Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et litt annet spørsmål enn pakkesporing...

Er det mulig å sende lyden til en forsterker via koax'en og bildet til tven via hdmi? tven jeg har kjøpt har ikke audio ut... :evil:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nimbus
    Er det mulig å sende lyden til en forsterker via koax'en og bildet til tven via hdmi?
    Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ja
    Puhh...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Oppo 980/981 fungerer opp imot Harmony 1000 fjernkontroll? Har pr. idag en Oppo 971, hvor noen av funksjonene fungerer ikke via Harmony 1000 (power on/off bla).

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    980-feil oppdaget:
    på sub-out med multi-channel er min sub helt død.....

Med coax/optisk via receiver er det bass i drøssevis, men den er helt stum når jeg spiller SACD/DCD-audio og må bruke "multi channel"..........

og, ja - jeg har satt "sub on" i menyen

Oppo har fått mail

edit: og svaret burde jeg skjønt:
    Ensure that your speakers are set to Small and Subwoofer is set to On. Ensure that you have increased your Channel Trim on the DVD player for Subwoofer to increase subwoofer performance.

og selvfølgelig virket dette.....................

Det er flaut, det er flaut, det er flaut flaut flaut
    ...å ikke lese manualen............

(fritt omskrevet fra en gammel og kjent barnesang)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Det er flaut, det er flaut, det er flaut flaut flaut
    ...å ikke lese manualen............

(fritt omskrevet fra en gammel og kjent barnesang)
    Dette kan nok jeg snart synge også. Tok noen kvantesprang i manualen (jeg er jo bare menneske jeg også). Men resultatet ble ikke så bra. Koblet opp med medfølgende HDMI kabel og valgte 1080P50 siden jeg har SHARP full-HD tv.
    Koblet til min eksterne harddisk hvor jeg har alle "ferievideoene" mine i divx (med subtitles) ops: Oppo'en sa empty device. Ja ja...neida sååå
    Vel det var ikke lovende.
    Gikk så over til DVD for å la frustrasjonen ligge og forhåpentligvis få til NOE annet. La inn Minority Report på kjøpt dvd og fikk både hakkete lyd og bilde. Så var det menyvalg frem og tilbake. Ingenting fungerte. Prøvde via av-kabler (hvit/rød/gul) og fikk litt bedre bilde men ikke noe lyd. Etterhvert trakk jeg ut USB-kabelen fra harddisken jeg fortsatt hadde tilkoblet, og da ble det ihvertfall ikke mer hakking på lyd og bilde(jobber den med å indeksere disken?). Men god kvalitet var det ikke (og jeg er absolutt ingen feinschmecker så jeg tåler mye...så er det sagt). Så nå sitter jeg der med et ganske kornete bilde og en empty device på ekstern harddisk. Har fått bekreftet at diskene mine skal være FAT32 ihvertfall (puh).

Noen som vet noen tips? Nå skal jeg sette meg og finlese manualen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde via HDMI skal være veldig bra - jeg har jo sett endel filmer nå, bla Star Wars, animasjonsfilmer, konserter og bildet er ikke kornete

USB fungerer med bilder og lyd, og jr hadde jo en divx film som også kom frem

men disken er jo partisert da.......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde via HDMI skal være veldig bra - jeg har jo sett endel filmer nå, bla Star Wars, animasjonsfilmer, konserter og bildet er ikke kornete

USB fungerer med bilder og lyd, og jr hadde jo en divx film som også kom frem

men disken er jo partisert da.......
    Ja jeg aner ikke hva jeg gjør galt, men er 99% sikker på at dette er fingertrøbbel. Tviler på at noen her på forumet hadde akseptert den kvaliteten jeg får frem. Så det er nok bare snakk om noen menyvalg, men akkurat nå kan jeg ikke helt skjønne hva.

Disken er partisert? Mener du partisjonert? Uansett skulle jo ikke det spille noen stor rolle eller ihvertfall ikke gjøre saken bedre. Er det bare "plug'n'play" og vips
    så er hele filsystemet synlig på skjermen fra spilleren? Jeg får ta en dobbeltsjekk på om den disken jeg testet med faktisk er FAT32 i likhet med min andre eksterne disk. Men jeg er ganske sikker på at den er det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte 970 før med ekstern harddisk og da måtte disken partiseres til max 32gB. Oppo gav meg ikke noe klart svar på om det også gjelder 980, men ihvertfall en grense på 700 filer.

(heter vel: en partisjon, men å partisere som verb)

Bilde: har du testet 1080i og sjekket TV'ens innstillinger.
    Sjekk også Oppo innstillingene TV type

Harddisk film: jeg har en Deep Purple mpg fil som på 970 var håpløs å se pga ikke synkronisering(og jeg gadd ikke bruke tid på audio delay heller), men på 980 er den helt 100% korrekt. Bilde er ikke like godt som DVD, men absolutt godkjent som nedlastet fil (fyfyfy).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(heter vel: en partisjon, men å partisere som verb)
    Det meste du sa var vel riktig bortsett fra verbet

Må finne ut av dette med ekstern harddisk. Partisjonere til 32Gb? Det betyr altså at en 300 Gb ekstern disk må partisjoneres i 9-10 disker for å kunne brukes med oppo'en?
    700 filer kan være overskredet ja. Finnes mengder mp3 på samme disk.
    Fælt så kilen den er da. Kan det virkelig være så sært?

Skal prøve 1080i nå. Men det blir jo en liten nedtur selv om den muligens er liten.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm..............litt off topic dette, men veldig spennende:

det heter 'en kollisjon', men 'å kollidere' (ikke å kollisjonere)

Sylfest, hvor der du når vi trenger deg??....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Må finne ut av dette med ekstern harddisk. Partisjonere til 32Gb? Det betyr altså at en 300 Gb ekstern disk må partisjoneres i 9-10 disker for å kunne brukes med oppo'en?
    700 filer kan være overskredet ja. Finnes mengder mp3 på samme disk.
    Fælt så kilen den er da. Kan det virkelig være så sært?

Skal prøve 1080i nå. Men det blir jo en liten nedtur selv om den muligens er liten.
    Kun én partisjon kan leses - ihvertfall var det slik på 970.
    Og på 980 får jeg kun opp den partisjonen som er under 32gB på menyen, men jeg tror den andre delen av disken ikke er partisert, altså i NTFS fremdeles.

Men her er svaret fra Oppo angående diskstørrelse:
    b) The DV-980H has been tested with drives up to 200GB, but the design of the system is still limited by 700 objects.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun én partisjon kan leses - ihvertfall var det slik på 970.
    Og på 980 får jeg kun opp den partisjonen som er under 32gB på menyen, men jeg tror den andre delen av disken ikke er partisert, altså i NTFS fremdeles.

Men her er svaret fra Oppo angående diskstørrelse:
    b) The DV-980H has been tested with drives up to 200GB, but the design of the system is still limited by 700 objects.
    Ja det er jo et lite lysglimt. Men jeg tror man fort får 700 filer på en så stor disk. Men det går jo an å ha en disk hvor man samler flere og større filer.
    Det enkleste er kanskje å ha en 1-2 Gb minnepinne til dette formål.

1080i fungerte forøvrig på tv'en. Og når jeg svitsjet til 1080p igjen så virket det også. Dog virket det som det var litt mye brightness i bildet, men dette er det jo innstillinger for både på tv'en og på oppo'en.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra!
    Jeg bruker jo 2gB minnepenn også - helt utmerket det.

'jungelolje' - hvordan går det med deg og din spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra!
    Jeg bruker jo 2gB minnepenn også - helt utmerket det.

'jungelolje' - hvordan går det med deg og din spiller?
    Hei hei.

Det går fint det, fin pose den kom i forresten:-D Har ikke fått testet den stort ennå, ettersom store deler av kvelden i går gikk med på å lære morfar hvordan man bruker en mobiltelefon...

Men, først og fremst ble det jo straks bedre lyd under vanlig CD-avspilling. Dette var også forventet ettersom min forrige spiller kun støttet optisk digital og min forsterker har defekte optiske innganger. Ettersom Oppo støtter coax digital er dette problemet nå løst og rene toner kunne igjen strømme ut gjennom høyttalerene. Meget fornøyd.

Når det gjelder bildekvalitet (Sony KLD-40v2500) har jeg ikke fått testet stort annet enn at jeg hadde King Kong på i bakgrunn under gårsdagens besøk. (Hadde ingen problemer med å få bildet til å fungere forresten, satte HDMI til 1080i og så var vi i gang.)
    Kvaliteten på bildet var meget bra etter hva jeg kunne dømme, uten at jeg har fått sett stort på innstillingene foreløpig. Natt og dag vil jeg ikke si det var for min del, mulig jeg ikke har veldig godt trent øye, eller så er det mulig at min gamle Panasonic EH-60 faktisk har veldig godt bilde også.

Jeg skal prøve ut litt flere filmer under optimale forhold senere, dvs uten te-lys, taklys, kaffeselskap og morfar Blir moro å prøve surrounden skikkelig også etter at jeg har fått 4xDynavoice F-6 og C-4 som jeg bestilte søndag. Mulig jeg må dra fram sub'en fra kottet også, til naboenes store skrekk!

En ting jeg ikke liker er at Oppo'en ikke "snakker" med TV'n min, det virker hvertfall sånn. Jeg er vant til at TV'n switcher automatisk over til riktig AV kanal når jeg trykker play, men med Oppo skjer det ingenting, så jeg må trykke hele veien opp til AV5. Kan hende det går an å gjøre om på dette men som sagt så har jeg ikke fått testet stort ennå.

Tror dette blir bra jeg!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jungelolje
    Hei hei.

Det går fint det, fin pose den kom i forresten:-D Har ikke fått testet den stort ennå, ettersom store deler av kvelden i går gikk med på å lære morfar hvordan man bruker en mobiltelefon...
    Etter at du har lært morfar mobiltelefonen bør vel bruksanvisningen på OPPO'en gå som en drøm?
    Dama ville ha posen til oppo'en som mac-futeral. Så den er allerede meget populær i huset.

Forøvrig er jeg i ferd med å bestille meg en minnebrikke av litt størrelse som jeg OGSÅ kan bruke til Oppo'en. Tror det blir den enkleste løsningen, og minnebrikken får jeg jo brukt til mye annet også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke liker er at Oppo'en ikke "snakker" med TV'n min, det virker hvertfall sånn. Jeg er vant til at TV'n switcher automatisk over til riktig AV kanal når jeg trykker play, men med Oppo skjer det ingenting, så jeg må trykke hele veien opp til AV5. Kan hende det går an å gjøre om på dette men som sagt så har jeg ikke fått testet stort ennå.

Tror dette blir bra jeg!:-D
    Med HDMI er jeg ikke sikker på om TV'en er klok nok til å skifte over til HDMI visning av seg selv. På gamle TV'er med scart er det vel de fleste som gjør dette.

Jeg må velge inngang-HDMI, men for å komme tilbake til TV så kan jeg trykke en av kanalnumrene - men det er LG.

Men ufattelig snilt av deg å hjelpe din morfar med mobil. Sånn kan jeg like!
    (og veldig sporty at din morfar vil la seg lære å bruke en slik duppedings)

Men gutter: dere kan ikke la damene overta Oppo-posen!! Den skal selvfølgelig brukes til å oppbevare brukermanualer, eller rammes inn og henges på veggen over anlegget - som et skilt liksom

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gutter: dere kan ikke la damene overta Oppo-posen!! Den skal selvfølgelig brukes til å oppbevare brukermanualer, eller rammes inn og henges på veggen over anlegget - som et skilt liksom
    Nå ga du meg en ide Henge opp på veggen høres ikke så dumt ut hehe
    (kan jo ikke si annet enn at posen er fin?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med HDMI er jeg ikke sikker på om TV'en er klok nok til å skifte over til HDMI visning av seg selv. På gamle TV'er med scart er det vel de fleste som gjør dette.

Jeg må velge inngang-HDMI, men for å komme tilbake til TV så kan jeg trykke en av kanalnumrene - men det er LG.

Men ufattelig snilt av deg å hjelpe din morfar med mobil. Sånn kan jeg like!
    (og veldig sporty at din morfar vil la seg lære å bruke en slik duppedings)

Jeg tror dama får spader hvis jeg skulle hengt den på veggen, det tok lang nok tid å venne henne på Sin City, Pulp Fiction og Bruce Lee posterne der fra før:-D
    Får vente med ytterligere dekorasjoner til etter vi har kjøpt hus (hvis den dagen kommer), da blir det eget rom med bar, mini-kino og sittetribune for fotballkamper!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vente med ytterligere dekorasjoner til etter vi har kjøpt hus (hvis den dagen kommer), da blir det eget rom med bar, mini-kino og sittetribune for fotballkamper!
    nei, fy da !
    Ekte supportere STÅR under kampen, og sitter i baren før og etter kampen (i pausen slår de lens..........)

Synes du skal bygge deg en skikkelig "terrace" ala denne jeg:

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •