kjipt. Må velge ut nøye hvem låter du vil ha på HD'en da

Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •