Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    nei, fy da !
    Ekte supportere STÅR under kampen, og sitter i baren før og etter kampen (i pausen slår de lens..........)

Synes du skal bygge deg en skikkelig "terrace" ala denne jeg:

Vel en av fordelene med å ha det i stua er vel at man kan sitte i baren hele kampen. Bartenderen (red.anm. kona) kan komme med drikke etterhvert som det går tomt.
    Eller mener du at alt skal være så realistisk at man kanskje også bør ha overrislingsanlegg for å simulere regn og sterk vifte for sur vind

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

når du først tar deg bryet med surround lyd og bygging av tribune - så er det vel like greit å ordne seg med øvrige surround effekter - såkalt 3D - regn, vind, lukt osv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

På hjemmesiden til USPS står det følgende om min Oppo:
    Attempted Delivery Abroad, August 29, 2007, 1:38 pm, NORWAY
    Out of Foreign Customs, August 28, 2007, 2:07 pm
    Into Foreign Customs, August 28, 2007, 1:31 pm
    Arrived Abroad, August 28, 2007, 1:31 pm, NORWAY
    Enroute, August 24, 2007, 9:47 am, SAN FRANCISCO, CA 94128
    International Dispatch, August 24, 2007, 9:47 am, SAN FRANCISCO
    Electronic Shipping Info Received, August 23, 2007

Hva mener de med "attempted delivery"? Jeg trodde jeg måtte ned på posten og hente pakken og betale mva der. Mener de at de har vært på min dør? Hvis ja, vet noen hvilke selskap som leverer for USPS i Norge?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er sikkert tatt med til ditt postkontor.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har endelig cNET testet DV-980H - les den her:
    Oppo DV-980H Reviews. Video Players and Recorders Reviews by CNET.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag så jeg Hanibal Rising på min PanaPV70.
    Er ikke den i formatet 16:9?
    "
    Format: DVD
    Regi: PETER WEBBER
    Skuespillere: GASPARD ULLIEL, GONG LI, RHYS IFANS, HELENA LIA TACHOVSKA
    Spilletid: 2t 0m 0s
    Aldersgrense: 15
    Undertekster: Norsk, Dansk, Finsk, Svensk
    Lydformater: Dolby Digital 5.1 - Engelsk
    Bildeformater: Widescreen 16:9 Anamorphic
    Leverandør: Nordisk Film
    Best.nr.: 1655231
    "
    Jeg fikk likevel striper oppe og nede. Er det noe jeg skal stille inn på DVD spilleren?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hannibal rising har aspect ratio:2.35 : 1 , og da blir de svarte striper under og over på bildet selv på widescreen tv'er.

Uansett så sjekk om tv står som 16:9 på spilleren for å få rett bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Idag så jeg Hanibal Rising på min PanaPV70.
    Er ikke den i formatet 16:9?

Jeg fikk likevel striper oppe og nede. Er det noe jeg skal stille inn på DVD spilleren?
    Er ikke mye film som er i 16/9. De fleste kinofilmer er vel i cirka 2.35:1 tror jeg. Noen omklippes til 16:9 når de selges på DVD, men det er heldigvis ikke mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Ja, i den aspecten blir det striper. Misforstod bak DVD'en.
    Trudde jeg leste 16:9.

Jeg satte DVD til 16:9+Auto.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Fikk Oppo DV-980H'en min i dag og gleda meg stort. Gleden var imidlertid svært kortvarig, da det viser seg at det bråker mer enn hele 330-skvadronen til sammen. At spilleren bråker litt under skifte av title osv. er nå greit nok, men hele spilleren vibrerer og durer høylytt mens filmen går. Og det gjør den på alle 5 filmene jeg hittil har prøvd i den, filmer som aldri har vibrert før..

Er det noen andre som har lignende opplevelser med denne, eller har jeg bare hatt sinnssykt uflaks og rett og slett fått en defekt spiller? For dette er seriøst det verste jeg har hørt.

.:vegard:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bråker ikke. Men jeg har senter på toppen av den. har du prøvd å sette noe på den bare for å se om det løser problemet? hørtes merkelig ut. Send en mail til oppo.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Min bråker ikke. Men jeg har senter på toppen av den.
    Med all mulig respekt; man kan da ikke produsere en DVD-spiller som må basere seg på at en skal ha tunge komponenter oppå for å hindre bråk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lager null lyd, ikke engang ved skifte av titel.
    Helt klart uheldig du har vært da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj.

1. Det hjelper null og niks å sette noe oppå den, jeg har nå prøvd alt fra senterhøyttalere til bibler og leksikon. Forøvrig helt enig med Anfield her, at dette burde være totalt unødvendig.

2. Støyen høres helt grotesk ut. Når filmen går vanlig høres den ut som et helikopter. Når den skifter title eller lignende der laseren må flytte seg langt høres den ut som ti ville skurtreskere. Når filmen kommer en halvtimes tid ut i filmen roer den seg. Så jeg konkluderer med at spilleren min er defekt og at det er en form for ubalanse eller skade i selve leseren.

3. Kjempemessig å ha bestilt fra USA når sånt skjer.. Nå får jeg se hvor god kundeservice Oppo har. =)

4. Dette er den femte dvd-spilleren jeg kjøper som jeg er totalt misfornøyd med. Er jeg sær, eller er jeg verdens mest uheldige mann? Heldigvis er det i dette tilfellet som sagt en sterk mistanke om defekt spiller, i motsetning til de fire andre, som bare rett og slett var ræva spillere.

.:vegard:.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fleskebacon
    Æsj.

1. Det hjelper null og niks å sette noe oppå den, jeg har nå prøvd alt fra senterhøyttalere til bibler og leksikon. Forøvrig helt enig med Anfield her, at dette burde være totalt unødvendig.

2. Støyen høres helt grotesk ut. Når filmen går vanlig høres den ut som et helikopter. Når den skifter title eller lignende der laseren må flytte seg langt høres den ut som ti ville skurtreskere. Når filmen kommer en halvtimes tid ut i filmen roer den seg. Så jeg konkluderer med at spilleren min er defekt og at det er en form for ubalanse eller skade i selve leseren.

3. Kjempemessig å ha bestilt fra USA når sånt skjer.. Nå får jeg se hvor god kundeservice Oppo har. =)

4. Dette er den femte dvd-spilleren jeg kjøper som jeg er totalt misfornøyd med. Er jeg sær, eller er jeg verdens mest uheldige mann? Heldigvis er det i dette tilfellet som sagt en sterk mistanke om defekt spiller, i motsetning til de fire andre, som bare rett og slett var ræva spillere.

Du har nok bare vært uheldig i dette tilfellet. Spennende å se hva Oppo sier til dette da. Er jo litt tungvint å måtte sende over atlanteren, men det går jo nesten like fort som posten her i landet, så i praksis så er det vel ikke mye værre enn å sende inn retur til en norsk nettbutikk. Regner med at Oppo tar i mot denne og sender en ny så fort de har mottatt den defekte.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sant det. Det tok bare ei uke å få den over hit, omtrent like lang tid som det tar å få det sendt fra Sandefjord..

Når dette med defekt og bråkete mekanikk er nevnt er jeg utover dette storfornøyd med spilleren. Kjapp i responsen i menyer osv., tar seg bra ut i hylla, etter min mening fint og skarp bilde med naturlige og fine farger og flyt, fritt for macroblocking, ujålete og greie menyer og OSD.

Riktig nok står det at den ikke støtter 2:2 pulldown fullt ut, men jeg har bare funnet en film som det skjærer seg for. Det er Donnie Darko Director's Cut, sone 2 import. Den deinterlaces ikke, noe som er litt plagsomt ettersom dette er en kanonfilm. Men den filmen tror jeg er et problem på alle spillere med Mediatek-chip. Spiller jeg den i 576i og lar tv'en ta deinterlacingen hakker den, så filmen er nok ikke helt god.

Psycho, norsk sone 2 deinterlaces ikke i det hele tatt, men det gjør den heller ikke på Denon DVD-1930, som med sin Faroudja skal støtte 2:2 pulldown helt og fullt.

I det store og det hele er det forøvrig min oppfatning at prosessoren ikke har all verden å si for deinterlacing av vanlig filmmateriale så lenge filmene er masteret noen lunde ordentlig. 2:2 pulldown i utgangspunktet en utrolig simpel prosess som ikke krever mer regnekraft enn det man finner i ei gjennomsnittlig stoppeklokke. 3:2 pulldown er noe mer krevende, dog ikke veldig, og dette takler Mediatek-brikkene uansett utmerket.

Det finnes ikke så mange måter å gjøre en korrekt 2:2 eller 3:2 pulldown removal på. Det finnes ikke så mange måter å få gjort det feil på heller.

Når det gjelder skalering av bildet synes jeg nok at Faroudja gjør det noe bedre, men det hjelper ikke stort når man da får macroblockene deres med på kjøpet...

Og når det gjelder deinterlacing av videomateriale er det ingen tvil om at Faroudjas DCDi gjør en mye bedre jobb enn Mediatekbrikkene. Problemet er bare at jeg nesten aldri ser på videomateriale - kun film. Og på film bruker man jo uansett ikke DCDi-motoren, bare simpel 2:2 og 3:2 pulldown removal.

Derfor: Oppo DV-980H er en klar favoritt hjemme hos meg, bare jeg får en som snurrer slik den skal. :-)

(Ja, ble litt off-topic dette, men det er sent, og hjernen vandrer.)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fleskebacon
    Og når det gjelder deinterlacing av videomateriale er det ingen tvil om at Faroudjas DCDi gjør en mye bedre jobb enn Mediatekbrikkene. Problemet er bare at jeg nesten aldri ser på videomateriale - kun film. Og på film bruker man jo uansett ikke DCDi-motoren, bare simpel 2:2 og 3:2 pulldown removal.
    DCDi-motoren tar seg vel fortsatt av deinterlacingen på film-materiale om man bruker alt annet enn 576i/480i?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet ikke. Hvis du kjører 576i eller 480i foretas det ingen deinterlacing i det hele tatt, materialet sendes bare ut slik det ligger på plata uten noen behandling i det hele tatt.

På filmmateriale går deinterlacingen ganske enkelt ut på å finne de to linjeflettede bildene som hører sammen, og så spleise dem sammen igjen til et helt bilde. Det krever i utgangspunktet ingen avansert bildebehandling ettersom dette bare går ut på å legge sammen to bilder. Denne prosessen skal ikke gi noen form for "ghosting" eller andre artefakter som man er redd for, med mindre dvd-spilleren ikke forstår hvilke to bilder som hører sammen. I slike tilfeller vil man se det klart og tydelig - enten gjør spilleren det riktig, ellers gjør den det feil. Det finnes egentlig ingen mellomting.

På videomateriale finnes det derimot ikke to linjeflettede bilder som "hører sammen", så her må DCDi-motoren ta seg av deinterlacingen og regne seg fram til hva som gir den beste "mellomtingen" mellom to forskjellige, linjeflettede bilder. DCDi-motoren er en avansert "motion-compensating" deinterlacer, den "skjønner" hvilken retning bevegelsen går og renderer et nytt, progressivt bilde ut fra denne forståelsen.

At DCDi-motoren kan ha en finger med i spillet når det gjelder oppskalering og utglatting osv. av bildet i filmmateriale skal jeg ikke utelukke, men i utgangspunktet er altså DCDi en deinterlacer for videomateriale og dermed en ganske uvesentlig detalj for mange dvd-kjøpere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Med all mulig respekt; man kan da ikke produsere en DVD-spiller som må basere seg på at en skal ha tunge komponenter oppå for å hindre bråk?

couldn't agree more- dette må være en feilvare/feilproduksjon.

Mine to Oppo'er lager ingen støy.

baconflesk: send mail til Oppo og jeg vil råde deg til ikke å bruke spilleren enn så lenge

service@oppodigital.com

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selfølgelig er ikke det holdbart. Jeg mente bare han skulle prøve for å se om det ble stille. Hadde den blitt stille da hadde det vel mest sannsynelig vært ett løst oppheng? Uansett føler med han, Var spendt når jeg pakket ut min også. Vet hvordan posten behandler pakker.

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •