Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komplett.no - Strømkabel PC m/Jord 2m rett plugg

http://www.datakjeden.no/vareinfo.as...renr=&sm=10175

De bør ha tilsvarende kabel i alle forretninger som selger datautstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe for meg?

Ja da har jeg lest meg gjennom hele tråden og funnet ut at dette kanskje er veien å gå.
    Har tenkt lenge gjennom hva jeg egentlig trenger til mitt oppsett og ønsker og setter pris på om noen kan gi meg noen råd for å dekke de behov jeg har. Man skal jo helst ikke ha stua fuoll av bokser heller.

HAR:
    Sharp LC42XD1E (1080p, 2 stk HDMI etc)
    PS3
    Phillips DV630 dvd-spiller som skal flyttes til annen tv

ØNSKER:
    - En ny dvdspiller siden den gamle skal flyttes til en annen tv. Krav er at den
    må spille av det meste som er finnes av videostandarder (divx, xvid etc). Den
    må kunne ta en eller helst flere av subtitle-formater som finnes (srt/sub/idx).
    Man må kunne koble til en ekstern disk via USB (evt firewire) og enkelt kunne
    hente frem divx/xvid video med tilhørende subtitles og spille av disse.
    - Elektronisk programguide med opptak av programmer til disk

Hadde tenkt å kjøpe meg en Media Center PC for å få i pose og sekk, men det er kanskje bedre å kjøpe denne dvd-spilleren og satse på at PS3'en etterhvert blir så oppgradert at den fungerer bra som Media Center med EPG og tvopptak.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, oladunk (flott pseudonym)!

Ja, Oppo 980H vil dekke nesten alle dine behov:

"Krav er at den
    må spille av det meste som er finnes av videostandarder (divx, xvid etc).Den
    må kunne ta en eller helst flere av subtitle-formater som finnes (srt/sub/idx)."

Official DivX® Certified product, certified to the Home Theater Profile
    Plays all versions of DivX® video (including DivX® 6) with standard playback of DivX® media files
    High resolution picture slide show
    Plays XviD and .SRT, .SMI, .IDX and .SUB format

Videre:
    USB 2.0 interface for video, picture and music playback

Men så:
    "- Elektronisk programguide med opptak av programmer til disk"

EPG (elektronisk programguide) er vel noe som bare finnes i tunere (TV'er) og i DVD-opptagere, samt i satellittmottagere.
    980H har ikke tuner så jeg tror svaret er "NEI".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hei, oladunk (flott pseudonym)!

Ja, Oppo 980H vil dekke nesten alle dine behov:

Men så:
    "- Elektronisk programguide med opptak av programmer til disk"

EPG (elektronisk programguide) er vel noe som bare finnes i tunere (TV'er) og i DVD-opptagere, samt i satellittmottagere.
    980H har ikke tuner så jeg tror svaret er "NEI".
    Takk for svar!
    Joda. Jeg vet at det ikke er tuner i den, men nevnte det fordi jeg håper noen kunne tipse meg om noe som dekket alle mine behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nykommer her... Hallo :-o

Jeg har snust litt rundt på Blu-ray og HD-dvd spillere i det siste, og siden jeg ikke er helt oppdatert på dagens A/V-teknologi (ble litt hektet av i svingene for 5-6 år siden...) har jeg vært ganske usikker på hva jeg bør kjøpe.

Har nettopp kjøpt ny tv, en Sony 40v2500. Den har vel 1368*768 oppløsning, om jeg ikke tar helt feil, og er utstyrt med HDMI 1.3 innganger.
    Kjøpte en Panasonic dmr-eh60 i fjor, men denne er uten HDMI og har dessuten bare optisk digitalutgang til forsterker (noe som funket fint i 20 minutter før min Onkyo-forsterker valgte å selvdestruere sine 2 optiske innganger...).

Så nå sitter jeg med en dvd-spiller med scartkobling til min nye tv og analogkobling til forsterkeren, men etter å ha lett litt rundt kan jeg ikke skjønne annet enn at Oppo 980 med HDMI og coax-utgang må være løsningen på alle mine sorger!

Noen innvendinger eller tips til hvordan jeg bør konfigurere spiller (allerede bestilt :-D ) og tv?

Takk for tips og info om Oppo forresten, så får vi se om jeg er like entusisastisk om en ukes tid!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann, fra "oladunk" til "jungeolje" - her er det stor fantasi ! Bra!

Velkommen!

Joda, Oppo sin 980 tror jeg du vil få masse glede av. Min Plasma har 1024x768 og godtar bare 1050i - mens din er bedre og bør takle 1050p - kanskje ikke den store forskjellen, men dog.

Når du får spilleren så er det egentlig ikke så mye du må konfigurere.
    Før du starter avspilling så trykker du HDMI knappen for ønsket oppløsning (selv om vel TV'n ordner dette selv) og du er i gang.

Om du ønsker å forbedre lydkvaliteten på CD (via coax eller optisk) så kan du gå inn i EQ via skjermmenyen - og da kjøre "pure direct" .
    Eller du kan la DAC'en i forsterkeren din gjøre jobben selv.

Så da er det bare: "Play" and enjoy........

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine saker, ser ut som Panasonicen må belage seg på å stå på soverommet framover!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jungelolje

Noen innvendinger eller tips til hvordan jeg bør konfigurere spiller (allerede bestilt :-D ) og tv?
    Som asvaberg sier så er et ikke mye som må konfigureres på spilleren annet enn hdmi utgangen. Om du vil ha 576p, 720p, 1080i eller 1080p. Her må du bare prøve deg frem og se hva som gir deg best bilde! ikke glem å sjekk 575p, kan faktisk være at det gir best bilde om tv'en har god scaler. Min 9oppo 981 gir faktisk best bilde med 576p på min sharp lcd.

MEN! Du er nødt til å kalibrere tv'en din etter den nye dvd spilleren. Da er det best med kalibererings dvd som feks DVE, men funker også greit med thx optimizer som er med en del filmer som feks pirates of caribbean og stars wars episode 1 om jeg ikke husker feil...

Lykke til med ny spiller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at jeg bestilte natt til fredag den 17.
    Mandag den 20 hadde de vært på døra mi uten at jeg var hjemme. Idag den 21 hentet jeg den selv på på postkontoret. =D Det er 3-4 dager det!
    Dessuten var jeg innom Telebutikken, der fikk jeg en gratis strømkabel.
    Gjett om jeg er glad idag!
    Bilde fra spilleren er bare nydelig på min PV70

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det egentlig med mva og toll om man bestiller denne Oppo-spilleren fra utlandet..? Noen som vet..?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Vil bare si at jeg bestilte natt til fredag den 17.
    Mandag den 20 hadde de vært på døra mi uten at jeg var hjemme. Idag den 21 hentet jeg den selv på på postkontoret. =D Det er 3-4 dager det!
    Dessuten var jeg innom Telebutikken, der fikk jeg en gratis strømkabel.
    Gjett om jeg er glad idag!
    Bilde fra spilleren er bare nydelig på min PV70
    Jøss, det er raskere enn om du hadde bestilt fra norsk nettbutikk iom at posten har fri i helgene. Det tok 5 dager før jeg fikk min t-amp fra usa. Tydelig at det er flere med gode erfaringer fra statene!

Skal nok ganske bra opp i pris for å få bedre bilde enn din pv70 og 980 kombinasjon. *misunnelig*

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Hvordan er det egentlig med mva og toll om man bestiller denne Oppo-spilleren fra utlandet..? Noen som vet..?
    Ja, det vet vil vel alt om nå

Da min 980 kom, var pakkseddelen slik:
    SDR Value $68,60
    Description: Oppo DV blabla, value $100.00
    Postage and fees: $57.50
    Contents: gift

Sum å betale til norsk Tullvesen for moms (via Posten) = kr 143

Så er det sikkert noen som synes at dette er å omgå regelverket, at Oppo gjør noe "ulovlig" ved å skrive verdien til $100 og ikke oppgi hele frakten for at vi som kunder skal slippe unødige tull-avgifter.
    (reell pris $169.00, frakt $62.50 minus noen skatter i USA vil jeg tro)

Kanskje litt Per Ditlev-Simonsen holdning - "jeg glemte det" - men nå innehar ikke jeg et tillitsverv, heldigvis

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt off topic kanskje... men hvilken nettbutikk har dere bestilt i hvor de sender til denne prisen?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg - brukte du en usb-drive med ac adapter i testen?

Jeg vurderer å kjøpe meg en ekstern harddisk og ha som "cd-arkiv", men jeg vil helst bruke en disk som ikke trenger ekstern strømforsyning (f.eks. Western Digital Passport) for å unngå ekstra ledningsrot. Tror du dette vil by på noen problemer? Stemmer det forresten at det er kun lyd man kan avspille fra ekstern kilde?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg - brukte du en usb-drive med ac adapter i testen?

Jeg vurderer å kjøpe meg en ekstern harddisk og ha som "cd-arkiv", men jeg vil helst bruke en disk som ikke trenger ekstern strømforsyning (f.eks. Western Digital Passport) for å unngå ekstra ledningsrot. Tror du dette vil by på noen problemer? Stemmer det forresten at det er kun lyd man kan avspille fra ekstern kilde?
    Jeg bruker både flash-drive USB og en WesternDigital MyBook med egen strømforsyning.
    Jeg ser bilder og hører musikk - samt at jeg også kan se filmer som ligger på harddisken. Dog en av jr. sine nedlastede (fyfy) filmer, fikk vi ikke frem.

Det er et lite men - egentlig er det ganske irriterende:
    etterhvert som man spiller av fra ekstern disk, la oss si etter 10-20 minutter uten at man bruker fjernkontrollen - bare lar sangene gå, så slutter fjernkontrollen å virke. Eneste som går er å trykke "skip next" mange ganger så reagerer den til slutt.

Dette har jeg tatt opp med Oppo flere ganger (gjalt også 970) og får litt svada svar - tror ikke de er så veldig opptatt av dette problemet egentlig:

We have only had minor reports of media not working correctly through the USB interface. In our testing we have seen errors with the player not responding to commands (both remote and front panel) due to decoding errors, but these errors have been few and far between.

Om filmer på USB:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke "tante i Sveits" men jeg har Oppo i USA. Bestilte igår og synes den nå snart må komme. Har ventet lenge nå men den er visst fortsatt i California (eller var ihvertfall igår ved siste logg for pakkesporing).

Håper virkelig den takler "fyfy-filmer", for hvis ikke har jeg bæsja på leggen og i skuffen. PS: Jeg sa "fyfy"...ikke "grise". Stor forskjell.

Er det gode muligheter for firmware oppgraderinger på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg bruker både flash-drive USB og en WesternDigital MyBook med egen strømforsyning.
    Jeg ser bilder og hører musikk - samt at jeg også kan se filmer som ligger på harddisken. Dog en av jr. sine nedlastede (fyfy) filmer, fikk vi ikke frem.

Det er et lite men - egentlig er det ganske irriterende:
    etterhvert som man spiller av fra ekstern disk, la oss si etter 10-20 minutter uten at man bruker fjernkontrollen - bare lar sangene gå, så slutter fjernkontrollen å virke. Eneste som går er å trykke "skip next" mange ganger så reagerer den til slutt.

Dette har jeg tatt opp med Oppo flere ganger (gjalt også 970) og får litt svada svar - tror ikke de er så veldig opptatt av dette problemet egentlig:

We have only had minor reports of media not working correctly through the USB interface. In our testing we have seen errors with the player not responding to commands (both remote and front panel) due to decoding errors, but these errors have been few and far between.

Om filmer på USB:
    Ok, høres bra ut, bortsett fra det med fjernkontrollen da. Mener å huske at jeg leste en review, et eller annet sted, at divx-filmer måtte brennes ut på CD for å kunne spilles. Det slår meg nå at jeg antakeligvis har lest en review på 981, for den har vel ikke USB 2.0 så vidt jeg kan se...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, høres bra ut, bortsett fra det med fjernkontrollen da. Mener å huske at jeg leste en review, et eller annet sted, at divx-filmer måtte brennes ut på CD for å kunne spilles. Det slår meg nå at jeg antakeligvis har lest en review på 981, for den har vel ikke USB 2.0 så vidt jeg kan se...
    Ja det håper jeg virkelig for hvis ikke har jeg lagt egget. USB-tilkobling med ekstern harddisk med divx/xvid-filmer og tilhørende subtitles filer er en av hovedgrunnene til innkjøpet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojoj, det lukter av meg lang veg hvis dere ikke får dette til å funke