Oppo sin nye DV-980H, bedre enn DV-970HD...og hvor bra er egentlig Oppo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 417
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror 2807 støtter DSD (altså SACD) via HDMI...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DVD-S99, bedre bilde enn Oppo DV-970HD og DV-980H?

http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...23008;c:100316

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Panasonic DVD-S99, bedre bilde enn Oppo DV-970HD og DV-980H?

AVshop.no
    Litt off topic da denne tråden tar for seg forskjellene på Oppo spillerne, men for all del, S99 er sikkert en god spiller - den har jo Faroudja brikken ihvertfall.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det være litt off topic når det står "...og hvor bra er egentlig Oppo?" i tittel på tråd? Panasonicen koster da også cirka det samme som Oppoen.

Du ønsker rett og slett å ikke vite noe om andre dvdspillere i samme prisklasse som kan utkonkurrere bilde på Oppoen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Interessant produkt.
    Hva er hovedforskjellene mellom 980 og 981, og hvilke av disse kan oppskalere til 1080p?

Forresten: Ser at menyene har samme utseende som Marantz sine.
    Samme utseende som Asono-spilleren min også (som må ut nå pga mangelnde oppskalering og manglende Hdmi).

Noen som har prøvd både Oppo-980 og Samsung sin DVD_10800p7, og evt kan si hvilken som er best av de to? jeg har en M87-40", og er frista av begge disse DVD-spillerne, men samsungen koster halvparten...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvordan kan det være litt off topic når det står "...og hvor bra er egentlig Oppo?" i tittel på tråd? Panasonicen koster da også cirka det samme som Oppoen.

Du ønsker rett og slett å ikke vite noe om andre dvdspillere i samme prisklasse som kan utkonkurrere bilde på Oppoen?
    Nei da har jeg forklart meg dårlig. Tråden er ment som en samletråd for Oppo men du er selvfølgelig velkommen til å fortelle om Panasonic'en. Det er alltid interessant å lese hvor bra andre rimelige spillere er.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Samme utseende som Asono-spilleren min også (som må ut nå pga mangelnde oppskalering og manglende Hdmi).

Noen som har prøvd både Oppo-980 og Samsung sin DVD_10800p7, og evt kan si hvilken som er best av de to? jeg har en M87-40", og er frista av begge disse DVD-spillerne, men samsungen koster halvparten...
    Oppos 980 er helt ny så det er nok litt tidlig med sammenligning.

Står litt brukererfaringer om Samsungen her:
    Samsung DVD-1080P7 Up-Converting 1080p DVD Player in Electronics

Men den er grisebillig!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Hadde en Oppo 971. Benyttet fjernkontrollen fra denne når det ble noe trøbbel med å bruke den orginale fjernkontrollen. Noe slekskap er det garantert.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jeg tror 2807 støtter DSD (altså SACD) via HDMI...
    Er det noen som kan bekrefte dette? Denon link støtter det tror jeg. men jeg har en Oppo på vei i posten.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke bekrefte dette dessverre. Har ikke HDMI på min nåværende dvd-spiller.

Venter med bestilling av Oppo. What Hi-Fi har test av Denon DVD-1940 i neste blad som kommer 23 aug. Venter til jeg har fått sett hva den klarer!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Er det noen som kan bekrefte dette? Denon link støtter det tror jeg. men jeg har en Oppo på vei i posten.
    Begrensningen ligger hos receiver etter det jeg forstår av diverse nettsøk på google.
    Men det burde jo fungere - Denon selv har jo SACD spillere (DVD-3930)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg få noe problem med å få bilde på min infocus 4805? den støtter bare 480 pal og 576 ntsc. Kommer til å bruke komponent ifra Denon 2807 tenker jeg. Eller er det en annen bedre løsning? 4805 har jo ikke hdmi og uansett når den ikke har høyere oppløsning så er det vel bare waste eller?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg få noe problem med å få bilde på min infocus 4805? den støtter bare 480 pal og 576 ntsc. Kommer til å bruke komponent ifra Denon 2807 tenker jeg. Eller er det en annen bedre løsning? 4805 har jo ikke hdmi og uansett når den ikke har høyere oppløsning så er det vel bare waste eller?
    Jeg kommer litt til kort når det gjelder prosjektorer.

Du kan se på sammenligningen på OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer

Velg et av produktene og så "compare" så finner du litt om bilde og tilkobling på de forskjellige spillerne der.

Siden du ikke har HDMI og den ikke støtter høyere enn 480/576 så kan det være 'overkill' med en Oppo - men prisen er såpass gunstig at det kanskje er å betrakte som en investering for fremtiden

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg kommer litt til kort når det gjelder prosjektorer.

Du kan se på sammenligningen på OPPO Digital - Up-Converting DVD Players - Buy Direct from the Manufacturer

Velg et av produktene og så "compare" så finner du litt om bilde og tilkobling på de forskjellige spillerne der.

Siden du ikke har HDMI og den ikke støtter høyere enn 480/576 så kan det være 'overkill' med en Oppo - men prisen er såpass gunstig at det kanskje er å betrakte som en investering for fremtiden
    Ja jeg regner med at dette blir min siste dvd spiller. Nå fremover blir det ps3 og muligens en hd dvd. Men jeg vil fortsatt beholde mulighet til å spille sacd osv.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ser ut som oppon har problemer med å komme seg ut av Gardermoen. Dette er status på pakkesporing: Poststed
    10.08.07 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ser ut som oppon har problemer med å komme seg ut av Gardermoen. Dette er status på pakkesporing: Poststed
    10.08.07 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING
    Neida, dette er helt normalt. Forenklet tollbehandling betyr bare at det er posten som gjør denne jobben istedetfor at du må innom Tu(o)llboden

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok supert. Da dukker den vel opp snart da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Oppo 980 i posten i går, og har benyttet dagen i dag til å teste den ut. Det gikk en uke fra jeg bestilte til jeg hentet den i Norge så det er ikke noe å si på leveringstiden. Måtte ut med kr. 146.- i toll og postgebyr.
    Har blant annet brukt DVE sin DVD for kalibrering.

Jeg har ikke noe kjempeanlegg, men en helt 2,5 år gammel LCD skjerm med DVI (m/HDCP støtte) inngang. Men selv jeg oppdaget forskjeller. Fra før hadde jeg (har enda) en Pioneer DVR-535H opptaker. I sin tid ble denne kåret til "best i test" og bilde skulle vistnok være noe av det beste en DVD spiller innen for "normal prisklasse" kunne levere (kostet 6000 i sin tid). Jeg benyttet komponent utgang fra denne (PAL-progresiv) mot min skjerm.

Koblingen mellom OPPO 980 og min skjerm er via HDMI og oppløsning er satt til 720p (skjermen har 1366x768) så noe skalering på skjermen gjøre. Men maken til bilde. Lurte på om jeg hadde fått ny skjerm. Ser følgende endringer.

- Skarpere bilde og mer detaljer
    - Bedre svartnivå
    - Mer dynamikk i bildet

Må ærlig si at dette var de best pengene jeg har investert så langt. For en "novice" som meg var dette en godt steg oppover.

Det finnes sikkert bedre spillere enn denne, men jeg kan ikke se at du gjør noe galt med å kjøpe denne. Kan anbefales.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom min oppo også. Koblet den opp med komponent koaxial og hdmi i stad får å teste litt. Fikk desverre bare lyd med hdmi, og da bare pro logic2 Bilde ble det ikke selv om jeg ba min Denon 2807 sende komponentsignal til min infocus 4805. Leste litt i bruker manualen til 2807 og der sto det at jeg må bruke hdmi både fra dvd til 2807 og derfra til projektor. Stemmer det? Går det ikke ann å bare bruke hdmi som lyd formidler mellom dvd og 2807? Var ikke inne på dvd set up pga manglet bilde når jeg prøvde hdmi. når jeg gikk over til koax og komponent funket alt som det skulle. Uansett ett røverkjøp denne oppo til 1500,-

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at dere er fornøyd med Oppo.
    Atle99: MÅ du kjøre lyden via HDMI? Jeg kjører HDMI rett i TV og coax/optisk i receiver + RCA multi-channel for SACD.

ps! hva synes dere om lyden på CD/SACD?

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •