Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21
Viser resultater 401 til 417 av 417
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ennå ikke fått bestemt meg for DVDspiller, lurer på om jeg skal hive meg på Blue-Ray nå eller vente. Mange bra tilbud i markedet ellers, bla Toshiba EP10 og Toshiba EP30 fåes til 1000 lappen. Noen som har sammenlignet disse med OPPO 980H ? Hva gir mest valuta for pengene ?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Den linken, Msport, det er jo en stor spøk - og en god en!
    Det var vel akkurat det at spøken var god, at jeg la den ved Vi for se hva det blir til - kjøpt meg ny pendlerbil i helga. Selv om kr 1 000 egentlig ikke er mye penger, så er det faktisk mye akkurat frem til lønn!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det var vel akkurat det at spøken var god, at jeg la den ved Vi for se hva det blir til - kjøpt meg ny pendlerbil i helga. Selv om kr 1 000 egentlig ikke er mye penger, så er det faktisk mye akkurat frem til lønn!
    Ble det Saab eller kassebil?

Labbe: de Toshiba'ene er vel HD-DVD spillere og ikke helt sammenlignbare med Oppo - tror du får mye mere for pengene med HD-DVD om du kunne tenke deg å kjøpe billige HD-DVD-filmer før de blir utsolgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med oppdatering Oppo 980

Har fått spilleren til å laste oppgradering via USB ved å gi BIN-fila navnet "935", i stedet for som i fabrikkens angivelse "980".

MEN: Nå får jeg meldingen "Wrong region" om jeg slipper ei DVD plate inn i spilleren? CD plater tar den greit.

Kan oppdateringen ha gjort at spilleren nå har lagt seg til USA-koding, og at jeg i så fall ikke kan spille noen av platene mine?

I så fall - kan en gjøre spilleren sonefri selv, eller event. legge inn en annen firmware oppdatering "oppå" den beta-utgaven jeg nå har lagt inn?

Moro å bli "kjent med" nye produkter, og greit at det er litt plunder til å begynne med, men må nok si at dette med oppdatering for meg har vært knotete..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re:Problemer med oppdatering Oppo 980

Sitat Opprinnelig postet av Carl G
    Har fått spilleren til å laste oppgradering via USB ved å gi BIN-fila navnet "935", i stedet for som i fabrikkens angivelse "980".

MEN: Nå får jeg meldingen "Wrong region" om jeg slipper ei DVD plate inn i spilleren? CD plater tar den greit.

Kan oppdateringen ha gjort at spilleren nå har lagt seg til USA-koding, og at jeg i så fall ikke kan spille noen av platene mine?

I så fall - kan en gjøre spilleren sonefri selv, eller event. legge inn en annen firmware oppdatering "oppå" den beta-utgaven jeg nå har lagt inn?

Moro å bli "kjent med" nye produkter, og greit at det er litt plunder til å begynne med, men må nok si at dette med oppdatering for meg har vært knotete..
    Nå har jeg bare prøvd med den fila som lå her: OppoShop.com - Customer Service - OPPO DV-980H FIRMWARE RELEASE
    Går ut ifra det er den jeg skal bruke siden jeg har europeisk spiller, mulig det ikke spiller noen rolle?

Min spiller ihvertfall region 2 plater, skal teste med region 1 senere og se hva den sier da, spilleren viser region 0 i infoen på setupknappen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic:
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ble det Saab eller kassebil?
    VW Polo 2002 modell til mannen på kun 198 cm! God plass i bilen faktisk.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Dette kommer av at DVD spilleren dekoder lyden bedre enn det din reciver klarer. Hvis man har en annen reciver med betydelig bedre dekoding's evner kan resultatet gjerne bli det motsatte. Dvs dårligere lyd.

Men du har selvsagt helt rett på at dette er noe man er nødt til å prøve for å finne ut hvilken komponent som dekoder lyden best.
    Problemet til asvaberg har vært at den forsterkeren har stått til pro logic eller dts:neo osv når han har sendt PCM fra spiller. Vet ikke om den har stått til 2 kanals eller 5.1, men prologic og neo er i allefall fyfy med tanke på lyden. Setter man spilleren til raw så får settes vel de fleste forsterkere automatisk til dd eller dts uten å bruke noen annet tull av lydprosessering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbe: de Toshiba'ene er vel HD-DVD spillere og ikke helt sammenlignbare med Oppo - tror du får mye mere for pengene med HD-DVD om du kunne tenke deg å kjøpe billige HD-DVD-filmer før de blir utsolgt
    Ja, jeg vet det, men mener til avspilling av DVD'er som ikke er HD-DVD, hvem av spillerne gjør best jobb da ? Toshiba EP10 fikk jo gode kritikker på vanlig DVD avspilling også og nå koster den rundt 1000 lappen. Men du mener at med mindre man skal kjøre HD-DVD på den så er det bortkastede penger å kjøpe Toshiba nå ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.
    Det er svært enkelt å gjøre den sonefri igjen:
    - With no disk in the drive, press "setup"
    - Type 9 2 1 0 on the remote.
    - A hidden menu appears
    - Note the "1" for region.
    - Press "0" (region free) to change it
    - Press "setup" to exit.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbe
    Ja, jeg vet det, men mener til avspilling av DVD'er som ikke er HD-DVD, hvem av spillerne gjør best jobb da ? Toshiba EP10 fikk jo gode kritikker på vanlig DVD avspilling også og nå koster den rundt 1000 lappen. Men du mener at med mindre man skal kjøre HD-DVD på den så er det bortkastede penger å kjøpe Toshiba nå ?
    Jeg kjenner ikke Toshiba spillerne, så til vanlig DVD/CD vet jeg ikke hvordan den er i forhold til Oppo - men du får jo en HD-DVD spiller "på kjøpet".

Herminator: du så det jeg skrev rett fra instruksjonboka? "Raw" skal være riktig innstilling om man bruker optisk/coax til receiver. Om man bruker HDMI så vet jeg ikke om PCM er like godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spilleren er sonefri igjen -

Takk for råd og dåd, Asvaberg og Taffy!

Nå gjenstår det å se om firmware - oppdateringen gir meg synlig resultat, har lagt inn siste beta-utgave.

Kjører forresten Oppoen mot en Panasonic 42" px80, - og når jeg først var i gang med å rasere husholdningsbudsjettet la jeg med det samme noen ekstra kroner i scartledning og antenne (coax) ledning fra kabeltv uttaket i veggen til digital tuner.

Dette ga stor uttelling, og var en aha-opplevelse, særlig i forhold til at kabelene til sammen dro av gårde med ca 600 kr -

Er det noen innstillinger jeg bør være særlig merksom på - etter oppdateringen? Har lest raskt gjennom tråden, bør jeg f.eks låse de-interlaceren til film eller video?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen innstillinger jeg bør være særlig merksom på - etter oppdateringen? Har lest raskt gjennom tråden, bør jeg f.eks låse de-interlaceren til film eller video?
    Over my head, dessverre. Jeg har ikke gjort noen endring i fabrikkinnstllingene på bilde-delen og jeg er svært fornøyd med det slik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På filmer av god kvalitet funker det stort sett bra å ha den på Auto, men jeg har lagt merke til at den ikke alltid klarer å identifisere kildematerialet slik at den de-interlacer i "video"-modus innimellom. Da blir resultatet ofte linjeflikker, interpolering og annet tøys som man helst ikke vil ha.

Sett den på "Film" for vanlige filmer der kilden er filmmateriale, så er du i hvert fall sikker på at de-interlaceren holder seg der. Menyer og advarsler osv. kan bli litt "uggent" da, men selve filmen er sikret best mulig kvalitet ved at de-interlaceren ikke bytter til "video" der filmen er feil eller dårlig flagget. Dersom resultatet blir hakkete eller dårlig skyldes det mest sannsynlig at dvd'en er dårlig eller mangelfullt masteret. (Eller at firmwaren fortsatt er beta..)

I utgangspunktet er det bare video-materiale som er interlaced helt fra kilden som trenger god og kraftig prosessering i spilleren. 2:2 og 3:2 pulldown krever jo egentlig bare at spilleren klarer å forstå hvilke to "halvbilder" som skal flettes sammen for å gjenskape det opprinnelige bildet.

Gleder meg til release-utgaven av firmwaren, der de forhåpentligvis har luket ut en del småfeil og fått optimalisert det meste. :-)

.:vegard:.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanken tute. Jeg nevnte tidligere i tråden at Oppo'en min vibrerte og støyet under avspilling av filmer, og det endte med at jeg sendte den tilbake til Oppo USA og fikk en ny. Det kostet 500 spenn å sende den, heia Posten. Jeg fikk en ny spiller - som fungerte som en drøm - helt til nå. Nå har den jaggu begynt med akkurat det samme...

Det virker som om spilleren rett og slett er utrolig følsom for plater med litt ubalanse i, for det er ikke alle plater som gir disse vibrasjonene med tilhørende støy. Og tar jeg plata ut og inn igjen noen ganger blir det som regel borte. Men dette er snakk om mange, nye, strøkne dvd'er som ikke gir ulyder i noen andre spillere, så det er nødt til å være Oppo'en som er utrolig følsom.

Isj og usj.

Jeg har lest på avsforum og et par andre steder om folk som har de samme problemene, og at løsningen er å sende inn igjen spilleren. Men jeg gidder ikke bruke 500 spenn og masse jobb for å sende den tilbake til USA, og opposhop.com tar ikke service på amerikanske spillere. Da kjøper jeg heller en ny, for bortsett fra disse vibrasjonene er fortsatt Oppo'en den desidert beste spilleren jeg noen gang har sett til den prisen.

Spørsmålet blir da: Kan jeg gjøre noe med dette selv? Har prøvd å åpne spilleren for å se om det er noe som sitter litt løst som kan polstres med silikon eller noe annet lurt, men jeg klarer ikke å få av lokket... Litt klønete kanskje, men jeg skjønner seriøst ikke hvordan jeg skal få det av uten å ødelegge noe. Har løsnet alle skruene på baksida og de to på sidene, men lokket sitter fortsatt fast.

Spørsmål nr. 2 er om det finnes noen lure løsninger for å dempe vibrasjonene fra utsiden. Når jeg løfter spilleren litt opp slik at den bare henger i fingrene mine blir nemlig støyen borte. Jeg kjenner at spilleren vibrerer, men støyen blir altså borte. Og den vibrerer uansett ikke så kraftig at det ser ut til å være noe problem for spilleren. Jeg har prøvd den på flere underlag (bl.a. hylle, murgulv og parkett) uten at det hjelper.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med å gjøre noe med platene? For lenge siden ble det solgt runde klister man kunne sette på CD/DVD platene for å gjøre dem mere stabile. Sikkert noe jalla og helt unødvendig, men kanskje det vil hjelpe deg?

Evt sette på noen møbelknotter under spilleren så den står "mykere" ?

Du kan jo alltids henge den opp i stropper

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke å gjøre noe med platene, ettersom de funker helt fint i andre spillere går jeg ut i fra at det ikke er der problemet egentlig ligger.

Møbelknotter har jeg vurdert, men vanlige filtknotter gjør at spilleren ikke "sitter fast" i underlaget og sklir rundt omkring når jeg trykker på knappene.. Noen skikkelige gummiknotter kunne nok gjort susen, men jeg har ikke klart å finne noen som er store og myke nok. Det sitter jo gummiknotter under spilleren fra før, men de er svært tynne.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur til en jernvarehandel eller en møbelbutikk - de har garantert et utvalg av gummiknotter som kan være verdt å prøve.

Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •